Ableton Live 12

Weet iemand of Ableton 12 nu eindelijk fatsoenlijke SysEx-ondersteuning krijgt? Ik kan er niks over vinden, maar zie wel dat er een hoop MIDI-verbeteringen aankomen.
 
Totaal niet relevant: ik ben dit weekend toch weer even met Bitwig aan de slag gegaan. Ik was daar al op overgestapt, maar de Push 3 standalone heeft me weer teruggehaald naar Ableton. Live 12 beta heeft me verder enthousiast gemaakt voor Ableton. Het duurde ongeveer een uur (in Bitwig) en toen wist ik het weer :D.
Lang verhaal kort, ik wacht niet meer de op de release van 12.
 
zag dat het te maken had met E en P- cores van de processors van intel.

Weet iemand of nu eindelijk alle cores gebruikt worden op Apple Silicon, ook de efficiency cores?
 
Weet iemand of Ableton 12 nu eindelijk fatsoenlijke SysEx-ondersteuning krijgt? Ik kan er niks over vinden, maar zie wel dat er een hoop MIDI-verbeteringen aankomen.

Do I need Max for Live to use SysEx in Live?

Yes. Starting with Live 10, Live supports SysEx messages through suitable Max for Live devices only.

Dus los Max kopen of minstens Suite vereist.
 
Ik heb Live 11 suite gekocht, EDU met upgrade naar Live 12. Moet ik eerst perse 11 installeren voordat ik kan upgraden naar 12, als 12 uit is? of kan ik gelijk naar 12 vanuit niets (zonder 11 te installeren)? Voor die twee weken ga ik toch niks met 11 doen.
Ik denk het laatste. Ableton 12 zal toch met een complete installatiebestand komen
 
Je kunt wel alvast 11 Suite en de bijbehorende packs(ongeveer 70gb) installeren.
Dan ben je met die packs alvast klaar
 
volgens mij moet je die packs dan weer instaleren
Van 10 naar 11 was het niet zo:

Updated Packs in Live 11 overwrite Pack content from Live 10​


The following Packs have been updated in Live 11 and the new content will automatically overwrite existing Live 10 Pack content when installed or updated in Live 11’s Browser:


  • Drum Booth
  • Electric Keyboards
  • Grand Piano
  • Drive and Glow
  • Chop and Swing
  • Skitter and Step

 
Je kunt wel alvast 11 Suite en de bijbehorende packs(ongeveer 70gb) installeren.
Dan ben je met die packs alvast klaar

oeff 70gb! Zijn al die packs nu de moeite waard? Vaak installeer ik voor het overzicht liever wat minder, anders loop je te veel te zoeken naar de juiste samples. Of je installeert een hoop samples die je never nooit niet gebruikt. Neem ook allemaal een hoop plaatst in beslag.

Of kan dat allemaal in 1 keer geinstalleerd worden? Hoe is jullie ervaring met die packs? En installeren jullie die op een externe schijf?
 
oeff 70gb! Zijn al die packs nu de moeite waard? Vaak installeer ik voor het overzicht liever wat minder, anders loop je te veel te zoeken naar de juiste samples. Of je installeert een hoop samples die je never nooit niet gebruikt. Neem ook allemaal een hoop plaatst in beslag.

Of kan dat allemaal in 1 keer geinstalleerd worden? Hoe is jullie ervaring met die packs? En installeren jullie die op een externe schijf?
Ik heb ze blind allemaal geinstalleerd. Opslag ruimte is niet zon enorm ding.
Ik heb 3 TB in mn pc hangen.

Maar gebruik niet alle packs hoor, maar de spitfire instruments (strings, gitaren, piano, etc) gebruik ik wel vaak.
Ook zitten er wel leuke presets in sommige andere packs om verder iets mee te doen (synth essentials, droog maar leuk startpunt).

En meer drumkits... meer is altijd beter.
 
In het geval van de packs zeker ja. Ik installeer er maar een handjevol (met name de drumracks), het meeste gebruik ik toch niet.
 
Ik heb ableton live 12 suite zojuist gepreordered. Ik ben wel zo iemand die graag alles er bij heeft en wachten tot het duurder wordt is ook niet echt mijn ding. :W
 
Ik heb Ableton Suite een jaar of 5 maar ik heb nog steeds niet alle packs gebruikt of zelfs maar bekeken, het is ook erg veel als je voor het eerst Ableton gaat gebruiken vond ik, je moet toch eerst een beetje de weg vinden in hoe het een en ander gaat.
 
Back
Top