In2waves - Spheric

Ik vind choir altijd erg nice, ben daar gevoelig voor! mooie sfeer! Een album van dit soort muziek en pro gemasterd zie ik wel zitten!
 
Opnieuw zo'n heerlijke "vintage" gebaseerde synthesizermuziek. Wat is dit voor een contest dit jaar? Zoveel inzendingen die in mijn interessegebied liggen :okdan:.

Drones, soundscapes, sequences ... alles is aanwezig en vult/wisselt mekaar goed aan/af.

Stem.

:doei:
 
Bijzondere track. Iets geheel anders dan dat ik zelf maak/gewend ben dus even lastig te beoordelen.
 
Doet de titel niet te kort. Mooie track! Kabbelt heel fijn, zonder zich op te dringen. Valt daardoor ook niet zo op, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

(Op hoofdtelefoon hoor ik wel een digitale ruis, pulserend en onbedoeld (lijkt me). Alsof een usb-apparaat aan je computer hing tijdens het opnemen. Op m'n speakers in de woonkamer viel 't me niet op)
 
Deze muziek zou ik goed kunnen gebruiken om in slaap te vallen en dat is niet negatief bedoeld.
Er zijn nu eenmaal mensen die moelijk de slaap kunnen vatten.
Het kan ook aan mij liggen hoewel ik nog niet luistermoe ben.
 
Allemaal bedankt voor de reactie. Zal hierbij een korte reactie aan een ieder geven:
* MstrFX: Ja dat herken ik, heb altijd sterk de neiging choir toe te voegen, heb dit nummer gekozen ook wel een beetje omdat het choir hier wat toevoegt aan de sfeer die ik hoop te creëren. "Een album van dit soort muziek en pro gemasterd zie ik wel zitten!" dat hoop ik te bereiken en daarom zijn deze reacties heel bruikbaar, daar doe ik het voor.
* stoter: Ik weet inmiddels wat de oorzaak is van het onbedoelde geluid (goed opgemerkt), het nummer is live gespeeld en direct opgenomen waardoor reproduceren zonder dat geluid niet zondermeer kan. Bedankt voor de reactie op het nummer daar word ik blij van en ook in technisch opzicht dank want hier leer ik van.
* e-Gloomy-nations: Als u het zegt voel ik me gevleid, zie u als een voorbeeld en beschouw mezelf als beginner dus mijn jaar begint goed met zo'n reactie, bedankt!
* Danny: Dankjewel voor de reactie, motiveert me enorm om door te gaan!
* Mr_Synth: Begrijp wat u aangeeft, is inderdaad een bijzondere track en eerlijk gezegd daarom ook deze gekozen voor de contest.. hoop juist muziek te maken die beter wordt na vaker luisteren.
* jserle: Muziek maak ik meestal na een dag (stressvol) werken, dan kom ik tot rust en is het luisteren van muziek en sinds een jaar ook het is het maken van muziek een hele prettige manier om weer tot rust te te komen. Bedankt voor de reactie en gelukkig zijn er veel inzendingen dus voorlopig kunnen we volop genieten van de inzendingen.

 
het nummer is live gespeeld en direct opgenomen waardoor reproduceren zonder dat geluid niet zondermeer kan.

Check. Herkenbaar. Mocht het handig zijn, en je kunt ipv de muziek dat storende geluid nog reproduceren - dan zou je dat nog kunnen proberen te verwijderen uit de opname. Deed dat vroeger met de ruis van mijn geluidskaart, en dat werkte prima. Audacity kan het, dus da's al een gratis optie.. wie weet heb je er iets aan..



Screenshot 2024-01-02 at 22.38.41.png
 
mooie sfeervolle track idd. wel erg veel gebruik gemaakt van echo, gaat mij op den duur vervelen. mooie sounds bijelkaar gezet hoor. en als je jezelf omschrijft als beginner, heb je een goed begin gemaakt. het vergt toch moed om dan je nummer voor de SF-leeuwen (grrrr) te gooien. gewoon doorgaan, maar neem mss ook een andere baan :D.
 
Dat springerige van de delay wordt inderdaad een beetje teveel.
Wat subtiele compressie op de mix zou ook kunnen helpen.
Jammer van de digitale ruis.
Verder leuke synth track! :)
 
Kosmisch is deze track zeker! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik als luisteraar snel de aandacht kwijt was, misschien door de combi van sounds / herhalend karakter / springerige delay?
 
ik was binnen 10 seconden geintresseerd in deze track.
Dat is wel zeldzaam in deze contest... soms moet ik toch even wennen aan al het experimentele geweld wat je tegenkomt op een synthesizer forum.
Jou geluiden pakken me echter vanaf het begin... heel mooi... choir sounds... ook een persoonlijke favo van mij.
en die meer noisy elementen ook heerlijk.

en net als ik denk dat het niet lekkerder kan krijg ik op 2:30 een heerlijke synth erbij (met wat bitcrusher? if so... precies goed ook!). jammer dat ie al zo snel weer weg was.
maar op 3:20 word ik opnieuw bedient met een lekkere melodieuze zweverige synth.

hij gaat er ook heerlijk uit.

Als mn enige commentaar is dat ik een heel specifiek synthje rond de 2:30 vaker had willen terug horen mag je best de conclusie trekken dat ik hem heel goed vond.
Als dit spotify was dan stond ie in mn lijstje nu.
 
Lastig om deze te beoordelen, niet mijn muziekstijl. Klinkt verder wel relax.
 
Fijne dromerige sfeer met meer klassieke synth geluiden, ligt prettig in het gehoor, stereo delay wel tof maar af en toe net wat veel?
 
Back
Top