Body Synths presenteert: Metal Fetishist - patchbare percussiesynth met een dikke twist

Metal-Fetishist-top.jpg


Superbooth 2024 gaat bijna van start maar zoals traditie vereist zijn er al een hoop "leaks" van nieuwe hardware en software. Een van de opvallendste hardware-nieuwkomers dit jaar die gepresenteerd wordt is de Metal Fetishist, een digitale percussiesynth die als we de hype mogen geloven de DFAM zijn/haar bitch maakt. De MF lijkt vooral gericht op makers van harde techno, EBM en Industrial en Noise.

Zoals gezegd is de Metal Fetishist digitaal. De synth heeft een eenvoudige structuur: Oscillator, White Noise generator en een Multimode Filter. Hiermee genereer je Kicks, noises, drones, melodieen en alles wat daar maar tussenin zit. Daarnaast is er een sequencer met een twist: Je kunt random sequences genereren met variaties voor modulatie, cutoff en triggers, en die vervolgens "locken" met een tweede sequencer, tot maximaal 32 stappen. Via random idee-generatie kun je zo tot interessante sequences komen.

De eindtrap van de Metal Fetishist bevat een digitale distortion. Die kan hard over z'n nek gaan en bevat downsampling en overdrive. De synth is compatible met eurorack en heeft 8 CV inputs/outputs voor o.a. trigger, pitch, cutoff en noise. De MF heeft zelf ook een clock-divider aan boord en je kunt de synth ook met een rood knopje (!) triggeren.

Hoe klinkt dat dan? Zo:



De Metal Fetishist wordt gemaakt door het nieuwe Berlijnse bedrijfje Body Synths, is begin jui leverbaar en gaat ongeveer 360 euro ex BTW kosten. meer info: BODY SYNTHS - Electronic Instruments Berlin
 
edit: klinkske was me voor met de Barcelona video. Ik verwacht wel een demo van je! :D


Ik vind t een geinig ding maar moet zeggen dat ik qua geluiden de meerwaarde niet zie ten opzichte van de DFAM en de Behringer Edge, in combinatie met een overdrive pedaaltje. De sequencer en random shit is wel tof, daar moet je bij de DFAM/Edge toch echt veel bewuster sounds designen.
 
Hij lijkt me makkelijk, met die random. Dat is ideaal voor dummy's als ik. Ik ben niet bezig met dfam en edge spul, dus hopelijk vult ie perfect die plek.
Als ik die video's luister valt de inspiratie continu uit mijn brein. Ik hoor zo al stemmen en pads.
 
ja had toch wel verwacht dat je er 3 had gekocht om terror beat akkoorden te maken.
 
Extreme digitale vervorming is niet zo heel moeilijk te maken:

 
Laatst gewijzigd:
Dat klinkt toch heel anders dan wat ik uit de Metal F hoor komen….

Daarvoor zou je nog ruis, filtering, envelopes, etc. moeten toevoegen. Maar mogelijk heb ik het mis, want met die extra FX heb ik heb niet uitgeprobeerd.
 
Ik heb zonet een mail gehad met de uitnodiging tot betaling van Schneidersladen. (besteld sinds 14/5) dus ik veronderstel dat ie weldra aankomt.
Hoewel er al maanden op de website staat:
Vorbestelllung möglich
trifft vsl.ein am: 15. August 2024

staat ie in Spanje in n retail 'op stock'
 
Back
Top