Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Gisterenavond mijn laatste project afgerond getiteld Veni, Vidi, VIci naar de uitspraak van Julius Ceasar. Weer met de bekende setup opgenomen.

Ik heb opnames van een paar synth jams en half afgemaakte tracks naar een maat gestuurd in de hoop dat we daar samen wat volwaardigs van kunnen maken. Soms voelt muziek delen met een bekende als een grotere drempel/spannender dan lekker muziek maken. Heel benieuwd of hier wat uitkomt (en of ik open sta voor feedback en ideeën)

Net een nieuwe Radio Edit van mijn nieuwe single gemaakt. Het label mailde, of het klopt dat hij maar 1 minuut is. Nee, dus daar is iets verkeerd gegaan tijdens het renderen 😆

Ook slecht: ik had die vorige versie gemixt met plugins die ik heb verkocht. En de Radio Versie destijds niet als project opgeslagen (of ik kan hem niet meer terugvinden). De extended-versie had ik gelukkig nog wel als wav, dus daar heb ik lekker mee zitten knippen en plakken. Met wat reverb en filtersweeps bij de overgangen kom ik er mee weg 😅

Ik heb opnames van een paar synth jams en half afgemaakte tracks naar een maat gestuurd in de hoop dat we daar samen wat volwaardigs van kunnen maken.

Leuk idee! Ik luisterde vroeger regelmatig naar de Postal Service. Die woonden ver uit elkaar in de VS en de een deed de drums en de ander de synths en zang. Partijen stuurden ze naar elkaar via de post, vandaar de naam. Mijn zoon deelde van de week ook een leuke band die zo werkte, ik weet de naam nu niet meer. Ieder zijn eigen deel en samen klinkt het tof 🔥

Net een nieuwe Radio Edit van mijn nieuwe single gemaakt. Het label mailde, of het klopt dat hij maar 1 minuut is. Nee, dus daar is iets verkeerd gegaan tijdens het renderen 😆

Ook slecht: ik had die vorige versie gemixt met plugins die ik heb verkocht. En de Radio Versie destijds niet als project opgeslagen (of ik kan hem niet meer terugvinden). De extended-versie had ik gelukkig nog wel als wav, dus daar heb ik lekker mee zitten knippen en plakken. Met wat reverb en filtersweeps bij de overgangen kom ik er mee weg 😅
Gelukkig had je de extended nog. Ik had lang geleden ook een track die ik had getekend wilde er eigenlijk nog iets in aanpassen maar project file was kapot. Toen sloeg ik nog niet alles in nieuwe versies op dus had niets om op terug te vallen. Gelukkig nog wel een keer de track als wav geëxporteerd dus moest het die maar zijn.

en 2 min nadat ik daar klaar mee was kwam mijn pakketje binnen dus die ben ik nu mooi met mijn beste maatje aan het testen, en wat een heerlijk dik geluid komt hier uit

20250409_154657.jpg

Vandaag wat synths uit de opslag op 2dehands.be gezet.

Niet de Crumar Trilogy.

Die mag wel weg, als je hem wil, stuur maar een PB :mega:

z1 is echt vet.
De prijs is ook ok.
Echt een soundesign machine. diep als een Quantum x 2.

Gisteren de uno pro x meegepakt zodat 2 sf leden knoppen konden draaien en ik aan gear daar kon draaien:)

Ik was eerder deze week wat klanken in de MPC aan het browsen en kwam een speelgoedpiano tegen.
Het leek mij wel een leuke uitdaging om in deze chagrijnige tijden te pogen een 'happy song' te creëeren.

Back