Metatron - Fake Reality

Qua productie echt goed gemaakt, alleen deze muziek, klink wat mij betreft, een beetje allemaal hetzelfde in de oren.
 
Nooit helemaal kunnen vallen voor trance maar sinds ik hier op het forum rondhang ben ik het (productietechnisch) wel meer gaan waarderen en dat zit hem dan zeker in de volle en heldere sound en dat heb je hier ook weer mooi voor elkaar gekregen. Wellicht dat ie iets teveel stil valt in de break waardoor je denkt dat het al is afgelopen. De lead ergens rond de 4 minuten 'zaagt' wel wat veel door de 'trance gate' (?)
 
Superdik! Al naar wat labels/artiesten gestuurd? Ik heb trance altijd vet gevonden en zal het altijd vet blijven vinden. Kan dan ook goed genieten hoe de trance zich het afgelopen jaar in de techno scene heeft geworteld, hoewel veel die mening niet zullen delen. Het mooie van elektronische muziek als je het mij vraagt, die continue kruisbestuiving en golven van populariteit vs underground.

Deze zou niet misstaan in een set van KI/KI, in deze bijvoorbeeld :)
 
Nou, die klinkt erg pro zeg, stoempt lekker door! Goeie productie, ik ben niet zo bekend met het genre maar kan me voorstellen dat dit inderdaad een lekkere moet zijn op de dansvloer.
 
owww woww, verrassend... goed!

de drie lead-toontjes, leidde me eerst af, maar daarna......

dit is niet waar ik veel voor val, om het zo te zeggen, dit genre, maar deze bevalt me zeer. en voordat anderen hun vinger opsteken, ik heb dat ook vaker, bij anderen...
maar deze, nu, werkt!

ik kan er verder weinig over zeggen, buiten dat er soms wat randjes in zitten, en die zouden soms wat meer mogen (vaker, dieper?), ruiger zoals @The Big Ear zegt, maar uteindelik; nee, dit is het; het is goed!
 
Zo, die komt meteen zonder kloppen naar binnen :D Dreunt lekker op de subwoofer hier, zit af en toe wel net een randje over de clipping point heen waardoor 'ie wat dichtslaat hier dus ietsjes terugdraaien mag zeker wel van mij Maar ik vind de sfeer en drive top, fijne technoplaat die ik graag zou horen als ik ooit weer eens met mijn ouwe lijer op een dansvloer sta :okdan:
 
ha ik weet nog dat ik als late tiener zei 'hoe cool zou het zijn als t doodsstil valt in een liedje in een discotheek' - wat paar jaar later ook al wel eens gebeurde.
klinkt zalig, moet gewoon knoerhard maar dat lukt nu hier ff ni
 
Even Armin bellen voor A State of Trance.
Wat ik aan oude Trance platen wel cool vond is die hele brede evolving synths. Als ik met dat vergelijkend naar de jouwe luister, vind ik die korte begin synth dun en veel white noise. Alsof het te veel is afgeschaafd. Wel cool is de "303 whoahw whoahw", die mag altijd harder. Synth melo na break is goed gedaan.
Qua verhaal etc klopt het wel. Ik mis persoonlijk een bite wat het spannend maakt.
 
Die hakt er lekker in hoor. Ben geen fan, ben geen hater. Op z'n tijd pruim ik dit prima. Twee dingetjes ten aanzien van de gespelde nootjes:
- Dat rifje bes-des-C-F zou van mij best zo'n lange reverb tail mogen hebben. Van een maat of twee of zo.
- Ik ben benieuwd hoe het klinkt als je de bass zo nu en dan met de akkoorden mee laat gaan in plaats van alleen die F.
 
ja ja, dit is wel een goede productie zeg.. knap gedaan!
Thanks man!


Normaal gezien is trance niet zo aan mij besteedt maar ik kan deze track toch best pruimen, hoor :okdan:.
Doe zo voort en dan zal je op den duur vanzelf beginnen aanvoelen hoe je je vrijheid in het leven zal toe kunnen passen ;).

:doei:
Dankjewel voor het luisteren, en doe best om meer vrijheid te weervaren. Heb het idee dat ik steeds weer een klein stapje maak.


Ja, over jou inzending maakte ik me geen zorgen. zelfs voor hem gehoord te hebben wist ik dat de kans groot was dat ik hem wel zou waarderen.
en dat klopte.

Ik ken je situatie niet en je persoonlijke ambities niet, maar ik ervaar zelf ook veel vrijheid om te doen en laten wat ik wil.
Die vrijheid zie ik echter niet als iets wat ik kan toepassen maar meer als een vast gegeven... de kaders waarbinnen ik mij kan begeven. dat klinkt contra-intuitief aangezien vrijheid juist veel bewegings vrijheid suggereert... en dat is ook zo! - Maar ik heb niet oneindig veel ruimte (lees vrijheid) nodig om alles te doen wat ik wil.

goed gedaan, en geniet van je je vrijheid!
Bedankt voor het delen hoe jij vrijheid ervaart. Inspirerend en bedankt voor het delen hoe jij vrijheid ervaart voor jezelf.


mooi hoor, maar als je die lage "bwap"-stab een heel stuk luider had gezet, zodat ie wat meer prominent klonk, dan ben ik er zeker van dat deze track nog beter zou klinken. Lekkere techno maakt mijn avond goed, thanks hiervoor enne, stem.

Gloomy
Die ga ik nog eens proberen wat harder te zetten. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om naar de track te luisteren :)


Lekker pompen en niet verzuipen.๐Ÿ˜€
Klinkt goed.
Dankjewel man :okdan:


Ja, dikke plaat. Het enige dat me opvalt is dat de punchy lead al zijn punchiness verliest na de break. Dat vind ik jammer.
Voor de rest prima opgebouwd en gemixt!
Bedankt voor het luisteren en in de na-mix zal ik dat even meenemen. Zelf vind ik het wel dik klinken die zware sidechain, maar je verliest er idd wel wat punch mee. Ga ik nog een mee spelen.


Goeie productie! Lekkere energie, toffe sounds, hier zou ik zeker lekker op kunnen spacen op de dansvloer. Mix-technisch klinkt 'ie behoorlijk dik, maar ik vind het laag iets te wollig; en de drop rond 2:40 is denk ik net iets te lang leeg, daar vroeg ik mij af: gaat er nog wat gebeuren?
Lekkere track hoor!
Zal die drop even nalopen, wellicht dat ik het nog wat kan opvullen. Het laag... blijft een moeilijk ding als in de ene zegt dat het prima klinkt, de andere vind het te veel, of zoals jij aangeeft, te wollig. Wil nog een keertje kijken of het iets strakker kan krijgen. Dankjewel voor het luisteren en je feedback ๐Ÿ™๐Ÿฝ


Ah zie nu dat ik al een keer op jou gereageerd heb! haha
Heb je na 7 oktober nog wat aangepast?
Wilde het graag doen, aanpassen, maar bleef het steeds uitstellen en toen was het bijna de einddatum om de track te posten... Ik ga je feedback zeker meenemen wanneer ik de mix nog een keer ga nalopen. Idee is wel om de track op te sturen en kijken of er een label is die hapt.


Klinkt als goede trance track. 20 jaar geleden had ik het echt goed gevonden denk ik. Hoe staat het met de trance scene tegenwoordig?
Trance is erg veranderd (in mijn beleving) met 20 jaar geleden. Er zijn meerdere (sub)stijlen bijgekomen, het publiek (in NL) is wat ouder, maar het is nog steeds herkenbaar. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om naar de track te luisteren ๐Ÿ˜Š


Trance is nooit echt mijn ding geweest.
Heeeeeeeel af en toe dat ik eens trance hoorde dat ik dat dan leuk vond.
Lijkt goed in elkaar te zitten met mooie drops.
Alsnog bedankt dat je naar de track hebt geluisterd ondanks het niet echt je ding is geweest.


ik kijk regelmatig naar een zender waar ook vaak opnamen van EMD-grootheden te zien zijn. dan hoor ik dat dit genre vaak gebruik maakt van terugkerende muzikale elementen, die kennelijk bij EMD horen. op die manier klinkt elk nummer hetzelfde. dat is bij jou ook het geval. dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar hoe kan je je dan onderscheiden... aan de andere kant zie ik aan de gelukzalige glimlachen van het dansende publiek dat ze helemaal in de zevende hemel zijn bij deze muziek en dat is ook heel wat waard. ik denk dat jou nummer dat ook teweeg kan brengen.
Heb tegenwoordig niet meer het doel om me te onderscheiden van de rest. De meeste plezier haal ik uit als ik een goede productie neerzet, die kan meedoen met de hedendaagse muziek. Zelf heb ik het niet echt in me om "super origineel" te zijn of om nieuwe dingen uit te vinden. Hier ben ik blij mee, en dat jij het niet kan onderscheiden van andere nummers zie ik alleen maar als een compliment. Dankjewel daarvoor ๐Ÿ˜€


Het moet intussen al 10 jaar of meer geleden zijn dat ik waanzinnig viel voor Trance. In dit genre zitten - net zoals in alle genres - echte muzikale juweeltjes.
Persoonlijk vond ik Headstrong ft Stine Grove - Tears een waanzinnig mooieTrance song. Sterk gecomponeerd, erg muzikaal met ontigelijk mooie vocals en piano, wellicht geschreven door ghostwriters...

Jouw track is wat meer 'indy' maar ik kan hem best waarderen. Zou op de dansvloer wel werken, of pakweg op Tommorowland.
Of het een track is die SFSC-waardig is, is een andere kwestie.
Ik laat het aan andere leden om daarover te beslissen.
Veel succes!
Dat zou wel mooi zijn als ik toevallig een setje luister van Tommorowland, en deze track komt voorbij. Hoe cool zou dat zijn! Maar valt waarschijnlijk wel buiten de soort tracks die hier meer kans maken. En mooie track die van Headstrong. Bedankt dat je naar de track hebt geluisterd.


Prima productie! Goed bezig! :okdan:
Thanks Bahamut ๐Ÿ˜Š


Klinkt goed productietechnisch gezien! Er zitten spannende stukken tussen. Van mij had het 303tje die je af en toe hoort zo tegen het einde er nog even volle bak in gemogen, dat zou nog een mooie (eind) climax kunnen zijn :)
Dat is een mooie tip. Zal bij de na-mix even experimenteren hoe dat gaat uitkomen.


Ja, prima track man!
sommige geluidjes vind ik iets te gepolijst, zouden een beetje een ruiger kantje mogen hebben, maar heel goed gedaan! Genoten!
Thanks man! En bedankt ook voor je feedback.


Niet (meer) mijn smaak, maar overduidelijk wel een zeer goede productie. Doet me denken aan de oude Trance Energy days :D Keep it up!
Heb me best gedaan! Dankjewel :)
 
Die hakt er lekker in hoor. Ben geen fan, ben geen hater. Op z'n tijd pruim ik dit prima. Twee dingetjes ten aanzien van de gespelde nootjes:
- Dat rifje bes-des-C-F zou van mij best zo'n lange reverb tail mogen hebben. Van een maat of twee of zo.
- Ik ben benieuwd hoe het klinkt als je de bass zo nu en dan met de akkoorden mee laat gaan in plaats van alleen die F.
Knap dat je hoort welke akkoorden dat zijn! Ga er mee spelen om te kijken of het past. Snap wat je bedoelt met de bass, zal daar ook eens naar kijken. Bedankt voor het luisteren en je input.


Dat zit wel erg strak in elkaar. Eind jaren 90 ging ik hier wel op. Het was al gezegd, het zou niet misstaan als die 303 gedurende het laatste stuk ineens flink los zou gaan.
Dat zij iemand anders ook al. Ga ik naar kijken met die 303.


Netjes geproduceerd, goed gemixed. :okdan:
Thanks man ๐Ÿ˜Š


Trance is voor mij de patat gyros onder de muziek:
niet te vaak maar wel lekker!
Heeft een beetje die Kai Tracid vibe maar dan iets softerder :W
Dat vind ik wel een compliment. Dankjewel daarvoor en voor het luisteren van een lekker patatje gyros ๐Ÿ˜‹


Qua productie echt goed gemaakt, alleen deze muziek, klink wat mij betreft, een beetje allemaal hetzelfde in de oren.
Dat kan ik me goed voorstellen, helemaal als het niet helemaal jou soort muziek is (ga er vanuit dat je hier niet dagelijks naar luistert. Desalniettemin zie ik dat als een compliment :okdan:


Nooit helemaal kunnen vallen voor trance maar sinds ik hier op het forum rondhang ben ik het (productietechnisch) wel meer gaan waarderen en dat zit hem dan zeker in de volle en heldere sound en dat heb je hier ook weer mooi voor elkaar gekregen. Wellicht dat ie iets teveel stil valt in de break waardoor je denkt dat het al is afgelopen. De lead ergens rond de 4 minuten 'zaagt' wel wat veel door de 'trance gate' (?)
Dat zij iemand anders ook al, over de stilte in de break. Ga daar nog eens naar kijken. Bedankt voor je feedback!


Die sidechain deint superlekker vanaf 1.00. :) Niet 100% mijn smaak qua muziekstijl, maar klopt als productie. Rond 2.40 en ook een beetje bij 3.50 (de stilte momenten) miste ik wel even de vibe en dansbaarheid.
De stilte momenten check ik nog eens. Alsnog bedankt dat je de track hebt geluisterd ook al is het niet helemaal jouw soort muziek.


Professionele track hoor! ๐Ÿ˜Ž
Thanks ๐Ÿ˜Ž


Ik vind dit een enorm lekkere track. Beetje voorbarig om te zeggen misschien, ik moet er nog een stuk of 15 luisteren, maar dit is mijn favoriet!
Dankjewel, dat vind ik top om te horen :okdan:


Nou, die klinkt erg pro zeg, stoempt lekker door! Goeie productie, ik ben niet zo bekend met het genre maar kan me voorstellen dat dit inderdaad een lekkere moet zijn op de dansvloer.
Heb me best gedaan, ben zelf ook wel benieuwd hoe de track het op de dansvloer zou doen.


Check nog eens je laag. Is hรฉรฉl erg boomy... Maar je krijgt wel mijn stem.
Het laag ga ik nog eens nalopen. Je bent niet de eerste die er een opmerking over heeft. Dankjewel voor je feedback en het luisteren van de track!


owww woww, verrassend... goed!

de drie lead-toontjes, leidde me eerst af, maar daarna......

dit is niet waar ik veel voor val, om het zo te zeggen, dit genre, maar deze bevalt me zeer. en voordat anderen hun vinger opsteken, ik heb dat ook vaker, bij anderen...
maar deze, nu, werkt!

ik kan er verder weinig over zeggen, buiten dat er soms wat randjes in zitten, en die zouden soms wat meer mogen (vaker, dieper?), ruiger zoals @The Big Ear zegt, maar uteindelik; nee, dit is het; het is goed!
Dankjwel, en altijd leuk om je comments te lezen. Het is je manier van schrijven wat ik altijd fijn vind om te lezen.


Zo, die komt meteen zonder kloppen naar binnen :D Dreunt lekker op de subwoofer hier, zit af en toe wel net een randje over de clipping point heen waardoor 'ie wat dichtslaat hier dus ietsjes terugdraaien mag zeker wel van mij Maar ik vind de sfeer en drive top, fijne technoplaat die ik graag zou horen als ik ooit weer eens met mijn ouwe lijer op een dansvloer sta :okdan:
Gewoon meteen goed beginnen, zonder gezeur ๐Ÿ˜‹ Laag gaat een stukje terug en kijken of het wat strakker kan. Bedankt voor je opmerking en het luisteren van de track!


Jaaaa, lekker hoor!! Zoals ook je inzending van vorig jaar. :-)
Thanks man :)


ha ik weet nog dat ik als late tiener zei 'hoe cool zou het zijn als t doodsstil valt in een liedje in een discotheek' - wat paar jaar later ook al wel eens gebeurde.
klinkt zalig, moet gewoon knoerhard maar dat lukt nu hier ff ni
Hoe harder hoe beter ๐Ÿ˜Š. Dankjewel Klinkske!


Even Armin bellen voor A State of Trance.
Wat ik aan oude Trance platen wel cool vond is die hele brede evolving synths. Als ik met dat vergelijkend naar de jouwe luister, vind ik die korte begin synth dun en veel white noise. Alsof het te veel is afgeschaafd. Wel cool is de "303 whoahw whoahw", die mag altijd harder. Synth melo na break is goed gedaan.
Qua verhaal etc klopt het wel. Ik mis persoonlijk een bite wat het spannend maakt.
Betreft de kwaliteit van wat er Armin en zo draaien ben ik er nog niet. Maar doe me best. De 303 sound werd al eerder benoemd en ga ik zeker mee experimenteren.
 
Goeie productie! Lekkere energie, toffe sounds, hier zou ik zeker lekker op kunnen spacen op de dansvloer. Mix-technisch klinkt 'ie behoorlijk dik, maar ik vind het laag iets te wollig; en de drop rond 2:40 is denk ik net iets te lang leeg, daar vroeg ik mij af: gaat er nog wat gebeuren?
Lekkere track hoor!
Deze dokter verwoordt exact wat ik ervan vind!
 
Back
Top