Voor mij werkt patches namaken vrij goed, omdat je dan zicht krijgt op generalisaties en types:Ja, daar zit wat in. Maar een synth als de Hydrasynth is voor het doel misschien interessant, ik dacht dat je die ook gedeeltelijk een patch kan laten randomizen? Verder inderdaad werken met de krenten uit de pap en die naar smaak, of via gedeeltelijke randomize, bewerken. Als je interesse hebt in synthese en wat de onderliggende synth-engine van een instrument precies kan, dit lijkt me toch leuker en wat avontuurlijker dan patches namaken uit een boekje.
-Bijv. een orgelachtig geluid maak je met additieve synthese met dit timbre, en met subtractieve synthese met dat timbre, de envelope is gewoon +- een gate, voor de transient neem je best y of z, en als effect a +b.
- Vervolgens: wat gebeurt er als nu de grondvorm of de transient verander.....
Zo leer ik in hokjes denken (en hokjes zijn nu eenmaal gemakkelijker om iets plaats te geven) en laat voldoende ruimte vrij om deze te doorbreken.