Ben ik een uitzondering?

De eerste band waar ik bij speelde bestond uit negen man (en vrouw) en je had dus tijdens het oefenen negen verschillende meningen over hoe iets gespeeld moest worden. Later maakte ik muziek voor commercials en theater, óók daar moest ik rekening houden met de mening van anderen. Daar heb ik nu echt het geduld niet meer voor.
Ik maak nu alleen muziek voor mezelf en precies zoals ik het wil.
 
De halfgare reggae/pop band waarmee ik een tijdje percussie deed in het kraakpand waar ik woonde, bestond uit een buurman die meestal te dronken werd en die we soms zelfs naar huis moesten sturen, een gitarist en een bassist die iets teveel van witte poedertjes hielden, een zangeres met adhd en op de zeldzame momenten dat er eindelijk eens gespeeld werd, kwam er soms nog weleens wat goeds uit.

Ik begrijp de irritaties :D

Over de clubs: ik bezoek sporadisch nog weleens wat, de ervaring van een goed geluidssysteem, die heb je thuis toch niet, daar wil ik af toen nog weleens een nachtje voor overslaan.
 
Laatst gewijzigd:
De eerste band waar ik bij speelde bestond uit negen man (en vrouw) en je had dus tijdens het oefenen negen verschillende meningen over hoe iets gespeeld moest worden.

Dat zijn heel veel leden. Ik denk dat tot een zeker aantal bandleden "band-democratie" kan werken, maar boven een kritisch aantal is de dictatuur van een bandleider misschien wel beter...
 
Dat zijn heel veel leden. Ik denk dat tot een zeker aantal bandleden "band-democratie" kan werken, maar boven een kritisch aantal is de dictatuur van een bandleider misschien wel beter...
Negen is inderdaad erg veel. Maar ja, de vriendinnetjes van de drummer, de gitarist én de bassist moesten natuurlijk óók mee doen. ;)
 
Hola.
Het heeft niets met
ouder worden te maken.
Zelf ben ik allergisch
voor clubjes.
Dus mijn hele leven
alles zelf doen.
Op dit moment nog steeds zin in muziek maken.
En ik ben ook niet de jongste meer.
En de ideeën zijn onbegrensd.
Niet in het verleden blijven hangen.
Maar vooral toekomst
gericht denken.
Doe alsof je 200 jaar
Word.
Groeten van andreos.
 
Hoe verklaar jij dan dat er bij de kringloop enkel rommel in de cd bakken ligt??

De meeste platen en CD's die vroeger verkocht zijn is gewoon bagger. De meute houdt niet van moeilijke muziek, voor hen vormt muziek veelal niet meer dan geluidsbehang of gemakkelijke liedjes om mee te brallen. Dat soort werk vormde ook vroeger al en vormt nog steeds de overgrote meerderheid van wat we bij de Kringloop aan CD's en LP's binnen krijgen. Sommige (naar mijn idee) goede artiesten en bands die wel veel succes hadden (zoals Live, Alanis Morissette, Queen, The Cranberries, etc.) zien we wel heel vaak langskomen en vind je dan ook gewoon in de winkel terug.

Voor echt bijzonder werk moeten we het hebben van de collecties van liefhebbers. En die krijgen we bij de Kringloop nu veel minder binnen dan vroeger want via internet is het heel gemakkelijk geworden je CD's of platen te verkopen als je tenminste iets bijzonders in huis hebt (dat geldt ook voor eventuele nabestaanden die er verder weinig vanaf weten). Veel van wat men vroeger voor het gemak maar naar de Kringloop bracht komt nu bij handelaren of opkopers terecht.

Als medewerker mag je bij mijn Kringloop ook zelf wat dingen kopen voor eigen gebruik, maar niet om er een handeltje mee te drijven. Ik koop zelf niet meer dan een goeie klant, en ik koop zeker geen platen of CD's die ik al heb of voor mijn eigen collectie niet wil hebben.
 
Dat is waar, heb zelf een jaar bij Kringloop Mariahoeve gewerkt. Was verantwoordelijk voor de boekenhoek, met platen en cd's. Had inderdaad de eerste keuze qua cd's, dus de goede pikte ik er altijd uit en kreeg die natuurlijk voor een fijn prijsje mee naar huis.:D:D:D
 
Dat is waar, heb zelf een jaar bij Kringloop Mariahoeve gewerkt. Was verantwoordelijk voor de boekenhoek, met platen en cd's. Had inderdaad de eerste keuze qua cd's, dus de goede pikte ik er altijd uit en kreeg die natuurlijk voor een fijn prijsje mee naar huis.:D:D:D

De vraag is hoeveel van die goede CD's die er binnen kwamen je zelf kocht, en of je ook CD's kocht die je al had of niet eens zelf wilde hebben om ze dan elders weer door te verkopen. Dat laatste is bij de Kringloop waar ik vrijwilliger ben niet toegestaan. Wat je koopt moet niet buiten verhouding zijn met wat een normale klant kan kopen.
 
Als ik bij onze kringloop door de LPs ga, verbaas ik me over de grote hoeveelheid Duitse muziek ook. Schlagers, Heino, het kan niet op. De CDs zijn vooral veel verzamelaars ("De Beste Knuffelsongs").
 


Duits is gewoon mega populair.... kan niet wachten dat de volgende generatie zijn platen bij de kringloop afleverd zodat ik deze pareltjes kan oppikken :D
 
Als ik bij onze kringloop door de LPs ga, verbaas ik me over de grote hoeveelheid Duitse muziek ook. Schlagers, Heino, het kan niet op. De CDs zijn vooral veel verzamelaars ("De Beste Knuffelsongs").
De rommel verkopen ze natuurlijk niet en blijft liggen en wordt steeds meer en meer...
Waarmee ik niet wil zeggen dat alle duitse muziek rommel is natuurlijk, sterker nog mijn
favoriete band aller tijden is Duits😂
 
Klink goed in mijn oren, doe het voor jezelf, the play's the thing.
 
Back
Top