Nord Modular software

Softwareontwikkeling is een langdurig, kostbaar en intensief proces. Je moet de functionaliteit ontwerpen en bouwen, er moet een interface en applicatie/plugin omheen, vaak drivers, dan heb je varianten nodig voor Windows en MacOS en misschien Linux - een iOS en Android app zijn ook gewenst natuurlijk, dan verwacht men dat het ook nog eens werkt op hardware en besturingssystemen die minstens X jaar oud zijn, maar ook dat er voor minstens Y generaties compatibiliteitsupdates blijven komen (en het liefst wat nieuwe features ook). Even "gewoon een leuk" product op de markt zetten is niet zo vanzelfsprekend, je moet er een hele organisatie voor optuigen.
Ja je hebt gelijk, zonde van de tijd nu ik het zo zie. Word al moe van de gedachte
 
dan verwacht men dat het ook nog eens werkt op hardware en besturingssystemen die minstens X jaar oud zijn, maar ook dat er voor minstens Y generaties compatibiliteitsupdates blijven komen
Ik vind het verbazingwekkend dat de editor het nog steeds goed doet op een moderne machine. In de handleiding staat dat de vereisten Windows 95/98/NT zijn. Ik ben zelf volgens mij met Windows 98SE begonnen. En t/m mijn laatste machine, Windows 11, werkt het gewoon. Zonder verdere aanpassingen 25 jaar lang hetzelfde stukje software kunnen draaien, geweldig toch! Ik denk dat ze destijds de juiste keuze hebben gemaakt door de communicatie met de hardware over MIDI te doen. Dat voorkomt iig gedoe met drivers.
 
Ze zouden gewoon een nieuwe versie moeten uitbrengen zonder client app...

Gewoon een Intel NUC erin (zoals of Ableton Push 3SA) of een RPI (zoals Korg Wavestate/OpSix/ModWave).
Hoeft zelfs geen LCD op te zitten, gewoon een Browser User Interface en dan kan je gewoon via http ernaar toe surfen met eender welk device.
Relatief goedkoop, future proof en sustainable.

Dan een klein keyboard, eventueel PolyAT of MPE, een touch slider, mod/pitchwheels, knobs, faders, joystick... en USB host om je eigen controllers aan te hangen.

Koop ik onmiddelijk, liever dan eurorack zelfs...
 
Back
Top