Iemand met heel veel last van GAS op MP.. (hopelijk niemand van hier 😂)

Dat je na een gezellige date iemand compleet doodzwijgt, wat ik begrepen heb.
In de dating heet dat 'Ghosten'. Hebben we dan in 2024 'Buyer ghosting'? *D

Ik koop ook met enige regelmaat op Marktplaats. Ik weet inmiddels dat interactie heel divers kunnen zijn. Als een interactie me niet aanspreekt, ben ik er wel klaar mee. Meestal dan.. Je weet als je verkoopt, zal er ook wat interactie zijn, ga daar fatsoenlijk mee om.

Recent voorbeeld: Ik zag een kleine mixer, ik stuur een 'Wat wil je er minimaal voor hebben..'. Reactie: Ik doe geen zaken met mensen die zo berichten sturen.
Mja, toch een gratis glimlach op mijn gezicht. :D
 
Nou, “wat wil je er minimaal voor hebben” beantwoord ik ook niet. Doe gewoon een bod.
Nou, meestal als je iets te koop aan biedt dan zet je daar ook een vraagprijs bij, dus het is heel normaal dat mensen om een indicatie vragen als die niet in de advertentie staat.

De manier waarop kan natuurlijk nogal bot overkomen; het woordje minimaal of laagste schiet bij de meeste verkopers direct in het verkeerde keelgat :D
 
Dat komt ook omdat het meestal zo gaat:
-je zet wél een vraagprijs
- je krijgt "laagste prijs" blafhoest in je chat
-je zegt je laagste prijs
-het antwoord daarop is een getal dat daar nog ver onder ligt.

Als dat vaak genoeg gebeurt, worden sommigen wat ongemakkelijk als ze weer een dergelijke vraag zien langskomen. Ik zou ook eens moeten uitzoeken hoe vaak een laagsteprijsvrager al koper is geworden, voor mijn gevoel een heeeeel laag percentage.

Dat gezegd zijnde is er op zich niks mis met de vraag, zeker niet als er geen vraagprijs is. Je kan in dat geval ook vragen "voor hoeveel doet u hem weg" zodat je niet benadrukt dat je de absolute bodem opzoekt, of gewoon zelf een bod doen als het iets is met een beetje duidelijke marktwaarde.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik denk dat kopers waaronder ik ook te classificeren zijn.. Bedoel, sommige dingen wil je echt, andere leuk om een keer te proberen voor een x bedrag en eventuele moeite om op te halen.
 
Over ghosting gesproken (voor zover van toepassing op aankoop/ verkoop).. Op MP veelal goeie ervaringen maar 'n tijdje terug 'n Tetra overgenomen.. zat een gekochte editor bij welke benoemd werd in de advertentie.. toch soortvan meerwaarde.
Eigenaar heeft na aankoop de inloggegevens gestuurd.. maar ik kreeg het niet voor elkaar daarmee de editor te activeren.. inloggegevens klopte niet. Vriendelijk gevraagd of hij het eens zou willen proberen / kijken wat er mis was.. en ik maar wachten.. vervolgens nog een bericht gestuurd en ook weer niks. Dat snap ik dan niet. Ik ga er dan ook geen energie meer instoppen maar dan vraag ik me wel af. Waarom? Misschien had ik em moeten stalken met iets als:

?
?
?
?
Hallo, gaat alles goed?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
Hoop niet dat je dood bent..
Nou, steek die editor maar in je kanaal!! :|
:D

Hoe doen jullie dat als iemand niet reageert na aankoop? :)
 
Algemeen: Een porretje of twee met een week tussen en dan laten. Ik heb er die alsnog doodvallen nadat ze hun adres al hebben gegeven. Verder geen energie in steken.

In jouw geval is het natuurlijk wat anders omdat je nog iets tegoed hebt. Na nog een week nog eens een porretje ofzo, en dan je verlies tellen.
 
De persoon is gewoon openbaar actief op social media.. maar em daar gaan stalken is gewoon niet mijn stijl. Op MP kan ik de conversatie al niet meer terugvinden.. gaat zo snel tegenwoordig.. of misschien ben ik wel te druk daar :D.. Snel vergeten en nieuwe shit halen.. :D
 
Ik denk dat mensen die 0 aandacht geven aan dit draadje super relaxt zijn op mp haha
 
Dat komt ook omdat het meestal zo gaat:
-je zet wél een vraagprijs
- je krijgt "laagste prijs" blafhoest in je chat
-je zegt je laagste prijs
-het antwoord daarop is een getal dat daar nog ver onder ligt.

Ik moet zeggen dat ik nooit reageer op een blafhoest (:D) of mensen die geen volledige Nederlandse zin kunnen typen, die negeer ik gewoon.

Uiteindelijk heb ik bijna altijd een koper waarmee ik normaal en netjes kon communiceren en die ook een fatsoenlijke marktconforme prijs biedt.

Wat ik overigens ook altijd doe is een vraagprijs in de tekst, vaak met de zin "direct verkocht bij prijs X" maar wel bieden vanaf een lagere prijs toesta. Dan zie ik wel hoe het loopt en heb je een beetje hetzelfde als die pro1 voor 100, dan bieden de lowballers hun laagste prijs en komen er vanzelf realistische bieders
 
Terwijl verkopers juist moeten inspringen op gas peeps.

Ik vind het bijvoorbeeld niet te doen om op mp eurorack te kopen. Bijna niemand zet z’n HP erbij. Ga vandaag alle eurorack verkopers berichten!
 
Misschien niet passend bij dit dradje maar ik heb eens zaken gedaan met een verkoper die me niet vertrouwde omdat ik tijdens het twede contact mijn voornaam in plaats van Akikaze gebruikte. Toen de sfeer op MP grimmig werd, schreef ik:"Laten we helemaal opnieuw beginnen en net doen of we elkaar voor het eerst schrijven". Uiteindelijk heeft hij me een nette Lexicon PCM-91 geleverd na er een nieuwe batterij in te hebben gesoldeerd.
 
Back
Top