Metatron - Fake Reality

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.991
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Hier is dan DE track van het jaar 😊 Dit jaar ben ik iets meer gaan experimenteren met techno invloeden binnen de trance waarvan dit een van de resultaten zijn. Ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Terugkijkend heb ik muzikaal een mooi jaar gehad, en heb ik 7 tracks afgemaakt waarmee ik ook nog eens blij ben met de resultaten. De tracks klinken nog niet als de pro’s dat doen, maar kom steeds een stapje dichterbij.

Ook op persoonlijk vlak ben ik veel gegroeid, wat ik dan ook terugzie in m’n muziek. Voor mij zijn die dingen inherent aan elkaar gelinkt. Een ding waar ik nog mee worstel is dat ik alle vrijheid heb om te doen en staan waar ik wil, maar niet zo goed weet hoe ik dit moet toepassen in mijn leven. Dat merk ik ook in het maken van muziek, en is dit een mooi ding voor mezelf om het komende jaar aan te werken.


 
Normaal gezien is trance niet zo aan mij besteedt maar ik kan deze track toch best pruimen, hoor :okdan:.
Doe zo voort en dan zal je op den duur vanzelf beginnen aanvoelen hoe je je vrijheid in het leven zal toe kunnen passen ;).

:doei:
 
Fijn beukende plaat hoorrrr! Hier hou ik van! :okdan:
Zit vol energie, gave sounds en melodieën.
Zou zeker niet misstaan op ADE bij de DJ setup van Paul van Dijk.

Cheers,
Paul
 
Ja, over jou inzending maakte ik me geen zorgen. zelfs voor hem gehoord te hebben wist ik dat de kans groot was dat ik hem wel zou waarderen.
en dat klopte. De muziek die jij maakt ligt me altijd wel. lekkere toegankelijke trance, dus wat dat betreft heb je aan mij een gratis stem met dit soort inzendingen.
maar goed, het is een wedstrijdje he, dus toch nog maar eens wat kritischer luisteren...

maar nee, ik vind geen grote dingen en ook geen noemenswaardige kleinigheidjes.
de leads zijn groots, de compressor staat volle bak te pompen alles is zoals het hoort.

wat betreft de persoonlijke ontwikkeling:
ik heb ik je track van vorig jaar er ook nog eens bijgepakt (waarvan ik weet dat ik die ook goed vond), en dan vind ik deze wel leuker/beter.
de leads zijn wat ruiger, maar de mix wat cleaner. vind ik persoonlijk wel mooi. trance barst natuurlijk van de white noise, maar ik heb het idee dat deze dat minder heeft dan die van vorig jaar en ik vind dat mooier. verder ook mooi in balans.

Ik ken je situatie niet en je persoonlijke ambities niet, maar ik ervaar zelf ook veel vrijheid om te doen en laten wat ik wil.
Die vrijheid zie ik echter niet als iets wat ik kan toepassen maar meer als een vast gegeven... de kaders waarbinnen ik mij kan begeven. dat klinkt contra-intuitief aangezien vrijheid juist veel bewegings vrijheid sugggereert... en dat is ook zo! -
Maar ik heb niet oneindig veel ruimte (lees vrijheid) nodig om alles te doen wat ik wil.
niets in dit leven is absoluut, dus ook vrijheid niet; maar ik heb het gevoel dat ik de ruimte heb om te doen (en laten!) wat ik wil.
De grenzen: tijd (in een dag, en in een mensenleven) en werk (behalve een beperking vanwege tijd, ook een en-abler vanwege het geld dat het oplevert voor de hobbies!)...
Dat die grenzen me niet beperken in wat ik wil voor mezelf... dat is mijn vrijheid.
Als ik om wat voor reden meer vrijheid zou krijgen dan weet ik niet hoe mij dat zou veranderen...de 'ruimte' word dan groter... maar mn ambities ook? ik weet het niet :)
wellicht. ik ervaar wel eens wat tijd tekort om echt alles te doen wat ik zou willen doen.

Nou ja, ik dwaal af... maar goed, dat is ook je eigen schuld, want als er niks mankeert aan je track kan ik er ook maar weinig over zeggen natuurlijk!

goed gedaan, en geniet van je je vrijheid!
 
mooi hoor, maar als je die lage "bwap"-stab een heel stuk luider had gezet, zodat ie wat meer prominent klonk, dan ben ik er zeker van dat deze track nog beter zou klinken. Lekkere techno maakt mijn avond goed, thanks hiervoor enne, stem.

Gloomy
 
Goeie productie! Lekkere energie, toffe sounds, hier zou ik zeker lekker op kunnen spacen op de dansvloer. Mix-technisch klinkt 'ie behoorlijk dik, maar ik vind het laag iets te wollig; en de drop rond 2:40 is denk ik net iets te lang leeg, daar vroeg ik mij af: gaat er nog wat gebeuren?
Lekkere track hoor!
 
Dikke trance, ik had ook niet anders van je verwacht :). Vette track, trance is 1 van de weinige dance genres die mij niet zo ligt, maar zo nu en dan maak ik een uitzondering, this is one of them! Waarschijnlijk vanwege het meer donkere karakter van deze track (in tegenstelling tot de meer happy trance). Goede mix ook btw, maar dat wist ik al dat je dat goed beheerst.
 
Ah zie nu dat ik al een keer op jou gereageerd heb! haha
Heb je na 7 oktober nog wat aangepast?

Screenshot 2024-01-05 at 13.41.15.png
 
Trance is nooit echt mijn ding geweest.
Heeeeeeeel af en toe dat ik eens trance hoorde dat ik dat dan leuk vond.
Lijkt goed in elkaar te zitten met mooie drops.
 
ik kijk regelmatig naar een zender waar ook vaak opnamen van EMD-grootheden te zien zijn. dan hoor ik dat dit genre vaak gebruik maakt van terugkerende muzikale elementen, die kennelijk bij EMD horen. op die manier klinkt elk nummer hetzelfde. dat is bij jou ook het geval. dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar hoe kan je je dan onderscheiden... aan de andere kant zie ik aan de gelukzalige glimlachen van het dansende publiek dat ze helemaal in de zevende hemel zijn bij deze muziek en dat is ook heel wat waard. ik denk dat jou nummer dat ook teweeg kan brengen.
 
Het moet intussen al 10 jaar of meer geleden zijn dat ik waanzinnig viel voor Trance. In dit genre zitten - net zoals in alle genres - echte muzikale juweeltjes.
Persoonlijk vond ik Headstrong ft Stine Grove - Tears een waanzinnig mooieTrance song. Sterk gecomponeerd, erg muzikaal met ontigelijk mooie vocals en piano, wellicht geschreven door ghostwriters...

Jouw track is wat meer 'indy' maar ik kan hem best waarderen. Zou op de dansvloer wel werken, of pakweg op Tommorowland.
Of het een track is die SFSC-waardig is, is een andere kwestie.
Ik laat het aan andere leden om daarover te beslissen.
Veel succes!
 
Klinkt goed productietechnisch gezien! Er zitten spannende stukken tussen. Van mij had het 303tje die je af en toe hoort zo tegen het einde er nog even volle bak in gemogen, dat zou nog een mooie (eind) climax kunnen zijn :)
 
Back
Top