Korg NTS-3

De eerste NTS-3 reviews zijn online verschenen. Geinige semi-zelfbouw Kaoss pad met een loeder van een snelle chip erin, naar het schijnt. 4 FX tegelijk in verschillende routings, en de mogelijkheid om je eigen effecten te maken met een SDK (of ze te downloaden van andere ontwikkelaars).

Prijs in de winkel (van wat ik zo snel online zag): 150 - 200 €/$/£

helaasheden:
- I/O op mini jacks
- je moet tijdens het bouwen kiezen of je sync of MIDI wilt gebruiken (kan je wisselen maar daarvoor moet je unit uit elkaar)
- de interface is het net/niet voor een be all, end all FX box voor DJs

 
ik heb dat eerste ding en doe er helemaal niks mee, gefriel is het, speelgoed en menu geduik. Moet t echt eens verkopen. Klinkt vet maar de manier om ermee aan de slag te gaan laat me ijskoud
 
leuk ding zeker voor de prijs alleen jammer van dat schermpje dat ziet er erg ongebruiksvriendelijk uit
 
Toevallig van de week nog even gecheckt of hij al leverbaar was. Toen vond ik een indicatie voor juli 2024 geloof ik.
Bij Thomann etc staat het nog op pre-order/verwacht.
Voor de prijs is het een leuke box, heb inmiddels al de NTS-1 en NTS-2.

De keuze om midi/sync in de hardware te bouwen is wel onhandig. Al gebruik ik in de praktijk midi of kan deze converteren met de RK-006.
 
ik heb dat eerste ding en doe er helemaal niks mee, gefriel is het, speelgoed en menu geduik. Moet t echt eens verkopen. Klinkt vet maar de manier om ermee aan de slag te gaan laat me ijskoud
Ja, same here. Teveel gepriegel, USB noise, brakkige behuizing, ik vind het helemaal niks. Ik had het idee om met die SDK en custom oscs/fx aan de slag te gaan, maar ik heb er gewoon geen zin in met dat prulding. Ligt inmiddels al tijden in een la. Levert 2e hands ook niet echt veel op dus zelfs nog te lui geweest om hem te koop te zetten.
 
En komt nog bij… De korg software werkt als al veel (virtuele) midipoorten hebt niet. Deze moet je eerst softwarematig verwijderen.

Met de sdk af en toe spelen is wel weer leuk, je hebt zo de voices (en arp settings) van de roland j6 erin.
 
Wat betreft die behuizing herken ik de kwetsbare indruk die het geheel maakt wel met de NTS-2 die ik enige tijd geleden aanschafte.
Daar heb ik echter een klastje voor twee tientjes een kastje omheen gekocht wat het geheel aardig opfleurt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat zoiets ook voor de NTS-3 te vinden is. Of anders zelf iets fabriceren al dan niet met een 3d printer.

Als de boel gewoon ruk klinkt is dat misschien allemaal de moeite niet waard. :D
 
Helaas heb ik al 10 USB MIDI devices dus zou mijn PC deze niet herkennen :-)
 
De NTS-3 lijkt me een mooie gateway drug voor de KAOSS Replay, die betere I/O heeft, véél meer knopjes, meer FX, meer kleurtjes, alles méér!
Behalve de SDK-mogelijkheid.
 
Die grotere à >groter dan €300 heb ik een week in huis gehad maar met de midi kreeg ik er niks uit of in terwijl het er wel op zat.
Er zaten ook vier sample `kanalen`op daar kon ik het volume niet van regelen.
Dat zou in principe niet geven als je alles totaal keihard limid en even hard weergeeft.
Maar ik had graag wat verfijning / nuance.
Voor die grotere was het wel aardig dat er drie mogelijkheden op zaten / continu alles ook met tussen-tonen net als een viool of teremin / klavier-achtig dus alleen de witte toetsen in een te kiezen toonsoort / en dan nog alle noten achter elkaar normaal twaalf per octaaf. Gelukkig bij Bax
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top