Chord Progressions

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.242
Locatie
Belgie
Ik ga hier alle akkoordenprogressies delen die ik maak doormiddel van verscheidene Arranger Keyboards.
Ik record het dan met de Roland Rubix22 audio interface in Ableton Live 10.
Daar bewerk ik de sound met neutron 3 advance en master het met ozone 9 advance.

De eerste drie zijn vanuit de pop sectie van de Casio CT-X5000, heb er een mini album van gemaakt:



Support:
 
klinkt tof die eerste.
Kun je niet de midi opnemen in Ableton en dan ook vst's toevoegen?
Zie dat hij alleen midi via usb kan.
Wel leuke sounds.
 
klinkt tof die eerste.
Kun je niet de midi opnemen in Ableton en dan ook vst's toevoegen?
Zie dat hij alleen midi via usb kan.
Wel leuke sounds.
Arranger keyboard heeft styles die je kan veranderen met akkoorden. Het is dus 1 audio file.

Ik doe dit gewoon voor de lol

Waar ik echter langer mee bezig ben is het audio design wat niet out of the box is, geloof mij, er komen talloze uren bij kijken en ik ben daar niet tevreden over. Ik ga dus nu al de tracks opnieuw voorzien van andere plugin config and master zal ik ook ietsje anders doen denk ik. Hoop op deze manier een vooral snellere oplossing te krijgen.
 
Het klinkt iig leuk.
Spelen is denk ik wel het belangrijkste.
Mixen en sounddesign is ook leuk.

Als je wilt kan ik wel een gitaar en/of zang part proberen te maken.
 
Toffe nummers.
Misschien moet je cymasphere eens proberen, een intelligent platform voor het maken van akkoorden.
 
Toffe nummers.
Misschien moet je cymasphere eens proberen, een intelligent platform voor het maken van akkoorden.
Kan inderdaad tof zijn voor als ik inspiratieloos ben, ik zoek veel naar akkoorden nu terwijl ik speel, wat goed klinkt, sommige akkoorden ken ik totaal niet maar vind ik zo, sommige akkoorden speel ik ook met twee handen, bass noten bij de akkoorden, om zo kleine detail verschillen te krijgen.
 
Kan inderdaad tof zijn voor als ik inspiratieloos ben, ik zoek veel naar akkoorden nu terwijl ik speel, wat goed klinkt, sommige akkoorden ken ik totaal niet maar vind ik zo, sommige akkoorden speel ik ook met twee handen, bass noten bij de akkoorden, om zo kleine detail verschillen te krijgen.
Ja dat doe ik ook.
Gewoon zelf proberen.

Die cymasphere is duur en abbo voor zoiets zuigt.
Zulke tools zijn soms leuk als assistent ofzo.
maar als je er echt mee schrijft krijg je vaak van die 'neppe' progressies.
Terwijl bij de eerste aanpak er veel meer kans op happy accidents is.
 
Back
Top