Moog Muse

Persoonlijk hoor ik zelfs op mn tv al dat ie dik analoog klinkt. Hainbach gezien?
 
Ah, de zuristen zijn er ook weer.
Weet niet of je mij bedoelt maar ik hoor niets bijzonders in de demo's, hij klinkt wel mooi maar niet echt perse uniek tov wat er al te koop is. Zal misschien anders zijn als je er achter zit, maar ben op dit moment niet 'blown away'.
 
Weet niet of je mij bedoelt maar ik hoor niets bijzonders in de demo's, hij klinkt wel mooi maar niet echt perse uniek tov wat er al te koop is. Zal misschien anders zijn als je er achter zit, maar ben op dit moment niet 'blown away'.
Nee hoor, ik bedoel meer de "geen echte Moog" club. Ik heb een Matriarch en One in de studio, in het verleden nog een Voyager en Subsequent 37 gehad en regelmatig op vintage en reissue Minimoogs gespeeld, en de Muse klinkt mij gewoon als een volbloed Moog in de oren. Ik ben zelfs aangenaam verrast.
 
Ik wil wel 'ns iets horen dat goed beukt en gemaakt is op dit ding. De demo's tot nu toe richten zich vooral op genres die goed passen op Snooze Fest, leuk als dat je ding is, maar deze synth moet toch meer kunnen?
 
Nee hoor, ik bedoel meer de "geen echte Moog" club. Ik heb een Matriarch en One in de studio, in het verleden nog een Voyager en Subsequent 37 gehad en regelmatig op vintage en reissue Minimoogs gespeeld, en de Muse klinkt mij gewoon als een volbloed Moog in de oren. Ik ben zelfs aangenaam verrast.

Hij klinkt zeker Moog en mooi.
Ik hoop snel wat meer unieke klanken te horen, (voor zover dat kan) de demo van Matt Johnson sprak me nog het meest aan, maarja, die kerel maakt ook echt muziek, dus daar ben ik al eerder in getrapt met mooie synthdemo's. :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik wil wel 'ns iets horen dat goed beukt en gemaakt is op dit ding. De demo's tot nu toe richten zich vooral op genres die goed passen op Snooze Fest, leuk als dat je ding is, maar deze synth moet toch meer kunnen?
Precies, dat. Ik wil beuken, funken, rammen!

Euhm, wat hebben we nog meer voor superlatieven? :D
 
Ik ben geen fan van Moog per se. Deze Muse ga ik ook niet kopen. Mijn ervaring beperkt zich tot een uur Moog one bij Bax. Een paar weken Sub37 en paar maanden Voyager.

Maar ik vind hem wel goed klinken.
 
Een One is buiten bereik, en dan heb ik waarschijnlijk 10 jaar nodig om het ding te doorgronden. Deze lijkt mij een mooi instrument om in de wereld van polyfoon Moog te duiken. Ik ben blij dat Moog dit soort dingen nog maakt.
 
Ehm, oops

Ik wil brullende oscillatoren, snaarstrakke envelopes, schreeuwende filters!

Nou ja goed, misschien overdrijf ik iets.
 
Laatst gewijzigd:
Hij klinkt zeker Moog en mooi.
Ik hoop snel wat meer unieke klanken te horen, (voor zover dat kan) de demo van Matt Johnson sprak me nog het meest aan, maarja, die kerel maakt ook echt muziek, dus daar ben ik al eerder in getrapt met mooie synthdemo's. :D
I’m in the same boat, ik ben ook niet super enthousiast over deze synth. Voordat de demo’s er waren leek het me wel een heel dikke synth, super knobby en een slick design, dus de GAS begon wel op te borrelen. Maar na de demo’s is eea wel bekoeld.

Wat de synth denk ik speciaal maakt zijn de sequence en modulatie features, niet de klank (klank is dus wel goed, maar niet super speciaal). En wat dat beftreft, veel van die features kan je ook met je DAW bereiken. Dus als een performance synth is het een dikke bak, als studio synth vind ik um niet veel toevoegen tov wat er allemaal al is.

Ik hou mijn geld nog ff in de pocket… (voorlopig ff doorsparen voor een 3rd wave of Quantum mk2 bv, tenzij er weer wat anders voorbij komt)
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon een boss MT-2 metalzone erachter zetten ;) Goor schreeuwen doet de Muse niet echt uit zichzelf, wel fuzzen natuurlijk met de overload.
Komen natuurlijk wel snappy strakke vette electro bassjes uit
 
Ik sluit me aan bij de opmerking van Limbic Bits, zeker omdat ik een fan ben van zijn sound design. Ik heb vele Moogs gehad (ook de Moog One) en haak altijd af na een tijdje. Voor mij hoeft "die Moog sound" niet perse. Ik zoek een synth die mij inspireert en dat kan op meerdere manieren (zoals layout, look and feel, modulatie, arp/seq, morph). Sound staat echter altijd op nummer één. Maar, zoals altijd, het is natuurlijk heel persoonlijk. Dat mag iedereen voor zichzelf uitzoeken :beard:

Limbic Bits
Well, those who frequently follow my 2-cents-rambling (for whatever reason) might know that I have a love-hate relationship with MOOG synths. I'm always thrilled during the first two days, but then the honeymoon phase ends, and my euphoria drops to a level of "great synth - but not for me."Knowing my sound preferences a bit, I wasn't super excited when I first heard of MUSE, to be honest. And when the loaner finally arrived, my first impression was even more biased as I literally struggled to get the unit out of the super-tight packaging (at least without tearing it apart, as I didn't want to pay for it).Given my MOOG-sound-prejudice and moderately annoyed by the unsolicited unboxing workout, I was already sweating in a hot summer flat when I finally lifted the surprisingly heavy instrument onto my desk.Going through the factory presets (most of which are likely built with "real" musicians in mind and are great for Top 40, Pop, and Rock) didn't do much for me, so I started to create some presets from scratch.Soon after, I realized that the MUSE, at least for me, might be one of the best instruments the company has released so far. But who am I to say? After all, I haven't been a super big MOOG fan, so you should take my positive feedback with a large grain of salt, as it comes from someone who doesn't fall for Moog funk leads etc.On one side, there is the sound that totally speaks to me: huge basses, broad pads, experimental stuff. On the other sound it offers a very nicely done user interface, envelopes with shapeable segments, a good delay (which can also do reverb-like things with its diffusion), and so much more. Also, it is a great piece for sound design with a lot of modulation sources and possible targets - with more to come in a future update (hopefully).The oscillators are based on the MOOG Voyager series and provide a great sound, featuring also FM, sync, and Ring Modulation. You get three digital LFOs with different waveforms, two envelopes, and useful features such as stereo spread, two independent filters (with HP/LP mode), plus another Low Cut for the main out which - on its own - is a very useful feature.Bi-timbral with split and stack modes, up to eight voices, and 16 Banks with 16 presets. Yes, it is pricey, but it certainly offers a lot in that price range.TLDR: My favorite MOOG synth so far which sound is definitely more on the modern side and this maybe disappoints those who search for the classic MOOG sound. For me it is one of the best poly analogs that have been released over the last decades. But that's just my perspective. Check it out if you can.

Bron:
 
Klopt het dat de muse en one hetzelfde aantal faders en knoppen heeft?
 
Dat mag iedereen voor zichzelf uitzoeken

Dat is fijn!
Niet dat ik daar bij jou aan twijfel overigens, maar bij sommigen lijk ik soms 'enige evangelisatie' te zien.

Dit gezegd hebbende word ik wel steeds enthousiaster over dit instrument.
Nadat ik mijn Sub Phatty verkocht miste ik de 'Moog sound' en overwoog ik een Subsequent.
Dat werd uiteindelijk een Matriarch die mij klankmatig bracht wat ik zocht.
De Muse lijkt dat tot de zoveelste macht te doen.
Ik hoor de klanken die ik wil horen, ik zie een instrument dat mij qua ontwerp, vormgeving en mogelijkheden erg aanspreekt.
Natuurlijk ben ik ook gewoon hebberig, dus dat zal ook een rol spelen.
 
Ik kreeg dus het antwoord van ai dat one en muse hetzelfde aantal hadden vandaar dat ik het maar hier vraag. Zelfs ik trap er dus in.. bijna ;)
 
Waar mijn bloed van kookt bij nieuwe synths met digitale aansturing......waarom geen volledige multi timbrale mogelijkheid?
Ik houd me aanbevolen voor een rackversie met MPE 😋
Van het geluid krijg ik wel gas.
Tof die tracks van Smackos. Even wat anders heel dan de demos van the usual suspects op YT.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top