Graag hulp: 3 MIDI OUT naar 2 MIDI IN

Renee

Music is my first love
Lid sinds
19 december 2011
Berichten
188
Mijn M-Audio Axiom 49 heeft geen MIDI THRU waardoor het volgende probleem is ontstaat. Drie MIDI OUT en maar twee MIDI IN poorten op de Keyboardpartner HX3.6 midi expander.
Is een Kenton Merge-4 hier de oplossing voor?
Kan een Merger het signaal van de GMlab/Crumar D9x drawbar controler wel op het juiste moment plaatsen/invoegen bij het signaal van de M-Audio Axiom 49 en de andere midi keyboard?

Als ik toch iets moet aanschaffen gaat mijn voorkeu uit om alle drie de MIDI OUT poorten naar één MIDI IN port van de HX3.6 midi expander te sturen. Of kan dit voor problemen zorgen?
Zoals je aan mijn vragen kan zien. Ik heb een leek op dit gebied van MIDI.

Situatie:
M-Audio Axiom 49 (eerste versie) .......... OUT --->

GMlab/Crumar D9x_drawbar controler ...OUT ---> ...... ?? .........IN/1 ---> HX3.6_midi_expander
.................................................................................................... IN/2* ---> HX3.6_midi_expander
midi keyboard ..........................................OUT --->


(*) Keyboardpartner HX3.6 midi expander IN/2 kan niet tegelijk worden gebruikt met USB midi port.

Graag hulp hoe ik de drie MIDI OUT op de een/twee MIDI IN van de HX3.6 midi expander kan aansluiten.
 
De kenton midi thru kan inderdaad wat jij vraagt. Ik heb er zelf drie in gebruik om meerdere klavieren via de midi in van de kenton naar midi out te routen (die dan op zijn beurt naar de midi in van een sequencer gaat).

Ook van midi solutions heb een soortgelijke oplossing maar wel iets duurder. Bij thomann Midi Solutions Quadra Merge V2 voor 138€ t.o.v. 115€ voor de kenton.

:doei:
 
Weet niet of je dit zoekt/kan gebruiken:

Miditech 4merge

Die heb ik een keer gekocht, maar gebruik ‘m niet.. (1x aangesloten om te testen..)

55,- nieuw, maar mag je voor een prikkie hebben (stuur maar ‘n PB).
 
Weet niet of je dit zoekt/kan gebruiken:

Miditech 4merge

Die heb ik een keer gekocht, maar gebruik ‘m niet.. (1x aangesloten om te testen..)

55,- nieuw, maar mag je voor een prikkie hebben (stuur maar ‘n PB).
Dat is een interessant aanbod voor de topic starter. Het doet in ieder geval wat gevraagd wordt 👍
 
De kenton midi thru kan inderdaad wat jij vraagt. Ik heb er zelf drie in gebruik om meerdere klavieren via de midi in van de kenton naar midi out te routen (die dan op zijn beurt naar de midi in van een sequencer gaat).

Ook van midi solutions heb een soortgelijke oplossing maar wel iets duurder. Bij thomann Midi Solutions Quadra Merge V2 voor 138€ t.o.v. 115€ voor de kenton.

:doei:

Voor het geval iemand in de toekomst dit leest.
Ik denk, dat je de Kenton Merge-4 bedoelt, in plaats van de "thru", aan de prijs die je hebt vermeld.
De Kenton thru is geen oplossing, deze heeft maar één MIDI IN en meerdere MIDI OUT poorten.

Geen ervaring mee. Maar deze hub lijkt me veel te kunnen. Midihub – MIDI Interface & Stand-Alone MIDI Processor
ik zou er vooral vanuit gaan dat je over een tijdje nog meer wil aansluiten.
Of deze Retrokids.https://retrokits.com/shop/rk006/. hebben ook USB en volgens mij kan je DIN midi naar USB routen en andersom.

Dit lijkt me een leuk MIDI kastje. Echter wil ik met spelen aan de gang en niet meer eerst tijd steken in dingen uitzoeken en configureren.

MRCC MIDI Router Control Center and USB MIDI Interface
Met deze zit je voorlopig wel goed denk ik.

Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk.:)
Dan zou ik toch naar de iConnectivity mioXL MIDI-interface kijken. Wel goed uitzoeken of alle MIDI apparatuur dat moet worden aangesloten wordt ondersteund. De mioXL schijnt niet alles te accepteren.

Weet niet of je dit zoekt/kan gebruiken:

Miditech 4merge

Die heb ik een keer gekocht, maar gebruik ‘m niet.. (1x aangesloten om te testen..)

55,- nieuw, maar mag je voor een prikkie hebben (stuur maar ‘n PB).

Bedankt voor je aanbod.

Ik overweeg voor de Kenton Merge-4 te gaan:
- "opto-coupled MIDI Inputs and separate drive circuits for each MIDI Out socket for optimum performance"
- "contains active circuitry that can restore the quality of signals received at the MIDI Input that may have become degraded by losses in the MIDI cable"
- plug and play
- Voeding/adapter bijgeleverd
- Vele keren gelezen dat Kenton een betrouwbaar merk is
 
Sorry ... mijn concentratieprobleem 🤣 . Ik bedoelde inderdaad de Kenton Midi Merge 4 om van 4 IN naar 2 OUT te gaan. Excuses voor de verwarring :beard:.

Het aanbod van ZoidCity is gelijkaardig maar gaat van 4 in naar slechts één out.

:engel:
 
Ik overweeg voor de Kenton Merge-4 te gaan:
- "opto-coupled MIDI Inputs and separate drive circuits for each MIDI Out socket for optimum performance"
- "contains active circuitry that can restore the quality of signals received at the MIDI Input that may have become degraded by losses in the MIDI cable"
- plug and play
- Voeding/adapter bijgeleverd
- Vele keren gelezen dat Kenton een betrouwbaar merk is
Ik heb er twee van Kenton en ze werken goed maar ik zou volgende keer iets anders kopen want ze werken op een adapter en vaak met alle apparatuur heb je al zoveel adapters, m'n stekkerblokken zijn aardig gevuld.
ik zou voor de miditech gaan, die werkt via usb, dat zou mijn voorkeur hebben.
 
Ik heb er twee van Kenton en ze werken goed maar ik zou volgende keer iets anders kopen want ze werken op een adapter en vaak met alle apparatuur heb je al zoveel adapters, m'n stekkerblokken zijn aardig gevuld.
ik zou voor de miditech gaan, die werkt via usb, dat zou mijn voorkeur hebben.

Ik wil nog uitzoeken of een multi-netvoeding voor gitaareffecten meerdere adapters kan vervangen. Gitaareffecten hebben niet zoveel ampère nodig. De Kenton Merge4 ook niet maar de Keyboardpartner HX3.6 midi expander minimaal 500mA, op de adapter staat 800mA en 7,2 Watt.
Als voorbeeld: Cioks Sol
 
Ik wil nog uitzoeken of een multi-netvoeding voor gitaareffecten meerdere adapters kan vervangen. Gitaareffecten hebben niet zoveel ampère nodig. De Kenton Merge4 ook niet maar de Keyboardpartner HX3.6 midi expander minimaal 500mA, op de adapter staat 800mA en 7,2 Watt.
Als voorbeeld: Cioks Sol

Heb na gedaisychain met meerdere effecten op 1 adapter, wat alleen maar ellende oplevert, ook voor Cioks gekozen (de DC7 omdat die evt. met een expander kan worden uitgebreid). Daar hangen nu meerdere effecten en een aantal synths aan die minimaal 9v/500mA nodig hebben. Is prijzig en dat ze voor eigen kabeltjes kiezen is irritant maar ben nu af van een hoop stopcontacten en heb geen last van brom.
 
Back
Top