Septic - Erased Citadel

Septic

ex Modular addict
Lid sinds
17 februari 2002
Berichten
6.801
Locatie
Gorinchem
Om even lekker tot jezelf te komen zeg maar....

city.jpg








city.jpg
 
Begint direct heel rustgevend, en dat is heel welkom. Ik kan wel zeggen, 9 minuten is wel erg lang, maar ik weet zeker dat ik tijdens hectische weken heel hard 9 minuten rustgevende klanken nodig zal hebben.

Ik had zelf naar een blijer einde toe gewerkt. Nu begint het met majeur achtige klanken en eindigt in mineur. Maar dat is een kwestie van smaak, en gezien de afbeelding ook de intentie bij dit kunstwerk?
 
9 minuten is inderdaad best lang en of ik er even lekker tot mezelf kom weet ik ook niet.
maar ik snap het wel!

Ik heb geprobeerd om het te beluisteren als een soundtrack bij het plaatje wat je erbij geplaatst hebt en dan roept het wel beelden en gevoel op.

Stoffig, warm, uitgestorven (mede beinvloed door het plaatje)
Sfeervol dus, en met de aanname dat dit helemaal de bedoeling was, een geslaagde inzending dus.
 
Dit is inderdaad een redelijk lang stuk. Ik bewondering voor mensen die een stuk van dergelijke lengte zonder al teveel verschillende geluiden, boeiend kunnen blijven houden. Je bent daar voor mijn part wel in geslaagd en op momenten dat ik het even niet meer weet in dit jachtige leven, ga ik opnieuw jouw inzending opzoeken en over koptelefoon beluisteren om dan opnieuw helemaal tot rust te komen :okdan:

Stem.

:doei:
 
thx mensen. het is een kwestie van jezelf overgeven aan de trillingen van de kosmos zeg maar :)
Niet denken maar spelen als het ware.

Eigenlijk kan je het niet uitleggen en is het ook iets erg persoonlijks voor iedereen denk ik hoe je muziek benaderd.
Ik zie het (niet meer) als entertainment maar als ontplooiing van de geest ofzo.
Klinkt altijd heel snel zweverig, maar dat is eigenlijk totaal niet, alleen is taal soms te beperkt om dingen uit te leggen.
 
Heerlijk nummer ! De lange duur stoort helemaal niet. Is ook een beetje eigen aan het genre, denk ik. Dat zit ergens tussen ambient en dark ambient. (Iets zegt me dat je bv. Warmth wel zou smaken. )
In ieder geval : mijn stem heb je !
 
Ik heb in londen een keer 2 uur lang een klankschool sessie gehad en dit doet me er aan denken. En ik zou het eerder mystiek willen plaatsen dan het dystopische plaatje wat er bij staat..
Dat duwt het een beetje een richting in. Dit zou ook in mn playlist hebben gestaan paar jaar terug. Maar nu toch iets te mythical space voor mij. Wel echt mooi gedaan en denk dat ontsettend veel mensen dit zouden luisteren in een meditatie playlist of performance art op kunstzinnige plekken.
 
.. je dystopische zelf tegen komen zeg maar..

Neen, dit is geen spek voor mijn bek. Ik ben sowieso niet into Ambient, geeft me een naar gevoel.

Je hebt wel een aantal mooie en unieke soundscapes weten creeëren :)

Gloomy.
 
Lekker spooky en heel mooie vibe. Niet echt relax muziek daar is het te duister en spannend voor.
Wel goed om bv moordplannen op je ex mee te maken hahahah

Erg mooi
 
Heerlijke stilstand.

Wat er dan juist relaxed aan is, is dat 'ie geluidstechnisch nergens uit de bocht vliegt. Je hoeft je niet, met dichtgeknepen ogen, door een geluidsbarrière heen te worstelen. In het sounddesign had het glaswerk misschien een tegenpool kunnen hebben. Toch is het spannend, duister, en mooi. Goed gedaan man.

(VBR werkt trouwens prima hoor, maar als je nou 9 seconden van de track af had gesnoept, had je 320 CBR kunnen gaan. 8:42 is de max lengte daarvoor, hier op SF. Oh well, heb je dan..)
 
om te beginnen: ik vermoed dat het plaatje met AI gegenereerd is. als je de prompts geeft, zegt dat dan mss iets over je muziek?
knap om (bijna) stilte in je muziek te verwerken. versterkt het meditatieve karakter van deze track. dit soort muziek moet lang duren, anders werkt het niet. nou maar hopen dat al die resonanties weerklank vinden in mijn brein. denk het wel. bedankt voor deze trip.
 
Mooie sfeer en tof sounddesign.
 
Mooi sound verhaal, ik heb zelf niet heel veel met ambient stuff, een uitzondering daar gelaten, maar ik kan het ergens ook wel weer waarderen. Wel apart om rond 2:26 echt helemaal uit te doven, had iets in leven gelaten, want nu lijkt er gewoon een nummer te eindigen en een nieuwe te starten. Toch wel net iets te lange zit voor mij...
 
Mooie ambient track zeg, eigenlijk nog vrij weinig echte ambient gehoord deze contest.
Heeft trekjes van space en dark ambient. Tof man, ik waardeer het zeer. :okdan:
 
Back
Top