Traditioneel zoals ik het geleerd heb is het akkoorden linker hand. Melodie rechterhand.
En zeker als je weet dat heel die muziek branche / bedrijvigheid bestaat uit traditie.

Alleen al gekeken naar : viool stradivarius die al eeuwen oud is.
Een computer van 1995 die kan tegenwoordig eigenlijk niet meer mee komen.
In tegenstelling tot welke synth uit die tijd dan ook.
Ik denk dat het wel interessant zou zijn voor een klassiek getrainde pianist om es op de Osmose te spelen met een piano stijl patch. Mijn achtergrond is niet klassiek en ik kan wat dat betreft ook helemaal niet goed spelen ;-) Wat mij interesseert, al vanaf mijn vroege tienerjaren, is compositie en geluid synthese (analoog en digitaal, en samples natuurlijk). In mijn wat jongere jaren heb ik nooit gedurfd om daar mee bezig te gaan. Nu ben ik op die leeftijd dat het me niet meer kan schelen wat "men" denkt van wat ik artistiek creëer, wel lekker gevoel.

Pas sinds ik de Osmose heb ben ik meer geïnteresseerd geraakt in het eigenlijke bespelen (van de Osmose). Ik heb les van een klassiek getrainde pianist, die ook erg bezig is met modular en synthese technieken. Hij is wel een beetje terghoudend met het bespelen van de Osmose voor zichzelf. Maar hij stimuleert mij geweldig, zodat ik het bespelen van de Osmose op mijn eigen manier kan ontwikkelen.

De Eaganmatrix geluid architectuur is vanaf de begin phase ontworpen om maximale expressiviteit te kunnen uitdrukken (in eerste instantie met de Continuum). De combinatie van sequencer gedreven arpeggios, bass lines, melodieën en achtergrond met live spelen met zoveel mogelijk emotionele expressie is mijn droom doel ;-). We zullen zien hoe zich dat gaat ontwikkelen. De reis is in elk geval heel erg leuk en vervullend.
 
@jserle in mijn nieuwste nummer maak ik veel gebruik van de pressure glide en verschillende manieren van aanslaan voor een dynamisch gitaar/drone achtig geluid hier kun je zien hoe je met heel weinig vingers toch erg expressief kan zijn en precies waar de osmose dus geweldig voor is in mijn ogen

 
De Eaganmatrix geluid architectuur is vanaf de begin phase ontworpen om maximale expressiviteit te kunnen uitdrukken.
Ja bijzonder mooi. Zo hoop ik dat je dat allemaal snel lukt. Het ene toetsenbord is het andere nog niet.
Dat ze het goed mogen blijven doen. Ik had er vier en nu nog maar drie over. Sloop vanwege uitgedroogde goedkope rubbertjes.
Dat was vervelend. Omdat soms er soms met druk op de ene toets anders gereageerd wordt dan de andere.
Aanslag door sneller (of harder) `te slaan` die heb ik wel allemaal.
Ook bij die synth die ik heb kun je zachte aanslag combineren met harde aanslag. (oude Kawai)
En op die manier elk ander geluid maken.
Als het geleidelijk gaat is dat natuurlijk mooier.
Zo had ik het er een keer over met de `baas` van Interface die zei dat sommige nuances verloren gaan in een kolossaal geheel.
Volà le patron. baas.
 
manieren van aanslaan voor een dynamisch gitaar/drone achtig geluid hier kun je zien . . .
De linker hand doet de bas. En de rechter geeft de toon en sfeer aan.
En dan interfereerd het ene nog met het andere voor een mooie combinatie.
Elke synth doet het beter dan welk orgel dan ook.
Het is me zelf ook wel opgevallen dat een `life` opname het altijd nog beter doet dan een ingeblikte opname vanwege welke computer luidsprekertjes dan ook neem ik aan. Het is muziek die zo bij een film kan. Op het moment van theatraal bombastische ogenblikken.😁
 
Back
Top