Iemand met heel veel last van GAS op MP.. (hopelijk niemand van hier 😂)

Nou is het een beetje over the top die reaktie maar sommigen zijn ook wel erg laks hoor met het reageren, laten en tijfdje niets horen of laten je voor niets komen als je hebt afgesproken, sta je voor de deur en zeggen ze dat ze het al verkocht hebben, dat maakte ik mee, ik was toen behoorlijk pissed off.
 
Joh , eindelijk


Eindelijk iemand van de boomers hier waarbij het kwartje valt ;) [kwartje is ook een term van al 24 jaar oud]
Het profiel is echt, de ad is/was echt en jij linkt naar nep-whatsapp site terwijl dit een MP conversatie was. Denk dat je kwartje klem zit, boomer :D

Al kan het natuurlijk op MP zelf in scene zijn gezet met een bekende, dat is makkelijk genoeg. Maar gezien het aantal mafketels op internet/marktplaats lijkt me dat ook niet nodig, er zitten exemplaren tussen hoor.
 
En algemener moeten mensen het verschil tussen directe en indirecte communicatie wat meer onder ogen blijven zien. Een chatbox of whatsapp ofzo veronderstelt geen instant reactie. 7 weken hoeft ook niet, maar...
 
Ook weer een leuke situatie: ik zet zelf spul te koop en men biedt zonder schroom de helft of minder. Anderzijds wil ik bij 1 koper 7 [zeven] advertenties van oud speelgoed tegelijk kopen, ik vraag of hij daar een mooie prijs voor kan maken, en krijg als warme kerstgroet terug dat de prijzen erbij staan en vast zijn. Punt. Ik smelt natuurlijk voor zoveel gulle goedheid.
Ghehehe.... Ik zie met beide situaties nou niet echt een probleem. Dat heet dan 'pingelen'. Een "nee dank je" volstaat meestal wel als je niet wil. Uiteindelijk biedt iemand z'n rommel aan en is het wat de gek ervoor wil geven, maar alle partijen moeten gelukkig worden van de deal. Anders is het gewoon een nee, en niemand hoeft zich beledigd te voelen. Toch?
 
Ik las vandaag de tekst bij een advertentie, 'Als u veel te laag bied wordt de hoorn niet meer aan u verkocht.' Ik vond hem wel doordacht.
 
Laatst gewijzigd:
Of de verkoper denkt, wat heb ik nou aan m’n broek hangen ;)

Of fake ja, toch ff lol gehad 🤣
 
Ghehehe.... Ik zie met beide situaties nou niet echt een probleem. Dat heet dan 'pingelen'. Een "nee dank je" volstaat meestal wel als je niet wil. Uiteindelijk biedt iemand z'n rommel aan en is het wat de gek ervoor wil geven, maar alle partijen moeten gelukkig worden van de deal. Anders is het gewoon een nee, en niemand hoeft zich beledigd te voelen. Toch?
Het is natuurlijk ook een beetje de toon die de muziek maakt. Ik heb een breed spectrum (laag)bieders over de vloer gehad, van neutraal tot "ik heb niet eens de moeite genomen om je advertentie te lezen maar hier is mijn lowball" tot een kampioen die beledigend en racistisch moest zijn, want dat helpt vast de verkoopkansen. Tegenwoordig verkoop ik in de praktijk meestal aan de eerste die wat fatsoen heeft want dat hangt ook wel eens samen met serieus willen kopen. :)

als ik iets wil kopen haal ik de buit natuurlijk ook niet altijd binnen, ook al ben ik de ideale schoonzoon. *D En dat ligt soms zelfs niet aan mij.
 
Vermakelijke topic... Ik vind het grappig dat op MP sommige producten heel duidelijk aan een bevolkingscategorie hangen, met bijhorende onbehouwen communicatie. Verkopers zijn vaak ook echt zakken hooi natuurlijk. Iets voor de hoofdprijs willen verkopen en dan ook nog allemaal onzinnige eisen gaan stellen, zoals:

Alleen bellen, geen berichten.

Ik ben heel vaak niet in de gelegenheid te bellen en wil voordat ik een gesprek aanga eerst peilen met wie of wat ik te maken heb. Dit zijn vaak de mensen die je dan namelijk ook nog 5x terugbellen of je al besloten hebt, waarom je niet akkoord gaat met hun prijs, met allerhande onzinnige verkooppraat je alsnog gaan proberen te overtuigen... nee mijn nummer krijg je niet zomaar. En bel je ze anoniem, neme ze nooit op...

Of:

Over-assertieve gefrustreerden, met advertentieteksten waarbij je denkt; ja ik wil je product kopen maar nee ik vind je nu al een vervelende marginaal, dus dan toch maar niet. Van die mensen waarbij een cursus verkopen geen overbodige luxe zou zijn. Ik moet dan altijd denken aan van die winkeltjes waar je binnen komt als klant maar dan vanachter de toonbank met bordjes met randvoorwaarden in je gezicht geslagen wordt:

'We helpen u na uw telefoongesprek'
'Van een goeiemorgen is nog nooit iemand dood gegaan'
'Jouw haast is niet mijn haast'
'Hier alleen cash' Lees: belasting betaal je zelf maar, wij doen niet mee
etc

Als eigenaar van een reclamebureau kan ik je garanderen dat dit funest is voor de klantreis.

Ik trek altijd graag wat tijd uit voor het triggeren van dit soort pareltjes :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik wist het ook niet.. maar : Wat is ghosting & hoe ga je ermee om? kennelijk..

Dat je na een gezellige date iemand compleet doodzwijgt, wat ik begrepen heb.

Ik hoorde er laatst ook een over dick pics. 96% van de zenders denkt dat het opwindend is, en slechts 3% van de ontvangers ervaart het zo. 😆

Ook nog een mooie over Marktplaats. Iemand reageerde ooit met: "Kan ik hem om 18.00 ophalen?" Ja is goed. "En kan ik dan ook meteen mee-eten?" Echt gebeurd! 😁
 
Hier wel eens iemand aan tafel bij het avondeten gehad die rond etenstijd een synth kwam ophalen en nog 2 uur naar huis rijden moest. Zou het dezelfde zijn geweest ? :D
 
Dat je na een gezellige date iemand compleet doodzwijgt, wat ik begrepen heb.

Ik hoorde er laatst ook een over dick pics. 96% van de zenders denkt dat het opwindend is, en slechts 3% van de ontvangers ervaart het zo. 😆

Ook nog een mooie over Marktplaats. Iemand reageerde ooit met: "Kan ik hem om 18.00 ophalen?" Ja is goed. "En kan ik dan ook meteen mee-eten?" Echt gebeurd! 😁
Haha

‘Ja hoor, geen probleem, komt er 20 euro bij’
 
Ja tuurlijk via Mp ontmoet je idd van alles.
Ook wel eens in een leuke studio geweest waar heel veel mooie classic synths stonden en de eigenaar een super goede sounddesigner was en allerlei demo's gaf.

Ook hier op SF word ik wel eens uitgenodigd om te komen spelen.
Helaas woon in in Praag dus das gaat niet echt.

Wat mij verbaasd is hoe verbaasd mensen zijn als je normaal communiceert op MP.
...
 
Back
Top