Geavanceerde Eurorack Modules

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
3.282
Zijn hier ervaringsdeskundigen met de meest geavanceerde Eurorack modules? Of synthforum’ers die hier over willen discussiëren?

Dit is natuurlijk een ruim begrip. Maar om te opperen welke richting ik zit denken hierbij een aantal modules die mij opgevallen zijn. Welke gebruiken jullie of zitten aan aanschaf te denken, waarom en eventueel in combinatie met andere modules?

1. Der mann mit der machine (set)

2. Hermod Squarp +

3. Xoac Zadar

4. ALM Pams pro Workout

5. Expert sleepers Disting EX a
 
Xoac Zadar
Een paar maanden geleden was ik aan het kijken naar een quadruple envelope generator, Zadar stond op een lijstje samen met Klaavis Quadigy en MI Stages maar de laatste tijd zit ik meer in Ableton waar ik wat dieper in duik in al die extra devices en de Edge die ik nog maar kort geleden heb gekocht dus het is er niet van gekomen om een aanschaf te doen omdat m'n rack een beetje slapende is.
Ik vind ze alle drie zo hun sterke kanten hebben maar de Quadigy sprak me het meeste aan omdat die een mooie combi is van hands on en presets die je kan opslaan.

Verder vind ik Xaoc wel een topmerk want ze hebben een flink aantal interessante modules en de kwaliteit is heel goed, ik heb Sofia en Odessa van ze.
 
Ja nice, die Xoac spullen lijken me ook top.

ik doe dat trouwens ook in Ableton en de 2cv/gate out modmatrix mogelijkheden op mn uno synth pro x.
Ik zit allen nog met mn Go droomcase haha.. zit te denken wat nou mooie standalone set is.

Die Mann mit der machine Droid set vind ik echt een fantaschtisch concept maar net als de EAganMatrix voor editen wel weer computer nodig.
MMDM hij heeft medegewerkt aan de ACL Sinfonium en dat is wel een no compromise ding al heeft een medeforum lid er wat problemen mee.

Heb ik het nodig nee...
Mede door Ableton cv shizzle..

Maar ja een strakke case met complete standalone verhaal is wel nice.
 
Die Mann mit der machine Droid set vind ik echt een fantaschtisch concept maar net als de EAganMatrix voor editen wel weer computer nodig.
Zeker is het een interessant concept maar voor mezelf is eurorack toch vooral om te draaien en te schuiven, lekker hands on
Voor mij blijf ik een beetje weg van heel veel mogelijkheden in één module, bijv zo"n ES Disting mk4 met tig effecten maar elk effect is beperkt, het kan wel handig zijn als je even snel een effect nodig hebt maar als je dan naar zo'n rainmaker kijkt dan heb je een delay die ontzettend veel mogelijkheden heeft ook al is het allemaal een delay, het is dat die zoveel hp inneemt anders zou ik zoiets wel willen.

Ik zit allen nog met mn Go droomcase haha.. zit te denken wat nou mooie standalone set is.
Bedenk eerst welke richting je wilt gaan met eurorack, je hebt die kobol en Neutron er al in zitten dacht ik en je hebt toch die drumsampler van Erica en heb je die joystick al binnen, dan kan je al goed aan de gang.
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik ben het met je eens, en dat is natuurlijk ook het verschil in theorie en praktijk. Ik ben ook bewust voor een 2x140 hp gegaan zodat ik niet per se gespannen hoef te doen over HP. Ik ga er toch niet meer mee op pad.

Iemand anders op het Forum is aan het kijken naar een system 55 en dat snap ik heel goed. Lekker ruim want je hebt ook je kabels nog.

Aan de andere kant kietelt zo’n heel strak high tech setje ook wel. Als ik eerlijk ben trekt me dat toch gezien m’n yt.

De Disting EX heeft ook een lcd/oled breakout module in 1U en dat maakt hem voor mij interessant naast het feit dat ie kan samplen, spectral freeze, puls synthes en cv shizzle enz enz.
 
Ik zit allen nog met mn Go droomcase haha.. zit te denken wat nou mooie standalone set is.
Je hebt die make Noise set al gehad en weer weggedaan dus sja, wat nou nog droomcase? :? ;)
Maar goed, ik zie een droomcase als iets waar je naartoe werkt maar die wel aan verandering onderhevig is, het is geen statische case natuurlijk en elk jaar komen er nieuwe modules uit en als het geld het toelaat dan kan je flink je gang gaan.
Ik zie me ook wel weer zo nu en dan iets veranderen alhoewel de Maths wel een blijvertje is denk ik en die quad drum voice maar bijv zo'n Vortex oscillator van Cosmotronic lijkt me leuk en dan zal waarschijnlijk de Sofia of de Odessa weer verkocht worden bijv.
 
Ja maar die was belachelijk duur en kleiner. Toen waren er ook niet echt Eurorack semi modulars, of althans ik zat alleen maar naar extreme
high end te kijken toen mede door mn maat die helemaal los ging.

Die 1U strip zou zeker wel een toevoeging zijn in de GO dan was ie perfect. Ik had trouwens geen Make noise modules. Trok die stylo niet. (edit heb nu wel de Rosie en die doet precies wat ik fijn vind)

Ik heb nu als "test" case ook een 2tier Moog. Maar uiteindelijk wil ik die ook weg doen en alleen mn 2x140hp aanhouden.
Vandaar toch de drang naar geavanceerdere modules.
 
Laatst gewijzigd:
ACL Sinfonium en dat is wel een no compromise ding al heeft een medeforum lid er wat problemen mee.
Die zijn door ACL netjes opgelost,was min of meer gevalletje maandagmorgen laten we het daar maar op houden.

Ik heb al dat Rossum spul,prachtig maar kost best heel veel tijd om te doorgronden
 
Ik heb destijds ook voor ACL en Rossum gekozen ipv Cwejman. Dat had mn maat :D Die heeft er trouwens wel behoorlijke winst op gepakt.
Controle forge vond ik wel pittig ja mijn hemel. Daarom staat ie trouwens ook niet op de lijst al kan ik het eerlijk gezegd nog niet zeggen want geen ervaring met bovengenoemde. Eigenlijk moet ik ipv hier draadjes posten (escapisme) mn Eaganmatrix induiken want dat is toch ook wel bijzonder hoor.
 
Laatst gewijzigd:
Denk dat mijn meest geavanceerde module de NerdSeq is. Hij is al jaren het brein achter mijn setup. Van simpele tot hele complexe sequences of zelfs hele tracks, onboard envs, lfo’s, samples… met de multi-io ook midi2cv, de mogelijkheid om een launchpad te koppelen. Heel tevreden mee
 
Ik kom meestal uit op de Zadar ipv de Control Force omdat ie meestal wel kan wat ik wil en veel sneller.

wat de NerdSeq betreft die gaat inderdaad wel heel diep heeft me al paar keer hoofdpijn opgeleverd ,hoe gaat dat samen met de launchpad?
 
Denk dat mijn meest geavanceerde module de NerdSeq is.
Nou dat is idd een interessante module, en ook nog flink uitbreidbaar geloof ik. Stond er 1 op mp maandje geleden..
Welke configuratie heb je?
 
Ik heb nu als "test" case ook een 2tier Moog. Maar uiteindelijk wil ik die ook weg doen en alleen mn 2x140hp aanhouden.
Vandaar toch de drang naar geavanceerdere modules.
Je hebt ook nog een 3 tier van behringer, daar kan je die Kobol en Neutron in kwijt en past de Enigma mooi bij en dan heb je 2x140 hp om je uit te leven.
Maar je hebt de ruimte niet geloof ik om zo'n 3 tier erbij te zetten?
Mocht je met de Go case verder aan de gang willen kan je natuurlijk altijd een tijdje alleen of de Neutron of de Kobol er in houden, dan wissl je af en heb je toch meer ruimte, voor die 2 a 300 euro van die Kobol of Neutron zou ik die wel erbij houden ipv te verkopen.
Sowieso gaat die Neutron bij mij niet weg, vind het één van de beste dingen die Behringer heeft gemaakt, die staat in een 3 tier met de pro 800 en daar komt of de Proton of de Enigma bij.
 
Ja Neutron is top, daarom ook die faceplate verdient. De Kobol en Neutron moeten wel in de Go blijven want ik heb (alle usb eruit) de lege cases kado gedaan met module en 1 verkocht. Dus die backup ben ik kwijt :D.Expres gedaan om dus niet uit de hand te lopen ;) (het is al uit de hand gelopen) het begon met de wens om alleen 1 oscillator te vinden in een krap 4ms boxje haha. Ernstige GAS.

Nou idd mn buro staat vol en mn keystand met de GO erop, de Moog 2 tier past nog goed. Tis jammer dat die Waldorf idd net niet wat kleiner is.

Kwa modules, stja die Enigma zal lastig zijn om niet te kopen. De EAganMatrix die ik heb is op de EMS VCS3 geinspireerd en heb ik mn handen al vol aan.

Iets geavanceerds kwa modulatie naast mn joystick 2.

Steady State Gate (SSF) low pass gate lijkt me ook nog wel wat.

Kobol heeft trouwens (voor mij) nog verrassend veel modulatie functies achteraf, ik was al om voor de sound. (Starsky Carr) "10 patching iedeas"
 
mijn meest geavanceerde module is Percussa SSP, een zeer eigengereide biotoop, om het zacht uit te drukken
het lijkt alsof de ontwerper ervan in een ander universum (dan andere ontwikkelaars) leeft en helemaal geen kaas heeft gegeten van Musiceren/Muzikant
-maar de module kan wel (heel) veel
 
Meest complexe modules hier...
-Waldorf NW1 -heerlijke wavetable jongen, maar wel groot
-Clouds clone,
-Morphagene, -nieuwe en kostbare module. Ik heb deze al wat maanden, maar nog niet helemaal onder de vingers,
-Marbles.
-Rampage

Disting Ex dacht ik ook aan maar vond de prijs kwaliteit verhouding niet gunstig. Ik heb 2 Disting 4, waarvan ik 1 gebruik als tuner en de ander als stereo recorder, om korte sessies op te nemen. Moet zeggen dat ik voor de overige functies een vaak handleiding nodig heb. Dat laatste haalt me wat uit mijn "Flow".

Ik lees Neutron? Ik neem aan de |Behringer Neutron? Deze heb ik bewust niet in mijn rack. Daar hij en veel ruimte inneemt en behoorlijk wat sap uit mijn rek slurpt. Grootste nadeel, je mist in het rek ook wat in en outs en je kan niet eenvoudig je midikanaal instellen.
 
mijn meest geavanceerde module is Percussa SSP, een zeer eigengereide biotoop, om het zacht uit te drukken
het lijkt alsof de ontwerper ervan in een ander universum (dan andere ontwikkelaars) leeft en helemaal geen kaas heeft gegeten van Musiceren/Muzikant
-maar de module kan wel (heel) veel
Iedere keer als ik er wat over lees denk ik koop hem maar tegelijkertijd twijfel ik vanwege de nogal kritische geluiden omtrent updates etc,ik zie dat er eentje op reverb staat voor ongeveer 1500 misschien moet ik de gok nemen.
 
Ja die SSP, die gaat ook al een tijdje mee. Echt respect voor dat soort ontwikkelingen. Ik trek die knoppen alleen slecht. De specs liegen er niet om.

Deze hou ik ook in de gaten.
 
Ik heb 2 Disting 4, waarvan ik 1 gebruik als tuner en de ander als stereo recorder, om korte sessies op te nemen. Moet zeggen dat ik voor de overige functies een vaak handleiding nodig heb. Dat laatste haalt me wat uit mijn "Flow".
Ik heb er ook 2 gehad en mede ook daardoor de deur uitgedaan. Op zich heel knap wat er allemaal in zit, maar teveel gedoe om 'm te gebruiken. Wat dat betreft vind ik een "zakmes" als O_c met Hemispheres een stuk fijner werken. En die kan ook complexe dingen.

-Morphagene, -nieuwe en kostbare module. Ik heb deze al wat maanden, maar nog niet helemaal onder de vingers,
Blijft voor mij ook nog wel een module waar ik meer tijd mee zou moeten spenderen. Mijn Phonogene wordt daardoor eerder ingezet, die is toch een stuk meer hands-on.

En qua complexiteit is René 2 toch ook nog steeds een uitdaging. In 2 dimensies sequencen is 1 ding, maar de derde (Z-dimensie) ben ik nog niet aan toe. Dat is wel echt next level sequencing...
 
Back
Top