Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Eerlijk: ik heb m'n modular aangezet om een foto te maken omdat de zon even laag door het raam naar binnen scheen.. maar ik was wel bijna de hele dag bezig met muziek. Laatste loodjes qua mixing voor mijn aankomende album 🤘

Dit is mijn magniCosm.
Granulair, Glitch en 4x i/O voor externe FX allemaal in de maat te moduleren met triggers, lfo's, envelops.
Totaal 5 filters zo kun je bepaalde effecte bv met bandpass filters mengen.

3855065

• Duimpje
Duimpjes: Nap
City of the dead- alternatieve take

midi en audio kabeltjes geprikt 🤨

Flink gewerkt :) dat was de re808?
ik heb vandaag snel even de stylophone theremin getest. Minder rommel dan verwacht. Eens kijken voor n voeding ipv 6 batterijen en dan via de output hop een gate er achter getrigged door n drummert en dat wordt vast geinig en veel goedkoper dan de lyra die mocht beschikken

Flink gewerkt :) dat was de re808?
Yup. Tijdje terug al een en ander gedaan, maar dit weekend wel ff doorgepakt met een component of 400… voor mijn doen dan, is eerste echte project waar ik mee begonnen ben, dus doe veel dubbel checken. Toch kom je dan ineens een weerstand tegen die er nog niet hoort te zitten. Of dat je 247 heb gepakt ipv 274… gelukkig kom je dat vanzelf weer tegen, maar verwacht nog wel grotere ellende. Helemaal omdat je pas aan het eind de voeding doet hehe

Ik heb vroeger zon waldorf microQ gehad, dat vond ik echt een kutding eigenlijk, mede door het menu gedoe. Was ook weer redelijk snel weg. Nu met die DSP56300 EMU kan je eindelijk lekker editen met dat ding, alle parameters te editen via een GUI.
Screenshot 2024-11-20 at 10.54.19.png
Beetje kloten ermee, zieke sounds eruit jonguh

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Vannacht het album Dark Energy 2.0 afgemaakt, klinkt nu een stuk beter als de eerste versie ervan. Binnenkort een stuk van deze nieuwe versie.

De laatste week vooral met de maker van Edisyn gewerkt, aan een nieuwe release :
- Een paar cosmetische bugs opgekuist
- Mogelijkheid om met ALLE bekende E-mu ROMs (dus ook SHOCK) te werken.
- Compatibiliteit met de E-mu Command Stations.

Edisyn is in Java geschreven, en dus cross-platform (PC, Mac EN Linux), en gratis.
Het is een Patch-Editor / Librarian.
Werkt met meer dan 60 verschillende synths.
(Staat jouw synth niet in het lijstje, laat het dan weten :) )

Attachments

• Scherm­afbeelding 2024-11-01 om 21.03.48.png
    Scherm­afbeelding 2024-11-01 om 21.03.48.png
    133,3 KB · Bekeken: 20
  • Scherm­afbeelding 2024-11-22 om 20.46.48.png
    Scherm­afbeelding 2024-11-22 om 20.46.48.png
    823,9 KB · Bekeken: 19
Ik heb vandaag midikabels getrokken en de prEditor V2 geïnstalleerd voor de Meris LVX en MercuryX. Dat is wel een verademing. Beide pedalen zijn zo diep, dat editen vanaf de frontend met 3 draaiknoppen en een klein scherm niet echt een pretje is. Nu kan ik er eindelijk echt diep induiken.

Back