Magazine 'Interface' is failliet

Van het blad Future Music was er ook ooit een Nederlandse versie.

Dat is al een beste tijd geleden.
Ik kan het me nog wel goed herinneren, want in één van de eerste nummers die ik kocht stond een review van de Yamaha CS6X (met demo's op de cd).
Dat werd mede door Future Music mijn eerste synth.

Jammer dat ook FM ter ziele is. Mooi blad. Heb ooit de Engelse versie nog naar mijn woonplaats in 't Noorden laten halen. Die beste man van zijn bladenwinkel haalde er 5 op voorraad. Waren binnen 1 dag :verkoght:. Gelukkig had ie de mijne achtergehouden. Het was denk ik rond 1993 a 1994. De Nederlandse versie kan ik me ook nog goed herinneren, die was meestal iets dunner dan de Engelse versie 8). Is Music Radar niet een soort van opvolger van FM?

Is Music Radar niet een soort van opvolger van FM?

Volgens mij zit daar 1 uitgever achter, die ook Computer Music en verschillende muzikanten- en vormgeversbladen uitbrengt. Music Radar werd de uitvalsbasis. Wel slim, want dan hoef je niet 10 sites in de lucht te houden.

Geweldig man!

Was een leuke tijd, ja. Je had destijds Yahoo Groups en Dutch Breakz was een bekende. Daar kende ik de latere eindredacteur van de Nederlandse Future Music van en die vroeg me. Er zitten vast meer mensen uit die tijd nu op SF. Ik word écht oud, haha 😁

Maar krijg nog altijd de melding via internet dat er weer een nieuwe Interface uitgekomen is. Hoe zit dat dan?

Waar staat op de site dat ze failliet zijn ? Denk wel dat ze dit hadden aangekondigd als dit zo was :?

Volgens mij zit daar 1 uitgever achter, die ook Computer Music en verschillende muzikanten- en vormgeversbladen uitbrengt.
Ja, dat was Future Publishing uit Bath (UK), dat ook computertijdschriften als Amiga Format, Edge, Amiga Shopper, Amiga Power en PC Format uitgaf. En nog veel meer. Meeste van hun tijdschriften zijn ter ziele inmiddels geloof ik.

Waar staat op de site dat ze failliet zijn ? Denk wel dat ze dit hadden aangekondigd als dit zo was :?

Wat ik begrijp zitten er verschillende kostendekkende bladen bij de uitgever en gaan ze daarmee door. Maar ze communiceren helemaal niets en ik zou nu nooit een abonnement durven nemen 😛

ik had er even aan abo op en het ging veel teveel over software zodat ik t niet heb verlengd maar zeker wel jaren de magazines bijgehouden - mss heb ik ze nog steeds deels. Mooi waren ze wel.
Door Interface kocht ik een Jomox 888 en n mono/poly, dat weet ik nog wel.

Oud nieuws, de uitgever ging al eind maart failiiet. Interface, Musicmaker, Slagwerkkrant ea. zijn in mei uit het faillissement doorgestart onder dezelfde 3 eigenaren/broers. Prijs is daarna flink gestegen (van 5,25 naar 8 euro).

En er is geen ondernemer in Nederland die op z'n site gaat melden failliet te zijn (geweest), in Nederland schaamt men zich daarvoor (zelfs als het in dit geval komt door verdwenen advertentie-inkomsten in coronatijd). In de VS zeg je gewoon at je 3x over de kop bent gegaan, dat betekent dat je een doorzetter bent.

Laatst gewijzigd:
ze zijn nog wel actief op facebook met artikels te plaatsen. hopelijk doen ze nog ff voort met het magazine want mij abbo loopt nog tot einde 2025 :-), maar merk helaas ook op dat ik de laatste Interface niet ontvangen heb.

Ja, dat was Future Publishing uit Bath (UK), dat ook computertijdschriften als Amiga Format, Edge, Amiga Shopper, Amiga Power en PC Format uitgaf. En nog veel meer. Meeste van hun tijdschriften zijn ter ziele inmiddels geloof ik.
waren toffe magazines indertijd. Ik moet wel zeggen, ik heb had een abbo op future music, en ze hebben correct het resterend bedrag van de abbo terug gestort op mijn credit card zonder dat ik iets heb moeten doen. Dus tevreden hoe ze dit hebben afgehandeld.

goh, ik had geen idee..ik heb er tot 2023 meer dan 20 jaar voor geschreven maar in 23 gestopt vanwege verhuizing naar california. als medewerker merkte ik wel dat het minder interessant was vanaf het moment dat Jean-Louis Gayet met pensioen ging rond 2020 maar de bladenmarkt is lastig, hoewel dat net als vinyl, fotografie etc ook wel weer gaat veranderen denk ik, alleen zijn de meeste bladen dan verdwenen. ik vind papier vele malen prettiger lezen dan digitaal. wat de redactionele (on)afhankelijkheid betreft, waren wij vele malen objectiever dan de meeste youtubers en zelf de meeste buitenlandse collegas. ik heb meerdere malen zelf kritiekpunten in recensies benoemd die in geen enkele andere review te lezen waren, maar wel later op fora boven kwamen drijven, en dat is bij collega recensenten ook vast gebeurd. Het blad stond altijd achter z'n auteurs en publiceerde de reviews ook al er kritiek instond waar de fabrikant/importeur niet blij mee was. de meeste youtubers doen dat niet, want geen gratis spullen meer. wij kregen gewoon betaald voor de teksten, maar de apparatuur moest in [principe gewoon terug, en vaak genoeg waren het preproductiemodellen die je ook echt maar een bepaalde (korte) tijd kon houden.

Vandaag aangekomen met post

Attachments

• 1000012516.jpg
    1000012516.jpg
    138,4 KB · Bekeken: 49

Computer Music stopt dus ook, in navolging van Future Music. Toch eens kijken of ik digitale nummers die ik had gekocht nog kan inzien, eventueel veiligstellen. De samples en plugins die ik erbij heb gekregen heb ik allemaal al eens gedownload voor het geval dat in de toekomst niet meer zou kunnen.

Computer Music stopt dus ook, in navolging van Future Music.

Zonde hoor, die heb ik heel vaak gekocht vroeger. Op een gegeven moment was het wel elk jaar hetzelfde met themanummers: EQ, compressie, remixen, zo maak je house/retro/beats etc. Er ligt hier nog een stapel uit 2012 op de kast. Jeugdsentiment, ook met de oude plugins die ze bespreken (en waarvan sommigen nog steeds prima zijn).

Back