Ableton Live 12

Maar dan moet je dus de Max versie kopen? Zit niet in de gewone Suite? Een pitch shifter is toch wel een must voor mij. Ik zie het als een basis effect.

Wat zijn voor jullie nou de dingen die echt het verschil maken en die je nu onmisbaar vindt tov Ableton Suite 9?
Je bedoeld zeker Ableton standaard?daar moet je max idd bijkopen.
In suite zit gewoon Max for live erbij.
Je hebt in Ableton verschillende manieren om te shiften,alleen weet ik niet of dat dat exact is wat jij bedoeld.

Voor mij persoonlijk zaten er wel wat handige dingen in Ableton 10 en 11 suite zoals:de MPE support, Wavatable, Multi edit(meerdere sporen tegelijk selecteren en editen).
Push 3 support (heb ik nog niet,maar ooit wel).
De Phaser, Chorus en Revrb update vond ik ook wel belangrijk, dit zorgde er voor dat er wat andere plugins weg konden.
En hier en daar wat extra packs en veel extra tools in Max for live.

Ik geloof dat in Ableton 9 de slice optie in simpler kwam,was ook een belangrijke optie,dus die heb je al.
Opzich zou ik met 9 ook nog prima uit de voeten kunnen,maar ik vind het te leuk om een nieuwe versie te ontdekken.
 
Een pitch shifter is toch wel een must voor mij. Ik zie het als een basis effect.

Ableton is het met je eens, pitch shift is onderdeel van de basis-instellingen. Geen suite, Max of ander device nodig. 't Is een draaiknopje in de clip.

Screenshot 2024-02-13 at 18.25.16.png



Frequency shifting is trouwens een ander verhaal, mocht je dat eigenlijk bedoelen.
 
Ableton is het met je eens, pitch shift is onderdeel van de basis-instellingen. Geen suite, Max of ander device nodig. 't Is een draaiknopje in de clip.

Bekijk bijlage 3845256


Frequency shifting is trouwens een ander verhaal, mocht je dat eigenlijk bedoelen.

Die functie ken ik natuurlijk, maar dat is niet echt een pitch shifter, je kan er bijvoorveeld geen mix mee maken tussen droge en gepitchste signaal. Je moet dan weer een spoor kopieren wat omslachtig is. Ik zou graag een dedicated pitch shifter hebben als effect, met meer functies, zoals ook harmonising en twee toonhoogtes toevoegen ipv één etc.
 
Als goed is is Live 12 Beta nu open voor alle gebruikers van Live 9, 10 en 11, standaard of suite.
thanks!

ik heb geen invite gehad ondanks mijn pre-order dus heb nu de public beta geinstalleerd, tot nu toe draait het erg goed. Meld vond ik erg tegenvallen overigens. Maar de rest van de Quality of Life verbeteringen zijn erg welkom. De gui update vind ik ook wel fijn, zeker zonder al die borders nu komt het allemaal een stuk moderner over.
 
ok dank, dan heb ik ze verward. Ik dacht dat Max nog los stond van de Suite en dat je die apart moest bijkopen.
Ben je niet enige die dat dacht!
 
Wanneer wordt Ableton 12 precies verwacht? Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik Ableton 12 suite ga kopen. Ik werk al jaren iedere dag met 9 en het wordt tijd voor een upgrade, dan kost het maar een keer 600 euro. Wat zijn nu sinds Ableton 9 echt onmisbare dingen in Ableton voor je geworden? Dan weet ik wat voor lekkers me staat te wachten. Ik heb er zin in! :)
 
Laatst gewijzigd:
Wanneer wordt Ableton 12 preciess verwacht? Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik Ableton 12 suite ga kopen. Ik werk al jaren iedere dag met 9 en het wordt tijd voor een upgrade, dan kost het maar een keer 600 euro. Wat zijn nu sinds Ableton 9 echt onmisbare dingen in Ableton voor je geworden? Dan weet ik wat voor lekkers me staat te wachten. Ik heb er zin in! :)
Van 9 naar 12 Suite voor 600 euro is wel duur...
 
Ah vandaar. Ook de nieuwere ableton kan je op meerdere systemen authoriseren, maar kan me voorstellen dat je liever zelf volledig eigenaar bent van de licentie :)
 
tot nu toe werkt ableton 12 erg goed, lage cpu en wat me opviel, je hoeft niet meer te wachten tot de max engine is opgestart, je kunt direct los.

Dit weekend nog gebruikt om van een aantal van mijn favoriete Reverb VST's nieuwe IR models te maken om te gebruiken in pianoteq en mijn convolution reverbs. Dat werkte prima in ableton 12 met die IR measurement device.
 
Back
Top