Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Gisteren mijn In Memoriam opgenomen, vanavond afmixen en hoesje maken. Dit is het tweede deel ivm het overlijden van mijn parkietje Pietje. Eerste deel was Requiem For Parakeet, die heb ik vorige week opgenomen. Zal binnenkort enkele delen op synthforum zetten.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Da’s toch niet de lastigste? Dunnere snaren gebruiken? Het akkoord niet in 1 greep proberen te pakken maar vinger voor vinger? En anders de destruction op 12 en power chords

Attachments

• IMG_7430.png
    IMG_7430.png
    330,4 KB · Bekeken: 19
Laatste dagen weinig gedaan, een van mijn parkietjes is behoorlijk ziek, waarschijnlijk een hersenbloedinkje gehad, linkerkant van zijn lichaam werkt vrijwel niet meer. Dus nog even een paar dagen aankijken, wordt het niets meer dan wordt het laten inslapen. Hij is bijna 12 jaar oud, dus dat is behoorlijk oud voor een parkiet.
Dat zijn nare dingen, heel erg veel sterkte! =(

Van het weekend een 80's synthwave/pop loopje gemaakt. Roland Verselab MV-1 en een tape achtig delay effectje (freeware) over de drums geplaatst in de DAW. Klinkt wel geinig :D

Da’s toch niet de lastigste? Dunnere snaren gebruiken? Het akkoord niet in 1 greep proberen te pakken maar vinger voor vinger? En anders de destruction op 12 en power chords
Ja ik kan hem ook wel, maar nog niet snel genoeg als ik flink strum. Ik moet hem in een fractie van een seconde kunnen neerleggen en dan zit ik er nog te vaak naast.

Vandaag de korg KR55 master laten wezen en daarmee n paar oude bakken aangestuurd en stem er over. Jammer genoeg merk ik nu dat het tempo na 2/3e vd track begint te verlopen. Tja er moet vast wat gerecapped worden. Wel lol mee. De laatste versie staat net op SC maar die op SF is wat minder out of sync. Vermits ik de pest heb aan WARP op ableton negeer ik dat totaal, koppig zoals altij :stupid

Ja ik kan hem ook wel, maar nog niet snel genoeg als ik flink strum. Ik moet hem in een fractie van een seconde kunnen neerleggen en dan zit ik er nog te vaak naast.
Probeer een aantal Bm inversies, soms wordt een akkoord elders in andere liggingen op de hals gespeeld. Dit maakt het overpakken naar andere akkoorden iets eenvoudiger of logischer. Het akkoord zelf blijft wat klank betreft gelijk.

Een capo op de 2e fret en speelt een Am , heb je tevens een Bm te pakken. Het zijn slechts tips en plezier hebben is waar het om gaat! :D

nieuwe preset.. eigenlijk bedoelt als een piano key achtige sound maar met wat reverb en strumming is het best een heavy feels bas geworden

Welke ligging neem je dan?
Ja toetsentijgers, dat valt nog niet mee hoor, goed gitaarspelen.

@vinnieq @L3N
De standaard variant vanaf de tweede fret op de A snaar. Ik weet dat ik hem ook anders kan pakken maar ik wil/moet deze variant gewoon kunnen. En het liedje dat ik speel vereist ook dat alle snaren helder klinken dus smokkelen is er ook niet bij :D

1727762423810.png

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Ja die barre akkoorden vond ik ook altijd kut, en nog steeds. Blijkt na een halve eeuw schelden dat mijn polsbeentjes daar niet geschikt voor zijn đŸ˜­. Blijven oefenen, eerst maar eens met Am met 2-3-4. En dikke snaren zijn heel stoer en puristisch maar als je daar niks mee maakt dan blijkt een tijdje 009 ook heel fijn.

En die Fis op de dikke E mag ook best een beetje mee. Welke akkoorden speel je er voor en er na?

Laatst gewijzigd:
@vinnieq @L3N
De standaard variant vanaf de tweede fret op de A snaar. Ik weet dat ik hem ook anders kan pakken maar ik wil/moet deze variant gewoon kunnen. En het liedje dat ik speel vereist ook dat alle snaren helder klinken dus smokkelen is er ook niet bij :D

Bekijk bijlage 3853450
Practice makes permanent! Het is frustrerend als iets steeds niet lukt. Gelukkig staat je vastberadenheid niet in de weg, die Bm zit in no-time in je spiergeheugen en dan leer je hem ook nog eens op de juiste wijze! Ik heb er oprecht alle vertrouwen in:D

Wat al eerder is aangegeven dunnere snaren mag altijd, en eventueel een lagere speelactie is ook geen valsspelen. De gitaar dient als een zonnetje te spelen :koffie:

• Duimpje
Duimpjes: Nap
ik heb er 010 opzitten dus dat is beschaafd. Inderdaad gewoon blijven oefenen, het gaat ook wel steeds beter maar ik richt op 100% nailen :D

Akkoorden ervoor en erna zijn Em en A dus die zijn vrij simpel.

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Practice makes permanent! Het is frustrerend als iets steeds niet lukt. Gelukkig staat je vastberadenheid niet in de weg, die Bm zit in no-time in je spiergeheugen en dan leer je hem ook nog eens op de juiste wijze! Ik heb er oprecht alle vertrouwen in:D

Wat al eerder is aangegeven dunnere snaren mag altijd, en eventueel een lagere speelactie is ook geen valsspelen. De gitaar dient als een zonnetje te spelen :koffie:
practice makes permanent was bij mijn oude gitaar leraar iig wel het geval :D geen idee hoe waar het nou echt was maar hij beweerde altijd dat bepaalde botjes in zijn hand zo gesleten hadden dat bepaalde vinger grepen makkelijker werden...

permanenter dan dat wordt het niet :P

Even mn drumlogue en uspx door de nieuw binnengekomen maar oude rack mixter GR-1 van Allen & Heath. Leuk ding!

Back