moods for a new world

kris renton

New Beat terrorist
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
428
Locatie
Merchtem
Ik heb vandaag twee nummers afgewerkt in ableton waar ik best trots op ben. Meestal blijf ik wat hangen in ideeën of ben ik te onzeker over het resultaat. Door me wat meer te verdiepen in basis muziek theorie denk ik nu toch 2 goed beluisterbare nummers gemaakt te hebben in een soort van dub-ambient- techno - house stijl.
De eerste track is ontstaan als een remix, maar door te updaten van live 9 naar 12 was ik alle samples van dit project kwijt, behalve een stukje gerenderd of gefreesde effect track. Ik heb dan maar besloten in de sfeer van het overgebleven stukje effect verder te bouwen;

De tweede track is ontstaan uit een testje of enkele oude gratis vst's (zoals crystal en tal dub2) nog werken in live 12. Het acidlijntje is mijn xoxbox, dat blijft toch een magisch geluid.

feedback is welkom, ik kan altijd bijleren. Hopelijk kunnen jullie er even hard van genieten als ik.
 
Beide beluisterd en het voelt bij beide alsof het A secties zijn en er nog een variatie (of 2) mist voor wat afwisseling.
Dan zou ik het eerste deel natuurlijk inkorten, maar dat dus.
De sounds etc. zijn er al, dus dat is vaak het meeste werk (voor mij iig)
 
Voor mij is de compositie eerder het moeilijke. Maar variaties, zeker met de nieuwe tools van ableton moet wel lukken. Bedankt voor de feedback.
 
Voor mij is de compositie eerder het moeilijke. Maar variaties, zeker met de nieuwe tools van ableton moet wel lukken. Bedankt voor de feedback.
Ik weet niet of je iets bespeelt, of niet, maar voor mij helpt het als ik lekker kan jammen over een paar dingen die loopen. Ik ben absoluut geen virtuoos ofzo (verre van), maar een beetje pingelen en dan doet de quantization de rest :)
En dan verzamel ik (midi) dingen die lekker bij elkaar passen en dat wordt dan de A sectie. Daarna haal ik bijna alles weg en probeer ik op één oude clip (loop) een nieuwe melodie of baslijn ofzo te maken. Dan past het nog wel bij het vorige deel, maar is het toch weer anders.
Soms lukt dat, soms niet. Soms moeten er ook echt andere sounds bij komen, maar ik probeer wel iig één clip van de vorige sectie te behouden voor wat cohesie.
Deze workflow past niet bij mijn DAW, maar heel goed bij hoe de 707 werkt. Ik vermoed dat Ableton in session view hier op zal lijken.
 
Back
Top