Arturia Polybrute 12: Meer stemmen, nieuw fulltouch keyboard

polybrute.png



Vlak voor Superbooth '24 heeft Arturia de nieuwste versie van de Polyrbute gelanceerd. De Polybrute 12 is, zoals de naam al doet vermoeden, 12-stemmig. De volledig analoge synth is voor het grootste deel identitiek aan z'n 6-stemmige oudere broer, maar deze nieuwe Brute heeft toch wat extra features mee gekregen.

Wat als eerste opvalt is natuurlijk de kleur: BEIGE. Even wennen, maar het geeft wel een oldschool Oberheim vibe en het staat goed in je mid-century scandinavian interieur. 12 stemmen betekent meer oscillatoren, vca's en filters. Arturia heeft verder een nieuw toetsenbord met FullTouch-technologie in de Polybrute 12 ingebouwd. Dit is een polyfonisch aftertouch-toetsenbord van 5 octaven en 61 toetsen met drie modi , waarmee het polyAT-idee wordt uitgebreid. Naast de klassieke monofone en polyfone aftertouch biedt de Polybrute 12 drie alternatieve modi, FullTouch genaamd, die aftertouch-expressie over het gehele toetsbewegingsbereik mogelijk maken. De geringste aanraking (trigger) op het toetsenbord in deze modi produceert een aftertouch-signaal.

De synth 12 heeft 768 preset-geheugens, waaronder 480 kant-en-klare geluiden in 8 banken van 96. Deze zijn volledig aangepast voor polyfone aftertouch. De Arturia Polybrute 12 is nu verkrijgbaar voor € 3999.

Videootje:

 
Hopelijk snel, ik wach vol ongeduld op je bevindingen Rob, 6 vs 12
 
Weet iemand wanneer deze geleverd wort?( Aug??:Z)

R.
Ja, augustus, maar een precieze datum weet ik nog niet.
 
wordt...............:okdan: (stom hé, Fan My)
 
De levering is uitgesteld naar november zonder opgaaf van reden door de importeur. Filmpjesmakers met weinig abonnees, zoals Sam Gutman, hebben hem al binnen. Ik vermoed dat Arturia een tegenoffensief tegen Moog is begonnen door een nieuwe lichting PolyBrutes onder YouTubers uit te delen.
 
Eerst komt de boot en dan op 5 December (pakjesavond).........................??????????

rob
Vreemd!
 
Vroeger ging je de winkel binnen met een stapeltje bankbiljetten en even later kwam je met jouw synth naar buiten.JAja,dat waren nog eens tijden.....
 
Nou, ik ging meestal de winkel binnen met een stapeltje bankbiljetten, zag een paar stoffige Center Parcs begeleidingskeyboards met samba en salsaritmes in een hoek staan en liep maar door naar de kroeg.
 
Ehhhhhhh, is er al iemand die weet wanneer de "uitlevering" van de Polybrute 12 gaat plaats vinden (in Nederland)?

Duurt wel lang zo.......

R.
 
Ehhhhhhh, is er al iemand die weet wanneer de "uitlevering" van de Polybrute 12 gaat plaats vinden (in Nederland)?

Duurt wel lang zo.......

R.
Lees mijn post van 15 augustus. November. Eerst was gezegd augustus maar dit is zonder opgaaf van reden gewijzigd. De Amerikanen en Canadezen zijn wel bediend.
 
"Herfstwind" (is er weer bijna),

Jouw post had ik wel gelezen, maar dacht dat er misschien..........enige verandering was.
Mijn "dealer" had vorige week een onderhoud met een van de Arturia medewerkers o.a. over levering, maar daar is blijkbaar niets uitgekomen.
Vreemd, zo ver is Nederland niet voor A.

Dan wachten we maar weer.....Dank voor je reactie....R.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top