*Darwin* - The return of the king

Lekker nummer.. wel een beetje veel galm denk ik, maar heb er van genoten. Ik denk dat er ook noig wel vocals bij kunnen misschien :)
 
Melodie klinkt fijn, akkoorden ook.

Eerst dacht ik, hm, misschien te vaak galm gebruikt. Met minder galm op de drums had dat veel snappier geklonken, bijvoorbeeld.

Aan de andere kant, als het de intentie was om het beeld op te roepen dat ik letterlijk door dichte bewolking heen zweef, dan is dat zeker gelukt. Ik voelde me namelijk eventjes Atreyu van Neverending Story.
 
Ik doe het je niet na kwa compositie maar het klinkt echt alsof ik hier yoko speakers heb staan, ben ik daar de enige in? Zonde!!!
Maar ben benieuwd hoe andere dit ervaren? leuke track verder!
 
Ik doe het je niet na kwa compositie maar het klinkt echt alsof ik hier yoko speakers heb staan, ben ik daar de enige in? Zonde!!!
Maar ben benieuwd hoe andere dit ervaren? leuke track verder!
Je bent zeker niet de enige! De mix klinkt wat vreemd in de oren; er mist mijns inziens wat sublaag en hoge frequenties, het heeft een behoorlijk resonante synth bass en het stereo spectrum (de "sides") is iets te extreem gevuld in het hoog en in het laag. Maar de compositie is verder goed.
 
Je bent zeker niet de enige! De mix klinkt wat vreemd in de oren; er mist mijns inziens wat sublaag en hoge frequenties, het heeft een behoorlijk resonante synth bass en het stereo spectrum (de "sides") is iets te extreem gevuld in het hoog en in het laag. Maar de compositie is verder goed.

Ja, ik ben een absolute nitwit op het gebied van afmixen en masteren van een track. Het lijkt wel of ik het soms gewoon het gehoor er niet voor heb...
Dát in combinatie met tijdsdruk levert dan een niet al te beste mix op (ik hoor dat feitelijk wel, eigenlijk al nadat ik de track al had geüpload, maar waar het dan wel in zit vind ik echt lastig).
Dank voor de tips in ieder geval!
 
Nou je hebt absoluut een muzikaal gehoor, geloof me dit gaat in 2024 goedkomen. Je gaat hier alle info krijgen. En dan ga je nog meer genieten van je tracks. Ik ben soms beetje eigenwijs maar er zijn een aantal basis regels. Misschien is het een idee om naar alle tracks te luisteren en welke je het mooist vind passen bij jou styl een persoonlijk berichtje sturen. Gaat goed komen
 
Een heerlijk en leuk oldskool nummertje dat de link met Nova of Limahl legt :okdan:. Zoals anderen al aangaven, zit de mix inderdaad een beetje scheef, mogelijks door teveel reverb en hinderende frequenties. Maar dat neemt niet weg dat het een echt muzikale track is en daar hou ik absoluut van dus mijn stem krijg je sowieso.

Leuk detail: je speelt de fluitsample realistisch af, je geeft hem letterlijk ademruimte waarbij dan ook nog eens een ademsample bij de keyoff hier en daar voorkomt. Top.

:doei:
 
Mooie track, fijne melodie, drums, plucky sounds en belletjes details, maar idd de mix wat uit balans alsof het laag en mid niet helemaal uit de verf komt.
 
Dit nummer maakt me blij. Het is een verhaal van vroeger die je meteen herkent en je graag instapt. Inderdaad zoiets als Neverending Strory. Mix is wel wat funny, vooral in de eerste helft van het nummer. Die druk pompt in mijn oren/hersenpan, dat is jammer van je kunststuk!
 
Ik mis een beetje de Duitse schlager die gaat zingen, erg zoet/sappig nummer. Maar het begin is gemaakt, vooral doorgaan met muziek maken.
 
Als luisteraar word ik in het begin op het verkeerde been gezet, zeker als de groove begint gaat het ineens een andere kant op dan ik had verwacht (positief!). Een eenvoudige afwisseling in het akkoordenschema zou af en toe welkom zijn, dan maakt het nummer interessanter. De feel van 1:35-2:05 vind ik fijn, lekker dromerig.
 
Back
Top