Dreadbox Murmux Ltd

Duur maar wel dik! Wat specs:
Thomann 2699

IMG_3181.png


Bbd chorus/filter en combi

  • Limited to 300 pieces worldwide
  • Two oscillators with different waveforms per voice
  • 24dB/octave resonance low-pass filter
  • 6dB/octave high-pass filter
  • 2 Envelope generators
  • 9 LFOs (1 per voice + 1 global)
  • 9 LFOs (1 per voice + 1 global)
  • Hybrid-Stereo Delay
  • Stereo Spread
  • 150 Presets
  • 2 Line outputs: 6.3 mm jack (L/R)
  • Stereo headphone output: 6.3 mm jack
  • MIDI in/out
 
Mooi ding en hoewel over het aglemeen altijd wel gecharmeerd ben van Dreadbox vind ik de prijs van deze echt te stevig.
 
Had je geen maandagochtend model toevallig?
Nee, dit was een algemeen bekend probleem, als je eentje had of hebt die wel goed tuned is dat het maandagochtend model :)

Ik ben overigens zeer gecharmeerd van de "Dreadbox Sound", afzeiken is niet mijn bedoeling.
 
Jammer dat ze geen plannen hebben voor een abyss mk2. Kwam toch wel echt een aparte sound uit.



Kwam zeker een aparte sound uit maar gezien de vele problemen met deze synth verwacht ik niet dat er ooit een MK2 met deze naamgeving komt.

Ik zie de nieuwe Murmux dan ook meer als een Abyss MK2, vanwege de polyphony, die ze gewoon vanwege marketing de betrouwbare Murmux identiteit hebben gegeven.
 
Ik heb hem binnen. Man wat een vette sounds komen hier uit. Een en al nostalgie (Front 242, anyone?)
Zal niet voor iedereen zijn, maar ik vind hem geweldig. Wat een karakter en zo'n beetje alles wat je doet klinkt lekker.

Ik weet niet meer wie het gevraagd had, maar hier een korte noodle sessie met gewoon wat gedraai aan de knoppen.
Het vliegt hier en daar een beetje uit de bocht, maar je krijgt wel een idee van het karakter.
Geen andere effecten gebruikt dan de interne BBD en Delay.
Als je hem ook nog door een goede reverb haalt is het helemaal feest.
Hij heeft twee aparte kanalen en bij een aantal stukjes stond de spread maximaal.
Dan hoor je wel gelijk de charme van de delay's die links en rechts gescheiden zijn.
Wat reverb erbij en dan heb je een dijk van een soudstage :okdan:




Oja, ruisen doet hij wel, maar dat kan ook haast niet anders met die analoge BBD en Delay.
ik stoor mij er niet aan.

PS. Midi ipv USB gebruiken scheelt een hoop ruis. Heb ik wel vaker gemerkt bij Dreadbox spul.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top