Komplete kontrole S61 MK2 keyboard geeft geen geluid.

Willem51

Ingeburgerd
Lid sinds
19 april 2012
Berichten
96
Locatie
spijkcity
Hallo,

Ik heb een Komplete kontrole S61 MK2 keyboard aangeschaft en heb geen geluid als ik de toetsen indruk.
Ik heb ook het programma Lunaris 2 van Luftrum aangeschaft en geinstaleerd ik zie op het Keyboard conectie heb maar geeft geen geluid.

drivers zijn geinstaleerd en actief.

kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?
Ik heb ook alles van Native geinstaleerd die heb je zowie zo nodig.
de vorige eigenaar heeft de licentie van dit keyboard ook vrij gegeven....dus dat aanmelden is ook gelukt.

dus eigenlijk wel een beetje een noodkreet van help....ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen.
wellicht dat iemand hier wel verstand van heeft of dezelfde ervaring heeft gehad?
Alle hulp is zeer welkom.
Ik hoor het graag...

Groet,

Willem
 
Heb je de juiste audio instellingen in je daw geselecteerd?
 
Vertel eerst eens hoe je alles hebt aangesloten/ingesteld (usb/drivers enzo) en werkt de audio wel als je bijvoorbeeld gewoon een stukje pianoroll intikt?
 
De Komplete Kontol maakt zelf geen geluid, het is een MIDI controller die alleen maar nootinformatie etc. doorgeeft. Op je computer moet je in het programma dat je gebruikt de juiste MIDI bron instellen (dus de Komplete Kontrol) en de juiste audio output naar je speakers toe. Het is denk ik nuttig als je, zoals @Eraser127 al zei, even precies omschrijft wat je allemaal hebt aangesloten en welke software je draait met welke instellingen. Met deze summiere omschrijving is het vooral gissen.
 
en werkt de audio wel als je bijvoorbeeld gewoon een stukje pianoroll intikt?
Deze van @Eraser127 zou ik eerst even uitproberen.
Heb je geluid dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van je keyboard, heb je geen geluid via de pianoroll dan kan het aan de instellingen in je daw liggen
 
is er iemand die via anydesk zou willen meekijken wat er nu precies aan de hand is ben nu al meer dan een maand bezig om dit hele vehaal werkend te krijgen.
ik heb echt jullie hulp hierin nodig.
 
Werkt het keyboard wel binnen de Maschine software?
Je hebt het over Daw+, wat is dat voor een programma?
Als je het keyboard met een willekeurige DAW wilt gebruiken moet je de S61 in controller mode zetten.
Zie handleiding van de S61.
 
Back
Top