"We hear you" zegt Berhringer. Maar luistert Boss ook ergens naar wensen?

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.059
Locatie
-
Apparaatje gekocht van Boss. 'n Gigcaster 5.. echt mega goeie specs.. alles top. Geluid top.. Mega veel DSP power.. complete gitaar fx processor en op de andere 2 kanalen nog eens 2 individele multi effect processors voor instrument of vocals, alles programmeerbaar en makkelijk op te roepen.

Ik was lyrisch maar ik loop nu tegen 'n tekortkoming aan.. er is geen Time Division voor de BPM gesyncte Delays. Alle delay tijden zijn nu echt mega lang en sneller tappen lost dit niet op.
Op mijn TC effect apparaat wat ik nu gebruik op m'n sax en vocalen en kan ik alles finetunen, zelfs 'dotted' nootlengte..

De effecten zijn verder wel van goede kwaliteit en uitgebreider dan in TC die ik heb, goeie shimmer reverb zit erin en prima modeling op de gitaar fx.. Ik zou em heel graag willen gebruiken om mijn mixer en TC te vervangen maar zo is het voor onbruikbaar helaas.

De Boss Gigcaster 5 is in april 2023 uitgekomen dus ik zou graag ergens wat invloed willen uitoefenen op het toevoegen van deze ontbrekende functie.

Dank alvast voor jullie ideeën.. :)
 
Ha.. dat is zeker 'n idee..

Had even gezocht maar het gaat bij support meer om producten die niet werken of vragen er over.. however.. net even vlug mijn Gigcaster geregistreerd en mijn aanvraag maar gedropt.. now we'll wait.. (hopelijk niet op al te lange delaytijden..)

1701240545425.png
 
Ik heb niet zoo lang geleden, eens een comment gepost in n yt video. Ik,schreef dat ik seperate outs wou op de roland drumbak, waar de video over ging. Ik kreeg een reactie van Roland, waar ze me bedankten voor de tip en ermee aan de slag gingen, of zoiets. Dus posten maar.
 
Ik heb niet zoo lang geleden, eens een comment gepost in n yt video. Ik,schreef dat ik seperate outs wou op de roland drumbak, waar de video over ging. Ik kreeg een reactie van Roland, waar ze me bedankten voor de tip en ermee aan de slag gingen, of zoiets. Dus posten maar.
Wow.. dat is wel heel fijne feedback.

Ik had ook al in twee productvideo's dezelfde vraag gesteld. Future looks bright..
 
dit staat in de parameter guide over delay Time p43 , lijkt toch meer mogelijk ...

Adjusts the delay time.* If this value is set as a note length, the effect operates according to the “BPM” value in MASTER . This makes it easier to achieve effect sound settings that match the tempo of the song.* If, due to the tempo, the time is longer than the range of allowable settings, it is then synchronized to a period either 1/2 or 1/4 of that time
 
dit staat in de parameter guide over delay Time p43 , lijkt toch meer mogelijk ...
Om BPM sync te gebruiken moet je op het touchscreen de fader voor tijd helemaal naar rechts zetten.. wellicht dat deze setting helemaal aan het eind rechts op 1 maat zit. De stappen zijn ook heel groot.. 30ms oid.. maar ik ontdekte later gisterenavond een pop-up menu waarmee in je per milliseconden kunt plus / minnen.. ik hoop dat ik via de min knop de tijd deze nootjes tegenkom.. zou geweldig zijn.

Toch een sider voor deze functie zou het apparaat wel wat makkelijker te bedienen maken..
 
Je zou ook kunnen kijken/vragen (via e-mailtje, support-ticket of kijken op de website) of ze een Beta programma hebben voor de firmware van dat apparaat.
Meestal krijg je met toegang tot de beta software ook toegang tot een forum/website/ssyteem waarbij bugs en feature requests geplaatst kunnen worden.
 
Laatst gewijzigd:
inderdaad, hun TR-0x reeks is minijack out begot... suckerzzz (yt filmpje was voor de TR-06)
Ach ja; auto roesten ook terug, we hadden alles, nieuwe jongens aan t roer, stapje terug...
 
Nou, heb het gevonden.. ik had ergens op het internet gevonden dat ik de time slider naar rechts moest bewegen voor BPM mode maar je skipt dan dus alle time divisions.. daar heb je het + / - menuutje voor nodig..

Maar wat vet dit.. hij kan werkenlijk alles.. :)
 
Je zou ook kunnen kijken/vragen (via e-mailtje, support-ticket of kijken op de website) of ze een Beta programma hebben voor de firmware van dat apparaat.
Meestal krijg je met toegang tot de beta software ook toegang tot een forum/website/ssyteem waarbij bugs en feature requests geplaatst kunnen worden.
Ik had redelijk snel reactie op mijn vraag van support.. moest een video uploaden om het probleem duidelijk te maken. Er is al wel een nieuwer OS maar daar was deze functie niet omschreven.. En dat klopt ook wel want de Time divisions zaten wat dieper in het menu verstopt.. dankzij @Toon, die een stukje uit de parameter guide quotte werd het me duidelijk dat ik er gewoon overheen skipte met de slider.. gevalletje RTFM en BOSS wat zijn uw spullen toch gebruiksvriendelijk :D
 
als boss en roland dezelfde handleidingsschrijver heeft ben je klaar :stupidZo'n landkaart formaat waar ze 80% (?) op vergeten vermelden in kabouterschrift :beard:
 
als boss en roland dezelfde handleidingsschrijver heeft ben je klaar :stupidZo'n landkaart formaat waar ze 80% (?) op vergeten vermelden in kabouterschrift :beard:
Ik kom de methode om BPM voor de delay te selecteren niet tegen in de manual en reference manual.. of ik zoek niet goed.

Maar op nternet kwam ik wel uitleg voor BPM sync en de tijd indeling tegen voor de grotere broer, de 8.. werkt hetzelfde.. maar idd.. in de manual vergeten ze gewoon e.e.a...
Ben wel blij dat ze niet in het OS zijn vergeten.. :)

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top