Oberheim TEO-5

Een nieuwe Oberheim! 5-voice, 2 VCO’s, SEM VCF.


1715887805500.jpeg
 
Last edited by a moderator:
wat kan deze wat de OB-6 niet kan? want 2e hands kun je een OB-6 desktop module ook ongeveer voor 1700 krijgen
 
Wat een verskrikkelijke front panel zit er op dat ding, sjeemig de peemig.
Moet dat nou? Is alleen een oberheim logo niet genoeg ofzo.

Mijn Soundforce SFC-OB heeft ook dat lelijke blauw/zwart paneel, daar wor je tog nie goed van?!
IMG_6555_front2.jpg



Bah!
 
Dit is zover ik weet de eerste synth met through zero fm. wellicht zit er die vco chip in van Dave Rossum.
Dus verwacht tone wise toch wel een nieuwe spice.
 
mooie prijs voor een oberheim en klinkt goed maar voor die prijs vind ik in deze tijd 5 stemmen en geen poly AT toch wel een flinke misser
 
wat kan deze wat de OB-6 niet kan? want 2e hands kun je een OB-6 desktop module ook ongeveer voor 1700 krijgen
Als ik zo snel kijk denk ik waveforms aan of uit (ob6 heeft draaiknop), TZ FM en de mod matrix.
 
Poor man's OB6 toch wel een beetje. Niks mis mee natuurlijk. 5 voices is helaas onbruikbaar voor de serieuze muzikant.

Nou als serieuze muzikant kun je met 5 vingers en je andere hand een controller bedienen.

Ik snap dit format wel. Prijs ook erg sympatiek.
En idd ik ga tzt wel even naar de innovatieve kant kijken.... daar moet een nieuw model het toch van hebben tegenwoordig?
 
Wat een verskrikkelijke front panel zit er op dat ding, sjeemig de peemig.
Moet dat nou? Is alleen een oberheim logo niet genoeg ofzo.

Mijn Soundforce SFC-OB heeft ook dat lelijke blauw/zwart paneel, daar wor je tog nie goed van?!
Bekijk bijlage 3848690



Bah!
Vind een mooie kleur,rood kan bij mij niet.Ieder z'n goesting.Maar belangrijker is dat nu 'iedereen een Oberheim kan permitteren'.(Oberheim)
 
Toen de OB-X8 het kleurenschema van de OB-X overnam (grijze blokken) in plaats van de OB-Xa (blauwe strepen) hebben ze op Gearspace echt maanden erover lopen janken. Er zijn zelfs overlays gemaakt met die zwart-blauwe look.

Ik heb er vandaag nog eens op gespeeld, maar voor mijn gevoel (en voor zover ik kon beoordelen met koptelefoon) heeft hij niet het hissy airy sprankelende van de OB-6 of het grootse/wijdse van de OB-X8. Wel een prima klank verder maar een andere league.
 
ja gekken heb je overal :P
 
Loopop : “ In terms of features and modulation it bypasses it’s bigger brother in many ways”

“increase of resonance does not degrade the bass and that is a good thing”
 
Laatst gewijzigd:
Het concept is dat van de Take 5, een onderschatte synthesizer, kan ik u vertellen sinds deze aan mijn arsenaal is toegevoegd.

Wat ten opzichte van de Take 5 ontbreekt, is een mixer, maar volumes kun je in de modulatiematrix instellen. De matrix is de kracht van deze synthesizers vergeleken met de duurdere modellen.
De OB-6 heeft weliswaar een stem en een half octaaf meer, maar mist naast de modulatiematrix een tweede lfo. Wel kun je vco 2 als lfo gebruiken. De golfvormen van de OB-6 zijn traploos instelbaar, maar die van de TEO-5 gelijktijdig.

Het is dat ik al sinds 2018 een OB-6 heb, anders zou ik deze zeker overwegen!
Die osc volumes via de matrix of menu is wel een domper. Verder lijkt het me een leuke bak.
 
Wat een verskrikkelijke front panel zit er op dat ding, sjeemig de peemig.
Moet dat nou? Is alleen een oberheim logo niet genoeg ofzo.

Mijn Soundforce SFC-OB heeft ook dat lelijke blauw/zwart paneel, daar wor je tog nie goed van?!
Bekijk bijlage 3848690



Bah!
Als je het zo vreselijk vindt, waarom heb je hem dan gekocht?
 
Door de TEO heb ik terug goesting gekregen in de OB-X8(desk).
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik vind het wel een mooie bak wat betreft features. Volgens mij vind ik het Oberheim filter mooier en hij kan traploos van LP naar HP. Qua features mis ik niks.

Als ik met twee handen wil spelen hang ik er wel een andere synth boven.
 
ik vond t wel een geinig bakkie, lekker compact. niet goed te horen daar op SB hoe dat ding nou echt helemaal klinkt. bij lange na niet de power van de ob x8 iig
 
Ik weet ook niet of het door de warmte kwam of dat er nog bugs in de firmware zitten, maar hij ging bij mij een aantal keer volkomen over de emmer tijdens het patchen.
 
oh lijp. maar ja, je kon daar wel houten onderzetters krijgen, das ook wat waard
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Op basis van de filmpjes hierboven, concludeer ik dat de TEO-5 totaal niet klinkt als mijn OB-X8... hij klinkt eerder als nog een Dave Smith-synth - en da's geen compliment*.


* Mijn persoonlijk mening en met alle respect naar de goede man.
 
hij klinkt eerder als nog een Dave Smith-synth - en da's geen compliment*.

Hier kan ik mij in vinden.
Ik vond het aanvankelijk een interessante bak, maar de demo's overtuigen mij niet.
 
Back
Top