Oberheim TEO-5

Een nieuwe Oberheim! 5-voice, 2 VCO’s, SEM VCF.


1715887805500.jpeg
 
Last edited by a moderator:
Op basis van de filmpjes hierboven, concludeer ik dat de TEO-5 totaal niet klinkt als mijn OB-X8... hij klinkt eerder als nog een Dave Smith-synth - en da's geen compliment*.


* Mijn persoonlijk mening en met alle respect naar de goede man.
Niet iedereen kan een OB-X8 betalen, Oberheim himself heeft gezegd een Oberheim voor iedereen.Maar die desk van de OB-X8...Mmmm
 
Niet iedereen kan een OB-X8 betalen, Oberheim himself heeft gezegd een Oberheim voor iedereen.

Daar zeg ik ook helemaal niets over. Als je 'm mooi vindt of als je denkt dat het een toevoeging is voor jou arsenaal, koop 'm vooral - of niet, of wat je wil. Maar als je verwacht met het klassieke Oberheim-logo ook een klassieke Oberheim-sound te krijgen, dan valt deze waarschijnlijk tegen.
 
Daar zeg ik ook helemaal niets over. Als je 'm mooi vindt of als je denkt dat het een toevoeging is voor jou arsenaal, koop 'm vooral - of niet, of wat je wil. Maar als je verwacht met het klassieke Oberheim-logo ook een klassieke Oberheim-sound te krijgen, dan valt deze waarschijnlijk tegen.
Vraag me af hoevelen een Oberheim sound herkennen.Zelfs kenners moeten al raden tussen een VST en hardware.
 
Hoe zit het met die modulation matrix, is dit meer dan de originele matrix/xpander of minder?
 
wat voor osc zou er gebruikt zijn? Klink bij tijd en wijlen als die van de take 5 en daar was ik niet kapot van. Ik weet wel dat de filter gebaseerd is op het Sem circuit zoals in de x8 is geïmplementeerd.
 
Voor zover ik heb gelezen zou het dezelfde oscillator zijn als die in de Take 5.
 
Back
Top