8Dio - 1928 Steinway tijdelijk gratis.

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Volgens mij een mooie library.
Ik vind 8Dio mooie dingen maken.
 
Voor de duidelijkheid: je hebt wel de volledige NI Kontakt nodig
 
Klinkt goed.
Maar de reverb in al die voorbeelden helpt natuurlijk ook wel.
Heeft qua klank redelijk wat weg van de Embertone Walker 1955 Concert D, die heb ik en is ook een uitgebreid gesampelde oude Steinway vleugel.

Heb wel even genoeg piano's en geen zin om Kontakt hiervoor aan te schaffen. Gebruik Kontakt Player.
Momenteel in de ban van de Garritan CFX Concert Grand.
 
Ik heb het inmiddels gekocht (0,-), geinstalleerd en geprobeerd.
Kwa piano vind ik het niet uitblinken.
De 'softest' articulation vind ik nog wel aardig.
Er zitten wat layers bij (rhodes, crotales, gitaar, caisa, klokkenspel, glass, marimba en bowed crotales).
Dat is op zich leuk als je dat nog niet hebt.
Verder zitten er FX in die je kan morphen van A naar B instelling.
Ook wel leuk.

Al met al was ik niet super onder de indruk dus.
Tot ik de presets ging checken, die vind ik toch wel heel aardig en inspirerend.

Ik vind het een rompler-vibe hebben. Daar hou ik wel van.
Het is leuk om mee te experimenteren.
Maar zou deze Kontakt library zeker niet in de hoek van "kwaliteits piano's" willen zetten.
 
Voor 11Gb vind ik een paar 'aardige' presets toch niet goed genoeg. Ook al is het gratis.
 
Voor mij geen Kontakt.
Moet ook zeggen dat gee 1 piano plugin of sample lib maar in de buurt komt van een echte piano.

Volgens @Eraser127 kun je deze lib niet met Kontakt player gebruiken. Vraag me af waarom?
 
Screenshot 2023-11-13 at 13.36.12.png

Developers moeten betalen voor 'licensed libraries' en die zitten dan ook in je NI account denk ik (dus activeren en installeren etc. via Native Access). Developers die zelfstandig libs uitbrengen buiten NI om kunnen daar geen gebruik van maken, dus dan heb je de volledige versie nodig.
 
Ik heb hem gisteravond even geprobeerd, maar ik ben niet onder de indruk. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken misschien, maar ik heb in Keyscape en Komplete toch echt veel betere piano's zitten dan dit.
 
Back
Top