Meeste lol voor je geld gear lijstje?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.953
Locatie
Streek rond Herentals - België
Is er al ooit een lijstje gemaakt van gear waar je met laag budget zelf max pret mee hebt?
Dus je beste koop (omdat je t gebruikt, niet omdat t een investering bleek die slaapt in een doos)

Kan vanalles zijn, hoofdtelefoon, software, hardware, meubel in de studio…
Benieuwd.

Nu willen jullie van mijn een eerste zeker…

de 50 euro kostende revox a77 die ik pitch controle gaf, is t eerste waar ik zo aan denk.
 
Ik heb 2 apparaten die mij nu het meest inspireren:

De Polyend Play, voor mij veruit de beste sequencer ooit.
De workflow is zo snel en intuïtief, zelfs DAW's halen dat niet.
Er zijn geen alternatieven voor dit ding.

De Jomox Alpha Base, voor mij de best klinkende drumcomputer aller tijden (als je hem kan programmeren en dat kan niet iedereen, zeker Mr Michaelis niet).
Deze drummachine leeft. (Maar er zijn prima goedkopere alternatieven zoals bv de Roland TR-8s)
 
Ik heb ooit in een ver verleden een Korg Electribe ER-1 weten te strikken voor 60 euro. Heb er nog steeds enorm veel lol mee.. die delay is te leuk om niet aan te zitten. Sowieso heb je binnen no time iets leuks te pakken met dat ding :okdan:
 
Ik vind die Roland hokjes leuk. De Aira compacts zijn heel goedkoop en klinken echt goed. SP-404 Mk2 ook betaalbaar met superveel opties, lekkere workflow en portable. Zoom MS70CDR krankzinnig veel goeie effecten in een leuk, compact en goedkoop pedaaltje.
 
Nu is dat de Korg Volca modular. 110 euries voor buchla // serge sounds...

3/4 cello, Yamaha kindergitaar.

Mijn Matrix 6 die heb ik al jaren. 450 euries en heel veel lol.
Maar ja dat gaat nu niet meer lukken.
 
Voor mij:
Roland TR-8S : lekker veelzijdig en actueel
VCV rack: super compleet en voor een deel helemaal gratis
Roland Boutique JU-06A: veel mogelijkheden, fijn geluid, wel een goed midi clavier nodig om alles eruit te halen wbt bespelen.
 
Deze:

Zoom H2n (in 't rond recorder, ooit 2e hands, superhandig en klinkt prima, opnames goed verder te bewerken)

Squier Mascis Jazzmaster, 1e versie (gekocht als buitenshuis budget-gitaar, bleek een zeer raak instrument dat subjectief ander duurder spul opzij duwt)
 
Geen SP-16?
:?
Jawel maar die kost toch 650 - 700 euries... dus weinig geld?
Ah sorrie zie het nu... "meeste lol voor je geld" niet "meeste lol voor weinig geld"

Tja hoe vaak denk je aan poen als je met je speelgoed bezig bent?

Ok sp16 :)
 
de Korg Opsix

Als ik die vergelijk met de rest van mn spullen, die net zoveel of zelfs veel meer kosten, dan levert die me toch wel het meest op voor de betaalde euro's
 
Squier Mascis Jazzmaster, 1e versie (gekocht als buitenshuis budget-gitaar, bleek een zeer raak instrument dat subjectief ander duurder spul opzij duwt)
Vind ik ook leuk ding.. supergevoelig. De mijne is wel de 2de versie denk ik, heeft andere hals/hout? Nog verschillen? Moet idd niet onderdoen voor de echte JM's dat ik al op gespeeld heb.
Een vriend van me heeft em wel netjes "op punt" gezet voor me, scheelt enorm met hoe hij uit de fabriek kwam.
Hmm wel redelijk off topic voor synthforum :D

Dan maar on-topic:

De Korg Monologue is veel bang for the buck
Ik denk verder zowat elke synth re-issue van Mehringer, maar dat spreekt voor zich, moet je wel het slechte karma bijnemen.

Roland A-49 midi keyboard is een goede ook, omdat hij betaalbaar doet wat moet (voor mij) en weinig plaats inneemt.

En Emagic Unitor's omdat ze geen drol kosten en heel mijn studio is er van afhankelijk

Yellow Cable jack-jack kabels van 3 meter omdat ze spotgoedkoop zijn in bulk en blijven meegaan voor mijn gebruik.

Thomann Harley Benton Power Plant reeks omdat ze netjes afgescheiden stroom leveren aan al mijn gear voor goede prijs met geen ruis (weg met die adapters!)
 
Vind ik ook leuk ding.. supergevoelig. De mijne is wel de 2de versie denk ik, heeft andere hals/hout? Nog verschillen? Moet idd niet onderdoen voor de echte JM's dat ik al op gespeeld heb.
Een vriend van me heeft em wel netjes "op punt" gezet voor me, scheelt enorm met hoe hij uit de fabriek kwam.
Hmm wel redelijk off topic voor synthforum :D
Is een soort opgefokte Jazzmaster ja, met bewust wat andere pickups, puristen zullen 'm niet genoeg als een oude echte vinden klinken.
Toeval wil dat waar ik 'm voor nodig heb de sound juist wat beter past dan de 'echte' JM sound. En 't iets verplaatste staartstuk is alleen maar handig, dat werkt beter dan een 'echte' JM met een buzzstop bekreupelen.

'k Dacht dat ze de toets van de 2e versie met indian laurel deden? Die versie 1 heeft rosewood als ik het goed heb.

Oja, synths... :)
Stilletjes hier af & toe wat 'echte' instrumenten er tussendoor spammen ;)

Thomann Harley Benton Power Plant reeks omdat ze netjes afgescheiden stroom leveren aan al mijn gear voor goede prijs met geen ruis (weg met die adapters!)

+1 !
 
De Jomox Alpha Base, voor mij de best klinkende drumcomputer aller tijden (als je hem kan programmeren.

Dat geloof ik helemaal!

1. Jomox Alpha Base (geen grap)
2. Korg Drumlogue 😎😜 (mijn nr1 fun nu)
3. E.s. Perkons
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top