Superbooth 2024

Superbooth 2024
Geplaatst door ishi
FEZ, Berlin
Donderdag, 16 mei, 2024 - 10:00
Tot: Zaterdag, 18 mei, 2024 - 22:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Udo super 8
Een gemini in het klein.16 stemmig, kleiner prijs.

66436e8fde459591cdfaa4e8_Super-8-top-v2.jpg
 
Highlights:
✅ Vlad Kreimer (SOMA) ontmoet en hij heeft me les gegeven op de Flux ❤️
✅ Letse bessenlikeuir gedronken met Arseniy Tokarev (Elta Music). Om 10:30 's ochtends. ❤️
✅ Goodiebag gekregen van Arseniy
✅ Mooi boek gekregen van Sequential. (The Prophet from Silicon Valley: The Complete Story of Sequential Circuits )
✅ Lisa Bella Donna live gezien & gehoord
✅ Zon, Bratwurst & Bier!

Dikke gear:
🍆 Nord Drum 3p. Al een ouwetje, maar nog nooit zelf geprobeerd. Erg onder de indruk en meteen eentje besteld.
🍆 Oberheim TEO-5. Het is geen OB-X8 en ook geen OB-6. Maar ik vind het een toffe synth, echt fijn ding om te editen ook.
🍆 Melbourne Nina. Klinkt erg vet, en die motorised knoppen zijn erg cool. Misschien wil ik deze nog wel een keertje.
🍆 Sequential Trigon-6. Ook voor het eerst zelf betast. Ik heb het idee dat 'ie wordt ondergewaardeerd omdat er geen Prophet of Oberheim op staat. Maar hij klinkt echt super en tof qua UI.
🍆 Twisted Electrons TwistFM is NAAAAASTY. In a good way,
🍆 Groove Synthesis 3rd Wave. Eindelijk een keer in het echt geprobeerd. Echt een heel mooi ding met tof karakter. Sample update is leuk maar beperkt. De complete samplepool is max 30 seconden. Dus niet 30 seconden per sample. Maar totaal.
🍆 Haken Continuum. Ook voor de eerste keer geprobeerd. Erg mooi, al blijf ik de EaganMatrix sound een beetje killig en plastic vinden.
🍆 Vermona DRM. Wow, echt gaaf ding. Ik wist van het bestaan maar vandaag voor het eerst zelf mee gespeeld.

Tegenvallers:
🌧️ Ook de nieuwe Udo kan me niet bekoren
🌧️ Die Cyma Forma ALT klinkt best goed maar ziet eruit en voelt als DIY. Ik sla hem over.
🌧️ Soma Enner deed me buitengewoon weinig
🌧️ Soma Flux is inderdaad erg moeilijk om te bespelen. Maar wel tof op zich.
🌧️ Melbourne Delia. De Nina klinkt toch echt beter.
🌧️ Ik vind die Tempera granular niet echt iets.
🌧️ Geen Moog Muse
🌧️ Geen Moog Labyrinth
🌧️ Niet echt een tegenvaller misschien, maar die Arturia AstroLab is net zo kut als je denkt dat 'ie is.

Morgen weer een dag!
 
Laatst gewijzigd:
Veel plezier! Plaats wat foto's van een Synthforum-meet!

Ik ben er dit jaar helaas niet bij. Even te druk met 't bouwen van een nieuw synthlab :mega:
 
zie ook dat synth baas Korg van de partij is met een update van hun mechanical/ accoustic synth.

De twistfm lijkt me ook heel tof.
 
Highlights:
✅ Vlad Kreimer (SOMA) ontmoet en hij heeft me les gegeven op de Flux ❤️
✅ Letse bessenlikeuir gedronken met Arseniy Tokarev (Elta Music). Om 10:30 's ochtends. ❤️
✅ Goodiebag gekregen van Arseniy
✅ Mooi boek gekregen van Sequential. (The Prophet from Silicon Valley: The Complete Story of Sequential Circuits )
✅ Lisa Bella Donna live gezien & gehoord
✅ Zon, Bratwurst & Bier!

Dikke gear:
🍆 Nord Drum 3p. Al een ouwetje, maar nog nooit zelf geprobeerd. Erg onder de indruk en meteen eentje besteld.
🍆 Oberheim TEO-5. Het is geen OB-X8 en ook geen OB-6. Maar ik vind het een toffe synth, echt fijn ding om te editen ook.
🍆 Melbourne Nina. Klinkt erg vet, en die motorised knoppen zijn erg cool. Misschien wil ik deze nog wel een keertje.
🍆 Sequential Trigon-6. Ook voor het eerst zelf betast. Ik heb het idee dat 'ie wordt ondergewaardeerd omdat er geen Prophet of Oberheim op staat. Maar hij klinkt echt super en tof qua UI.
🍆 Twisted Electrons TwistFM is NAAAAASTY. In a good way,
🍆 Groove Synthesis 3rd Wave. Eindelijk een keer in het echt geprobeerd. Echt een heel mooi ding met tof karakter. Sample update is leuk maar beperkt. De complete samplepool is max 30 seconden. Dus niet 30 seconden per sample. Maar totaal.
🍆 Haken Continuum. Ook voor de eerste keer geprobeerd. Erg mooi, al blijf ik de EaganMatrix sound een beetje killig en plastic vinden.
🍆 Vermona DRM. Wow, echt gaaf ding. Ik wist van het bestaan maar vandaag voor het eerst zelf mee gespeeld.

Tegenvallers:
🌧️ Ook de nieuwe Udo kan me niet bekoren
🌧️ Die Cyma Forma ALT klinkt best goed maar ziet eruit en voelt als DIY. Ik sla hem over.
🌧️ Soma Enner deed me buitengewoon weinig
🌧️ Soma Flux is inderdaad erg moeilijk om te bespelen. Maar wel tof op zich.
🌧️ Melbourne Delia. De Nina klinkt toch echt beter.
🌧️ Ik vind die Tempera granular niet echt iets.
🌧️ Geen Moog Muse
🌧️ Geen Moog Labyrinth
🌧️ Niet echt een tegenvaller misschien, maar die Arturia AstroLab is net zo kut als je denkt dat 'ie is.

Morgen weer een dag!
Doctor Mix al ontmoet of ontweken?😁
 
Leuk dat jullie wat info posten voor de thuisblijvers...:)

Is Kurzweil er ook? Iets meer bekend over de 2061??
 
Leuk dat jullie wat info posten voor de thuisblijvers...:)

Is Kurzweil er ook? Iets meer bekend over de 2061??
Ja, ik heb bij Kurzweil op de K2700 gespeeld maar ze hadden ook andere dingen staan. Niet zeker of daar een 2061 bij is.
 
Ok, ben benieuwd of er wat meer info komt, thx :)
 
Ja, ik heb bij Kurzweil op de K2700 gespeeld maar ze hadden ook andere dingen staan. Niet zeker of daar een 2061 bij is.
Dit niet gezien?

kurzweil-k2061-1-770x425.jpg
 
Misschien wel, maar ze lijken allemaal op elkaar. Ik zal straks wel even kijken.
 
Misschien wel, maar ze lijken allemaal op elkaar. Ik zal straks wel even kijken.
Haha...maar vraag eens dan wanneer die K2061 het daglicht zal zien en of er naast sampleram ook echt sampling op komt...of niet :(
 
@Nap Dank voor het verslag! En wees er maar zuinig op, dat boek is (voor mij althans) lastig meer aan te komen! Jammer dat de Moog Labyrinth er niet was, daar ben ik heel benieuwd naar.
 
Amazon ja - dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Dat bedrijf gaat op een schandalige manier met het personeel om, en je moet betalen via internetbankieren. Jammer genoeg zijn ze zo groot geworden dat je er nauwelijks meer omheen kunt.
 
Amazon EU valt gewoon onder EU (arbeids)recht, dus het zal er vast niet slechter zijn dan bij andere grote webwinkels/logistieke centra. Wat inernetbankieren betreft.... tja, da's een (imo onnodige) beperking die je jezelf oplegt.
 
Amazon EU valt gewoon onder EU (arbeids)recht, dus het zal er vast niet slechter zijn dan bij andere grote webwinkels/logistieke centra.

Voor asociale bedrijven is de arbeidswetgeving niet maatgevend. Die trappen gewoon de klagende werknemers eruit, in plaats van dat ze een fatsoenlijk beleid gaan voeren. Maar goed daar is dit topic niet voor dus laat ik het hierbij.

Wat inernetbankieren betreft.... tja, da's een (imo onnodige) beperking die je jezelf oplegt.

Dat is waar en uiteindelijk zal ik daarin mee moeten gaan, maar dat moment stel ik zo lang mogelijk uit.
 
Ow en vorig jaar hadden ze er ook wat museum stukken staan, Yamaha CS-80, Jupiter 8, ook wel leuk om eens te bespelen (hoewel ik zelf niet zo onder de indruk was :P)
 
Back
Top