Moog Subharmonicon

Mooie synth absoluut, qua looks en soundwise.
De moogs semi's zijn waardevast dus waarom niet een mooi 2e hands exemplaar zoeken en weer de deur uit doen als het niet matched?
Uiteindelijk werd ik er zelf helaas geen vrinden mee en heb de SH na 3 maanden weer :verkoght:... in combo met DFAM bleven resultaten tijdens het jammen meestal uit.
Ik probeerde varierende lead/basslines te maken maar die eindigde meestal in cheesy loopjes :D.. mede vanwege mijn ongeduld (lees eindeloos blijven tunen) ben ik bang.
 
Bovenstaande bevestiging was voor mij toch nog wel belangrijk. Maar inderdaad ik moet zelf de knoop doorhakken.
Die "bevestiging" en bewering over de SH vind ik absoluut onterecht, maar goed: mijn mening :)
 
Die "bevestiging" en bewering over de SH vind ik absoluut onterecht, maar goed: mijn mening :)

Als je uitlegt hoe en waarom is het niet langer slechts jouw mening. En daar heb ik dan ook iets aan. ;)
 
Als je uitlegt hoe en waarom is het niet langer slechts jouw mening. En daar heb ik dan ook iets aan. ;)
Hey PH, Reeds gedaan in dit draadje. Verder kan je enorm veel informatie vinden op het wereldwijde web...

Wat sequencer met 'toeters en bellen' betreft: dat kan je nagenoeg over elke sequencer zeggen tegenwoordig, en, gelukkig maar gezien je het ook kan verwoorden als 'extra functionaliteit' ergo interessante opties ;)
 
Hey PH, Reeds gedaan in dit draadje. Verder kan je enorm veel informatie vinden op het wereldwijde web...

In principe kun je (vrijwel) alles tegenwoordig ook zelf wel op het internet vinden of googelen (al dan niet met AI ondersteuning). Maar als je als vereiste stelt dat we zaken eerst zelf grondig napluizen alvorens we hier iets mogen vragen dan zou het hier wel heel stilletjes worden...

Wat sequencer met 'toeters en bellen' betreft: dat kan je nagenoeg over elke sequencer zeggen tegenwoordig, en, gelukkig maar gezien je het ook kan verwoorden als 'extra functionaliteit' ergo interessante opties ;)

Daarmee bevestig je impliciet weer dat de Subharminicon in principe een sequencer met wat toeters en bellen is. Enkel mijn verwoording van dat gegeven staat je niet aan. Ik had ook kunnen schrijven dat de Subhamonicon in principe een sequencer met 'extra functionaliteit' is, en dat mij dat te beperkt lijkt om die synth voor langere tijd (dat is: jaren lang) als meer dan een hulpmiddel te zien. Inmiddels heb ik al een Korg sequencer, dus heb ik er liever iets fundamenteel anders bij. En zo ben ik er hier in dit topic uiteindelijk toch uit gekomen.
 
je kunt tweedehands kopen en dan met geen/weinig verlies verkopen als het niet is wat je zoekt. Ik heb een morher32 gehad en heb die zonder verlies verkocht. Misschien even zoeken tot je scherpe prijs kunt vinden.
 
De sequencers van de SubH hebben een zeer beperkt aantal stappen en zijn niet ontworpen om flexibel met ander gear te werken. Er zijn veel andere eurorack sequencers in allerlei formaten, van 2 tot 84 HP die meer geschikt zijn, met allerlei prijzen. De SubH is een erg leuk instrument op zich. En tweedehands waardevast.
maak eerst een wensenlijst en kijk wat er bij past ipv andersom. Als de SubH je intrigeert zijn de sequencers een leuke bijkomstigheid.
 
Als ik ruimte en geld genoeg had zou ik de Subharmonicon ook wel uitproberen en als die tegenvalt later weer doorverkopen. Maar een extra rackje met TipTop Buchla modules zal me vrijwel zeker meer aanspreken. Dus wordt het dan de Mother-32 en het Buchla rackje - en dan staat het hier propvol. Of wat eventueel ook wel kan is de Subharmonicon in plaats van de Mother-32. Dat hangt er vanaf of je de Subharmonicon ook als typische subtractive Moog synth kunt gebruiken, want dan is de Subharmonicon voor mij twee vliegen in een klap.
 
Ja Nap, maar zoals je weet ben ik van de minder-is-meer school. En dat niet alleen uit principe, maar ook uit persoonlijke ondervinding. Als ik mij met te veel tegelijk bezighoud of met een overvloed aan opties geconfronteerd word levert mij dat gegarandeerd binnen een paar dagen een knallende hoofdpijn op. Waar ik ook naar verkas - ik neem mezelf altijd mee.

Zit nu dit te kijken:

 
Life is what happens to you while you're busy making other plans (John Lennon). Uiteraard tracht je een zo gedegen mogelijke keuze te maken, maar het is ook niet slecht een bepaald moment "iets" te kopen en het dan te leren kennen. Enkele zaken zijn je al duidelijk, dat is positief, verder is het nu beslissen me dunkt. Je kan altijd terug verkopen zoals hierboven ook al gemeld, tweedehandsmateriaal in degelijke staat valt er steeds te vinden, geen probleem in synthland! Succes ;) !
 
Mee eens. Knopen zijn er om door te hakken. Heel soms koop ik iets dat achteraf tegenvalt. Maar dat hoort er ook bij. Beter dan eindeloos wikken en wegen.
 
Back
Top