Problemen met East Beast (HELP)

VandB

Ingeburgerd
Lid sinds
24 april 2008
Berichten
30
Locatie
Barneveld
Mijn mijn handen in het haar vanwege een East Beast die ik 2 weken geleden 2e hands heb gekocht van de eerste eigenaar :(

Eerste week lekker gespeeld, toen weekje op vakantie. Daarna eerste dag geen probleem. Toen bleef opeens de ‘groene’ knop steken. Na een factory reset was dat verholpen, maar kwam er een ontzettende ruis uit die alles overstijgt, ook als de volume helemaal teruggedraaid is. Ook na meerdere factory resets blijft die ruis en soms reageert ook de volume knop niet meer.
Ik heb meerdere outputkabels gebruikt, een ander stopcontact en dus meerdere malen factory reset. Maar helaas geen resultaat. Ik denk zelf aan een hardware (output uitgang?) fout, maar weet niet goed wat ik daarmee moet. Plaatjes van de binnenkant van de synth op internet lijken aan te geven dat je niet goed bij de onderdelen kunt komen.

De vorige eigenaar had hem in januari 2023 bij MIDI Amsterdam gekocht.

Twee vragen:
- Wie-o-wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn of heeft zelf zulke ervaringen met deze machine?
- Is het handig terug te gaan naar MIDI Amsterdam of zelfs Cre8audio? Ik heb met beiden geen ervaring

Alvast erg bedankt voor jullie reactie
 
Ik neem meestal ook direct contact op met de fabrikant, dat scheelt weer een (mogelijk zwakke) schakel in het proces. Zeker bij kleinere bedrijfjes werkt dit vaak goed. Als je pech hebt verwijzen ze je door naar de verkopende partij, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.
 
Back
Top