SH101 gaat niet meer aan

tobias

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
201
Tot mijn grote ongenoegen gaat mijn SH101 niet meer aan. Ook geeft die geen ledje meer. Als ik de koptelefoon inplug hoor ik heeeel zacht een hoge piep. Ik heb de synth opengeschroefd en zag in de buurt van de led en powerswitch wat rommel op de pcb. Verder dan dit heb ik eigenlijk geen conclusies kunnen trekken.

Nu resten mij denk ik 2 opties. Ik kan heel dapper nog een keer proberen zelf wat uit te vogelen (hopelijk met wat hulp van synthforum leden) of ik kan hem naar een reperateur brengen (ook getipt door synthforum leden). Ik woon zelf in Leiden dus het zou fijn zijn als dat een beetje in de buurt is.

Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen.


WhatsApp Image 2024-05-22 at 08.18.13.jpeg
WhatsApp Image 2024-05-22 at 08.18.14.jpeg
 
Dat soldeerpunt lijkt losgekomen van de print . Ik weet niet of weleens een soldeerbout heb vastgehouden maar dan zou je die kunnen aantippen. Anders gewoon laten fixen door een ervaren persoon.
7CCF00B3-A2D0-4FD7-89D9-E7CDC2EFAC10.jpeg
 
Andere adapter al geprobeerd
Ik had een 9v en 12v adapter. Ik heb het gevoel dat die eruit is geknald omdat ik de 12v had ingeplugd. Normaal gebruikte ik de 9v. Hij zou ze wel beide aan moeten kunnen.
 
Als ik zo etaoin en RSB hoor zou ik dit kunnen testen. Als de powerswitch inderdaad het probleem is.
 
Heb je hem al eens op batterijen geprobeerd? Zodat iig de adapter uit te sluiten valt. Ook goede kans dat er gewoon wat defect is in de interne schakelende voeding. De power switch geeft vaak problemen in de zin van gejengel met de tuning, maar een volledig falende power switch is vrij zeldzaam. Ik zou er eventueel volgende week naar kunnen kijken en ben gevestigd in Haarlem (Bob Augustin Geluidstechniek)
 
Back
Top