Kreakleuter - J’ai trouvé ma main

Opbouw is wel fijn. Arpje af en toe weg voor contrast. Aan einde doe je dat voor alle geluiden voor 1 seconde of iets heel goed. Dat geeft even rust
Ja, na jullie/jouw opbouwende kritiek zie ik ook dat dat met die arp ietwat overkill is. Het moet niet gaan vervelen of in de weg zitten idd.
Wel fijn dat jullie/je het toch een aardig deuntje vinden.
 
Mooie souds en opbouw, maar het meeste wordt inderdaad wel wat weggedrukt door de arp en dan vooral in het midden. Aan de buitenkanten van het stereobeeld zou nog een hoop meer kunnen gebeuren met de andere sounds :)
 
Mooie souds en opbouw, maar het meeste wordt inderdaad wel wat weggedrukt door de arp en dan vooral in het midden. Aan de buitenkanten van het stereobeeld zou nog een hoop meer kunnen gebeuren met de andere sounds :)
Eens, ik heb me vooral op het muzikale plaatje gericht, opnametechnisch is er bij mij nog wel wat groeiruimte:geslaagd:
 
De arpjes zijn idd heerlijk melancholisch (wellicht had je ze even weg kunnen laten voor een opbouw) en het filmische voel ik er ook wel bij, misschien hadden de drums nog even los kunnen gaan in een climax, maar hoeft ook weer niet percee.
 
De eerste paar noten, mede door het geluid, deed me aan zo'n VPRO tune van vroeger denken. Vind het best wel mooi gedaan. En met dit wil ook meteen kwijt dat de kwaliteit erg hoog ligt dit jaar met de ingezonden track... jemig, dat word nog moeilijk met kiezen. Terug naar deze track, het brengt me ergens naar de jaren 70 in een bos, en tegelijk ook naar het oude Duitsland. Te bedenken dat ik in de jaren 80 ben geboren en niet veel van Duitsland heb gezien. En dat vind ik mooi van muziek, waar het je naar toe kan brengen. Dankjewel voor je track, heb er van genoten.
 
De eerste paar noten, mede door het geluid, deed me aan zo'n VPRO tune van vroeger denken. Vind het best wel mooi gedaan. En met dit wil ook meteen kwijt dat de kwaliteit erg hoog ligt dit jaar met de ingezonden track... jemig, dat word nog moeilijk met kiezen. Terug naar deze track, het brengt me ergens naar de jaren 70 in een bos, en tegelijk ook naar het oude Duitsland. Te bedenken dat ik in de jaren 80 ben geboren en niet veel van Duitsland heb gezien. En dat vind ik mooi van muziek, waar het je naar toe kan brengen. Dankjewel voor je track, heb er van genoten.
Je hebt mooi omschreven waar het mij om ging toen ik dit maakte. Het oproepen van een bepaald “melancholisch” gevoel, zoals hier al eerder iemand opmerkte. Ik was geïnspireerd door de beelden van de film omlijst door de prachtige muziek van Dan Levy, en wilde dat omzetten in iets wat hetzelfde gevoel opleverde zonder te kopiëren.
 
Mooie track, hoewel wat meer afwisseling in de arp fijn zou zijn. Wat me vooral opvalt zijn de hoge tonen. Een soort belletjes maar dan met een langere sustain, waarschijnlijk omdat je de toets ingedrukt houdt? Dat strookt voor mij niet met de "aard van het geluid" zogezegd. Een belletje heeft een ander geluidsverloop, in deze track leidt me dat teveel af.
 
Dank voor de opbouwende kritieken, ben het er mee eens. Er is ruimte voor verbetering idd maar op een gegeven moment na een hoop gefröbel hak je een knoop door en dat is het dan. Versie twee wordt waanzinng mooi😎
 
Het intro klinkt erg goed, maar die hoge bel/fluit toon die eroverheen komt klinkt me onaangenaam en onzuiver in de oren. Gelukkig verdwijnt die vrij snel weer en komen er mooie geluiden voor terug. En dan komt 'ie toch weer terug, argh! De track gaat niet echt ergens heen, mis een beetje een opbouw naar iets. Op een gegeven komt er een break en dan weer hetzelfde arpje met die nare hoge toon en dan is het ineens afgelopen. Denk wel dat er nog een hoop mee te doen is, want er zitten zonder meer mooie elementen in.
 
Die kabbel heeft ook iets van Philip Glass - Koyaanisqatsi, waar ik groot fan van ben. Die hoge half-valse synth: het geeft je mooie track een mongloid twist wat ik zonde vind. Als je het iets zachter zet en vooral "intune" maakt, is het wel een goede toevoeging. Ik deel ook het eerder gemelde mix verhaal. En toch wil ik meer van dit nummer!
 
Ja Glass is ook één van mijn favorieten! Wat betreft de rookmelder/piep/beltoon, die is idd behoorlijk storend.
ik vond dat het nummer een hoge toon voor de melodielijn kon gebruiken alleen is de praktische omzetting niet zo geslaagd moet ik toegeven.
Hij komt slecht uit de verf omdat hij onderdeel is van de tracks die regelrecht uit de Deluge komen. Ik kan de tracks niet scheiden waardoor ik die hoge toon niet apart kon bewerken. Kan natuurlijk alles apart in een Daw opnemen maar daar was ik te lui voor.
Dat per track aanpassen gaat ook wel in de Deluge maar de resultaten waren teleurstellend en heb dan maar voor de minst storende versie gekozen (ja het kon nog erger). De aard van de toon is zodanig dat het qua dynamiek bijvoorbeeld alles of niets is, niet ideaal idd.

Soms vallen keuzes slecht uit en soms ben je zo met iets bezig dat bepaalde elementen niet eens meer echt opvallen terwijl ze toch echt uit de pas lopen. Blinded by the light😎
Nou ja, weer een hoop feedback gekregen en ben blij dat jullie het op zich een fijn nummer vinden.
 
Back
Top