Waar kopen jullie vinyl??

jerzz

jerzzno
Lid sinds
12 mei 2003
Berichten
480
Locatie
Arnhem
Beste sf-ers,

Bandcamp, Discogs en HHV.de zijn voor mij de (online) winkels waar ik mijn vinyl bestel. Bandcamp steun je de artiesten vaak rechtstreeks, Discogs is mooi om op jacht te gaan naar platen. hhv.de heeft een sectie waar ze used vinyl aanbieden. Honderden/duizenden platen kun je browsen en ik kom altijd wel vette dingen tegen. Vaak gebruik ik youtube als referentie om te weten hoe iets klinkt.
Soms bezoek ik de lokale platenboer de Waaghals in mijn geval; maar het voordeel van via het internet bestellen is dat je rustig een lijstje kan opstellen zonder druk. Je kan de volgende dag makkelijk terugkomen om de lijst compleet te maken. Nadeel is dat andere mensen de platen voor je neus wegkapen; dat zie ik dan als `risico van het vak`. De verzendkosten die gepaard gaan met het kopen heb ik er graag voor over. Hoef de deur niet uit.
Vroeger bezocht ik regelmatig platenzaken maar die zijn veelal uit het straatbeeld verdwenen.

Vroeger rookte ik. Daar ben ik 5 jaar geleden mee gestopt. Als ik kijk hoeveel een pakje peuken kost tegenwoordig daar kun je ook een plaat voor aanschaffen. Aangezien ik per dag een pakje peuken inhaleerde ....... Heb ik die verslaving vervangen voor mijn vinyl verslaving :D Voordeel is dat ze niet in rook opgaan (tenzij er brand uitbreekt)

Nu ben ik benieuwd waar jullie je vinyl aanschaffen? En welke stijl ???
 
Laatst gewijzigd:
Kringloop hier heeft alles behalve techno... Vaak James Last, BZN en andere meuk.... Dus ik kom/kijk daar nooit ;)
 
Ik kocht zowel nieuw als tweedehands vinyl. Nieuw via Amazon, Bol.com en Discogs en tweedehands alleen via Discogs.

Maar de laatste tijd koop ik haast geen vinyl meer.
 
Ik kocht zowel nieuw als tweedehands vinyl. Nieuw via Amazon, Bol.com en Discogs en tweedehands alleen via Discogs.

Maar de laatste tijd koop ik haast geen vinyl meer.
Waarom koop je geen vinyl meer? Voor mij is het echt een soort van verslaving.
 
Kringloop hier heeft alles behalve techno... Vaak James Last, BZN en andere meuk.... Dus ik kom/kijk daar nooit ;)

Klopt - techno komt daar vrijwel niet binnen. Maar dat genre interesseert mij ook niet. James Last, BZN en andere meuk is er bij de Kringloop inderdaad wel in overvloed. En dat interesseert mij evenmin. Om bij de Kringloop iets te scoren moet je er heel regelmatig komen, de aanhouder wint.
 
Klopt - techno komt daar vrijwel niet binnen. Maar dat genre interesseert mij ook niet. James Last, BZN en andere meuk is er bij de Kringloop inderdaad wel in overvloed. En dat interesseert mij evenmin. Om bij de Kringloop iets te scoren moet je er heel regelmatig komen, de aanhouder wint.
Frequent kringloopbezoeker.. Dat is idd ook een leuke hobby ;)
 
Waarom koop je geen vinyl meer? Voor mij is het echt een soort van verslaving.
Sommige platen zijn in mijn optiek te duur (tweedehands) en weinig interessants wat er tegenwoordig wordt uitgebracht.


Ik koop alleen Early Hardcore, Oldschool en Eurodance
 
Sommige platen zijn in mijn optiek te duur (tweedehands) en weinig interessants wat er tegenwoordig wordt uitgebracht.


Ik koop alleen Early Hardcore, Oldschool en Eurodance
Dwarf heeft een re-start gemaakt. Eind mei/begin juni staat daar een release van mij geplanned. De prijzen rijzen idd de pan uit bij early hardcore en old school. Als ik kijk naar de waarde van mijn collectie in die stroming.. Is echt niet meer normaal dat sommige platen met gemak €50,= of zelfs meer opleveren....
 
Rush Hour, Redlight Records, Waxwell
 
Dwarf heeft een re-start gemaakt. Eind mei/begin juni staat daar een release van mij geplanned. De prijzen rijzen idd de pan uit bij early hardcore en old school. Als ik kijk naar de waarde van mijn collectie in die stroming.. Is echt niet meer normaal dat sommige platen met gemak €50,= of zelfs meer opleveren....
Klopt, bijvoorbeeld dubbellaars van Thunderdome zijn minimaal 250 waard per stuk.


Ik zou mijn platen voor geen goud willen verkopen
 
Klopt, bijvoorbeeld dubbellaars van Thunderdome zijn minimaal 250 waard per stuk.


Ik zou mijn platen voor geen goud willen verkopen
Same here.. Heb bv een eerste persing van een Curley plaat. Volgens discogs is die plaat €250,= waard. Echt bezopen dat discogs de waarde bepaald... Heb tevens een aantal thunderdome vinyls die ook flink wat waard zijn. Ondanks dat wil en kan ik geen afstand doen van mijn platen. Jammer dat ik ze niet mijn graf mee kan innemen. Achja; hoop dat mijn vrouw er dan een aardig centje aan kan verdienen...
 
Same here.. Heb bv een eerste persing van een Curley plaat. Volgens discogs is die plaat €250,= waard. Echt bezopen dat discogs de waarde bepaald... Heb tevens een aantal thunderdome vinyls die ook flink wat waard zijn. Ondanks dat wil en kan ik geen afstand doen van mijn platen. Jammer dat ik ze niet mijn graf mee kan innemen. Achja; hoop dat mijn vrouw er dan een aardig centje aan kan verdienen...
Klopt, en heb je nog gasten zoals Martin Sunshine... :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top