UAD Soundcity

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.115
Locatie
Hellevoetsluis
Hoi, nu komt UAD nogal met veel nieuws, ik zou niet voor elk dingetje een topic openen.. maar deze SoundCity plugin verdient wmb toch wel een vermelding :P

Al mensen die hem hebben / hebben geprobeerd? Ik ga 'm hoogstwaarschijnlijk wel aanschaffen. Ziet er sowieso erg gelikt uit!
 
ik word er niet warm van.
Onder het filmpje allemaal van "dit is de shit" comments.
De plugins worden allemaal voor 100000 euro aangeboden en na en tijdje gaan ze voor weinig weg.

Als je het blind koopt en je je niet laat overhalen dat je de sound van die Studio krijgt en als de plugin tools en dingen bied die ook echt zal gebruiken dan zou ik het doen.
Gewoon puur als tool.
Die UAD plugins werken allemaal op de psychologie van oude klassieke studio apparaten ed.
Ik heb er moeite mee.
Je word te veel beinvloed door graphics en een zogenaamde 'legendary' status van die dingen.

Nu heb ik wel UAD spullen.
Bv Universal Audio UAD Essentials Edition UPGRADE, 300 LA2a's, pultecs ed en ook heb ik de UAFX Starlight, Golden en chorus pedalen.
Mijn idee erover is dat het redelijke tot goed klinkt maar vooral het gebruiks gemak is de hoofd reden.

BV mijn synthforum contest plaat heb ik door de tapeplugin gehaald ipv door mijn Uher Report monitor... Want die moet geserviced worden etc
 
Heb 'm nu een weekje geprobeerd en toch wel tevreden! Het Remic deel verandert de Source wel drastisch, iets te drastisch en de ruimte is behoorlijk "Boomy".

Had wat oude opname sessies met closed-miked Drums en gitaren e.d., en moet zeggen dat het wel opknapt! Voor drums pak ik nog steeds OceanWay (in Remic mode, closed mic op kleinste afstand), voor stevige gitaren de Soundcity in Reverb-mode, en voor zang de Hitsville galm.. heel vet!
 
A.s. woensdag ben ik weer in m'n oefenruimte, zal dan wat posten!

Het is sowieso even zoeken naar de juiste settings/opties, bijv: Stuur ik een volledige drumkit naar de Soundcity in Re-Mic? Of, alleen de Overheads? Of, maak ik een Room galm ermee, die ik als send toevoeg?
Hoe dan ook, als je drums gortdroog closed-mic opneemt, dan komt die zeker wel tot leven met deze plugins.. maar het is uitkijken, dat je het niet over-doet.
 
Back
Top