Ensoniq SQ-80 Wave Synth 80’s

Ik heb een jaar of 3 geleden een SQ80 in vrij goede staat vlot verkocht voor 599€.

Nog altijd een beetje spijt van want hij klinkt echt wel uniek en warm maar
ik had er gewoon de plek niet voor en gebruikte hem niet genoeg.

Als ik wat meer geduld had, had ik er ongetwijfeld nog wat meer voor kunnen krijgen maar
het was een sympathieke Belg dus hoefde ik niet te shippen en een leuke namiddag gehad...
Maar ik troost me met de gedachte dat de SQ80 nu een betere thuis heeft ;-
 
Ik heb een jaar of 3 geleden een SQ80 in vrij goede staat vlot verkocht voor 599€.

Nog altijd een beetje spijt van want hij klinkt echt wel uniek en warm maar
ik had er gewoon de plek niet voor en gebruikte hem niet genoeg.

Als ik wat meer geduld had, had ik er ongetwijfeld nog wat meer voor kunnen krijgen maar
het was een sympathieke Belg dus hoefde ik niet te shippen en een leuke namiddag gehad...
Maar ik troost me met de gedachte dat de SQ80 nu een betere thuis heeft ;-
Verbaast mij niet als ie nu €1200 is, maar er is altijd kans
 
ESQ1 is de maatje-minder broer met zelfde sound engine en die gaat nu zo'n 700. Dus SQ80 zal daar wat boven zitten, ook al omdat die poly aftertouch klavier heeft.

Voeding recappen is wel heel belangrijk bij deze bakken.
 
Hangt uiteraard een beetje van de staat af. Die van mij was technisch in zeer goede staat maar optisch waren de toetsen aardig vergeeld en had iemand er ooit twee gaatjes in geboord (vermoedelijk om een partituur houder ofzo op te zetten). Dus als hij tiptop is zal hij waarschijnlijk idd eerder 800-1000€ gaan.

Maar als ik hem mis speel ik even op de Arturia SQ-80 VST.
 
Ze zijn geluidstechnisch van Juno niveau dus ik vind het sowieso koopjes. En behoorlijk vlot te programmeren.

Hmmm Ensoniq heeft meer een Amerikaanse sound ( vrij hard en strak ) tegenover de Japanse toverdoosjes die meer wollig klinken, althans dat is wat ik me kan herinneren van de Ensoniq ESQ-1/M en Juno 6/60.
 
Ik heb ze samen op 1 stand staan en hun geluid smelt qua timbre heel goed in elkaar. Ik speel vaak linker hand op de ene en rechter hand op de andere.
 
Bijna mijn ESQ1 verkocht aan iemand. Op de zelfde dag kreeg ik een zielig verhaal over een reparatie aan zijn BMW. Nog nooit zo blij geweest dat een koop niet doorging. Helaas toen wel mijn Matrix 6 en MicroWave I verkocht :(
 
Back
Top