Payt - NEONGLOW

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Na een jaartje te hebben overgeslagen heeft dit jaar weer wat muzikale vruchten afgeworpen. Wellicht komt het doordat ik weer wat nieuwe synths heb, in ieder geval was er weer genoeg inspiratie om weer eens wat aan de DAW toe te vertrouwen. Enkele van de nieuwe aanwinsten zijn de Prophet 6, pro 800 en de Hydrasynth, welke ook allemaal terug te horen zijn in dit nummer, samen met de Moog GM en een behringer 2600 voor SFX en bas.

Ga er maar even voor zitten en geniet er van (of niet), en veel succes allemaal!

 
Last edited by a moderator:
Ja ook weer die Italo vibe achtig als ik dat mag zeggen maar ik word daar wel vrolijk van en het klinkt ook goed!
 
Fijne track, dat is m'n eerste indruk. Lekkere oude synth geluiden (zoals ze op mij overkomen), beat is ook lekker maar zou nog wel wat punch mogen hebben. Tussendoor kijk ik even naar je gear lijstje, moet een fijn zijn om in je studio te zitten met al die instrumenten om je heen. Enigste wat ik nog wil toevoegen is dat ik de track wel iets te lang vind duren. Alhoewel, als ik dan een beetje ga rond surfen op het wereld wijde web dan is het wel een goeie begeleiding.
 
Lekkere sonische ruimte met heel mooie stereoverdeling :okdan:. Persoonlijk hou ik van een snare die iets meer snaren tegen het vel aan laten trillen maar da's een smaakkwestie en moet je dus ook geen rekening mee houden.

De lengte is inderdaad wel een klein aandachtspuntje. Een beetje korter zou wel mogen. Langs de andere kant kan ik me ook wel inbeelden dat tijdens het samenstellen van zo'n song met al dat nieuwe materiaal, het enthousiasme groter is dan het tijdsbesef ;).

Al bij al heb je mijn stem :okdan:

:doei:
 
Dank voor jullie reacties tot zo ver. Ik ben me er van bewust dat het een lange track is, en ik heb overwogen om hem in te korten.. maar wat haal je er dan uit he? Snoeien is altijd moeilijk :) Eigenlijk wil je voor de contest een niet alte lange punchy track, en die heb ik ook wel, maar ik heb er toch voor gekozen om deze track mee te laten doen omdat ik nieuwsgierig ben hoe hij het gaat doen. Metatron gebruikt hem eigenlijk zoals hij bedoeld is: lekker om te luisteren terwijl je bezig bent of voortjakkert op de snelweg, zoiets :)
 
Mooie synths weer! Altijd fijn om die old skool warme klanken te horen. Mooie melodieen hoor ik voorbij komen, en arrangement zit ook goed in elkaar. De (eerste) lead synth zit er denk ik net wat te hard in (qua volume).
 
Effe off topic.. ik zou een Italo contest dus echt heel leuk vinden!
Dit is het eerste jaar dat ik mee doe en kritiek geef.. maar ik ben pro iets van categorieen. Want ik vind het niet te doen zo eigenlijk.
 
80s muziek is niet voor mij.
Dit zit wel heel goed in elkaar.
Mooie overgangen en het blijft boeiend.

Heb je de laaste firmware al op de Propet 6.
Heerlijke bak vind ik het vrijwel altijd met vintage mode erbij voor extra movement.
 
begin doet mij denken aan JMJarre, na 1:13 wordt het ietwat Vangelis en daarna weer wat moderner... bombastische electronische muziek, is niet verkeerd, maar niet helemaal mijn smaak, ook wat betreft je veel afwisselende geluidskeuzes. maar ja, als die allemaal in je nieuwe gear hebt zitten, dan moet je dat natuurlijk wel uitproberen. er kan tegenwoordig toch zoveel met synths! en eerlijk is eerlijk je enthousiasme straalt er wel van af!
 
Ik vind de track te lang, maar wel een toffe keuze van 80's synth sounds!
 
Ik vond persoonlijk de synths in t begin een beetje minder klinken.
Maar als het nummer dan voor zn echies begint is het wel lekker. Vanaf dat moment vind ik de gekozen synths ook lekkerder (en idd, klassiek 80s aandoen).

Het is allemaal best leuk, en er zit ook wel wat afwisseling in. Maar die afwisseling valt wat mij betreft een beetje uitelkaar door de duur van de track. Moet er namelijk naar mijn gevoel best lang op wachten af en toe.

Vervelend werd het echter nooit. Leuke track
 
Voor mij ook te lang, het arrangement mist wat focus, maar verder erg leuke track. :okdan:
Echt tof gemaakt. Beetje cheesy en toch goed. Veel details en afwisseling.
 
Een track met heel veel leuke elementen. Goed gemaakt en gemixt, vrij lang wel, gelukkig met een interessant einde. Helaas niet helemaal mijn smaak.
 
Zo hey, dit is nog eens kwaliteit. Heerlijke sound, interessante harmonieën en verrassend leuk ingespeeld / gesequenced allemaal (looking at you, mr bassline). Had van mij ook iets korter gemogen, maar ik snap dat het moeilijk te snijden is in deze behemoth.
 
Back
Top