Moog Muse

ok, die kan ik niet laten gaan voor 3400 zie ik al. matt johnson laat m tenminste als n moog klinken ook, dus als ie dat ook kan, ja, toe maar dan :D
 
Schijnbaar is deze Muse al geproduceerd in Taiwan. Dat zou zowel de lagere prijs als het feit dat ze meteen wereldwijd leverbaar zijn verklaren.
Misschien dat het de kwaliteit zelfs ten goede komt, verder ben ik er niet in geïnteresseerd , dan liever nog wat geld extra neertellen voor een One 8 voice 2e hands
 
Klinkt toch wel iets dynamischer, dieper, en levendiger dan de Avenger. De hoeveelheid knoppen en zo nodigen mij ook wel uit. Zat vandaag met de Avenger te spelen en toen merkte ik dat het hebben van knoppen toch echt wel fijn kan zijn. Heb maar een minikey met 8 knoppen er op aangesloten ter compensatie. Als ik de ruimte had zou ik zo'n ding wel overwegen.
 
Hier staan nog wat sounds/songs die allemaal uit de Muse komen: LEGOWELT OFFICIAL WEBSITE behalve een tikkeltje Midiverb soms, die Muse Delay kan ook wel mooie diffused reverb achtige delay doen. Ook allemaal met de Muse interne sequencer, split op het keyboard live spelen hier en daar multitrack. Het is echt wel een fijne synth om in 1x gewoon live een hele track te spelen zonder DAW etc. Met die mixer sectie met fijne polymoog sliders ;) kan je mooi geluidscomponenten in en uitfaden ook.
 
Hier staan nog wat sounds/songs die allemaal uit de Muse komen: LEGOWELT OFFICIAL WEBSITE behalve een tikkeltje Midiverb soms, die Muse Delay kan ook wel mooie diffused reverb achtige delay doen. Ook allemaal met de Muse interne sequencer, split op het keyboard live spelen hier en daar multitrack. Het is echt wel een fijne synth om in 1x gewoon live een hele track te spelen zonder DAW etc. Met die mixer sectie met fijne polymoog sliders ;) kan je mooi geluidscomponenten in en uitfaden ook.
Bedankt voor het delen smackos!

Waar de Sequntial Trigon 6 eigenlijk bijna 6 Model D's lijken te zijn hoor ik dat nog niet zo 1, 2, 3 terug in deze (geweldige) Muse. Het lijkt of de oscillators geïnspireerd zijn op de Voyager, maar getuned om in poly context te werken (minder dik)? Klopt dit?

Verder lijkt het een zeer inspiratievol instrument. Staat hier hoog op de verlanglijst om mee te werken en sounds voor te maken.
 
Maar dan dus met digitale modulatie matrix en geen kabeltjes etc.

Hm, dat is interessant.
Hij zou in theorie de Matriarch kunnen vervangen.
Nu vind ik de Matriarch iets magisch hebben, dus de Muse zou zichzelf op dat vlak echt moeten bewijzen voor ik überhaupt zou overwegen die weg te doen.

Ook interessant vind ik dat je het aantal stemmen kunt bepalen dat elk timbre krijgt.
Dynamic voice allocation staat dus toe dat het ene timbre noten 'steelt' van het andere. Dat zijn interessante mogelijkheden.
 
En belangrijk deel van de Matriarch sound zit in de mixer, en dat hoor ik niet echt in de Muse demos tot nu toe.
 
wel redelijk als die overload aan gaat toch? en ik heb t idee dat de patches die door die delay gaan allemaal echt wat dunner klinken
 
Demo's geluisterd.
Cool ding, zou zeker welkom zijn.
Mooi geluid, maar het is geen Moog One. komt niet eens in de buurt, nog in klank, nog in kunnen, nog in funfactor en gebruiksgemak.
De prijs maakt veel goed natuurlijk. Verwacht dat dit een populaire synth wordt.
Voordat je dingen roept als "komt niet eens in de buurt qua klank" moet je wel eerst je speakers aanzetten. Het is namelijk van belang dat je eerst luistert naar een synthesizer, voordat je zo maar in het wilde weg gaat roepen. Tip voor de volgende keer!
 
Het concept van de Muse is soort van een polyfone versie uit de Matriarch / Grandmother lijn, dus met 'modules' gebaseerd op het Model 15 etc systeem. Maar dan dus met digitale modulatie matrix en geen kabeltjes etc.
Nice! Ik vond de Matriarch een geweldige synth, maar omdat die geen patch geheugen heeft en duofoon is heb ik m weggedaan. Qua geluid is die wel echt erg goed.

Hij komt zaterdag binnen. Ik ben er klaar voor! 😎
 
Gisteren besteld, en zal morgen geleverd worden als alles goed gaat.

Lijkt me een heerlijke synth, als ik dat zo hoor. Wel veel presets met die delay er op, waardoor je de impressie kan krijgen dat hij diffuus klinkt, maar ik hoor ook er direct/in your face klinkende geluiden uit komen. Vroegah had ik ooit eens een Andromeda (overgekocht van de NOS, was gebruikt voor de journaal jingle destijds, o.a.), maar omdat de bouwkwaliteit dusdanig was dat ik er niet heel veel vertrouwen in had dat hij heel lang mee zou gaan heb ik die verkocht (in prima staat overigens).

Anyway dit komt voor mij dan weer het dichtst in de buurt, afgezien van de One die ver buiten mijn financiele bereik ligt. Het maakt mij niet uit of hij in Taiwan of in Lutjebroek wordt gemaakt of dat er Moog, Ford of Moulinex op staat, het lijkt me een fantastisch apparaat. We gaan het zien!
 
Muse is geen echte Moog:kont:
In combinatie met je vorige post die je wijselijk hebt weggehaald - wat een elitair gelul in de ruimte. Dit ding is 5 jaar in ontwikkeling, dus gewoon een Moog. Nee niet through hole vermoedelijk, maar SMT, maar goed who cares. Muse is gewoon een modern instrument met een zeer goede gebruiksvriendelijkheid. Wil je geen ADDA, dan haal je de Delay eruit. Wil je toch delay maar mega dikke bass -> fix een stackpatch met een extra laag die niet door de delay gaat voor dik laag.
 
Ik heb bijna alle demo's geluisterd maar hoor eigenlijk niets waardoor ik denk dat ik de Muse moet hebben. Het zal wel aan mij liggen, maar voorlopig is de Rev2 mijn polyfoon werkpaard.
 
Back
Top