Payt - NEONGLOW

Heel knappe track, luistert heerlijk weg, lekker melodieus en afwisselend qua compositie en qua sounds. Het grooved en kabbelt lekker door, 't is echt een top track! :okdan:
 
Die intro was ik niet gelijk kapot van, maar daarna is het wel een soort snoepreisje door synthland 8~
 
Er zitten hele leuke elementen in dit nummer, waarom geen zang in dit nummer? dan zou ik wat lead synths weglaten, puur smaak hoor.
Toffe beat zit in dit nummer. 10 minuten vind ik overigens wel lang. Al met al :okdan:
 
Leuke stijl, heel speels, fijne melodielijntjes, veel klassieke synthsounds en ook leuke details, goede volle mix, alles in harmonie. Gedurfd om het zo lang te maken, zakt halverwege wel een beetje in en lijkt dan wat richtingloos, vind het deel na de intro en net voor de outro het best!
 
Hele goede verzorgde track waarin je duidelijk hoort dat je aandacht aan alle elementen hebt gegeven, mooie compositie met prima arrangement!
De opbouw naar het centrale thema, de manier waarop het thema een paar keer terugkeert bekleedt met iedere keer weer andere sounds, de change bij 6.30 en hoe je heel mooi de laatste minuut het outtro verzorgt met heerlijke sounds maakt dat de track ondanks z'n lengte goed blijft boeien vind ik, je houdt de aandacht lekker vast, echt heel goed gedaan.
Het centrale thema zou heel goed passen in een wekelijkse tv serie, een detective of zo als je hem dan zou beperken tot een paar minuten.
Die nieuwe synths zijn welbesteed aan je!
 
Zo, hier zit wel aardig wat werk in, indrukwekkende muzikale reis. Beetje te lang voor mij, waarschijnlijk omdat het niet min genre is, maar alle waardering voor de kwaliteit.
 
Krijg hier wel 80s synthwave vibes bij, David Hasselhoff die op een hoverboard door een wireframe landschap vliegt terwijl hij heel opzichtig aan een blik Pepsi lurkt ofzo. Balanceert een beetje op de rand cool en corny met een serieuze laag kaas erop. Ik vind hem leuk :okdan: Goede mix ook, lekker open, breed en helder. De lengte is misschien wel een dingetje, toch gebeurt er genoeg dat het nooit echt saai wordt. Misschien kun je er nog eens een 'single edit' van maken die wat compacter is met deze als bonus voor de b-side.
 
Dit was een van de groeiplaten voor mij, in deze contest.

Vond 'm uiteraard direct al prima klinken. Maar de afgelopen weken gingen van "goh, hij duurt best lang" naar "ja, man - hij moet zo lang duren" naar "sjeuzz wat goed"..

Pet af. Heerlijke track.
 
het is bijna totaal mijn ding! Om 100% raak te zijn moet t nog net ietsje donkerder en misschien minimaler. En vocals.
Met zo'n inzending ben je iemand om in de gaten te houden, want vroeg of laat is t wel 100% mijn ding
 
Eindelijk dan de inzending van payt! Je hoort inderdaad dat er het nodige werk in deze track is gaan zitten. Vanaf 3:30 begint het voor mij echt interessant te worden. De ritmische brij van de sequence, bass en drums is echt heerlijk. Hieromheen zou ik graag een track van een minuut of 4,5 horen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het deel vanaf 7:00. Ik zeg uit elkaar trekken die track en er twee of drie van maken. De compositie as is, ben ik namelijk niet kapot van, terwijl er heel veel buitengewoon interessante elementen/ideeën in je inzending zitten.
Mooi verzorgde outro.
 
Effe off topic.. ik zou een Italo contest dus echt heel leuk vinden!
Dit is het eerste jaar dat ik mee doe en kritiek geef.. maar ik ben pro iets van categorieen. Want ik vind het niet te doen zo eigenlijk.
Ja, dat is een leuk idee! Vind het ook elk jaar weer moeilijk om met zoveel uiteenlopende stijlen te kiezen. Appels en peren... Over deze track, misschien wat lang, maar hoop lekkere sounds.
 
Back
Top