Motu 8 pre als adat preamp gebruiken

Smiley

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
117
Locatie
in de buurt van Gent
Vandaag heb ik een RME Raydat aangesloten. Ik heb 2 Behringer ada8000 interfaces die prima herkend worden maar de 2 motu 8 pre's (firewire versie) zouden volgens de manual ook als preamp (enkel adat dus) moeten fungeren....maar dat lukt dus niet. Ze staan als converter ingesteld en ik zie het input signaal op de led van de unit maar er komt niets binnen via de raydat. Ben ik mis en kan dit helemaal niet of zie ik iets over het hoofd? Drivers raydat geherinstalleerd, units aan en uit gedaan. Al een ganse dag vanalles geprobeerd maar im out of ideas.
 
Als je de ADAT out van de Motu aansluit op de ADAT In van een ADA8000, komt er dan geluid uit de analoge outputs van de Behringer?
 
Zo had ik ze vroeger aangesloten (met firewire) maar ik begrijp dat iedere amp op een aparte adat poort vd raydat moet gezien iedere poort 8 kanalen heeft?
 
Wat als je alleen de motu's aan elkaar aansluit via adat en dan 1 via firewire?

Werkt dan de slave?
 
Ja dat klopt. De ada's hebben een switch en de motu's zouden vanzelf in die modus moeten gaan geloof ik wanneer je ze niet via fw connecteert. Ik heb ze voor de zekerheid 1 per 1 met fw verbonden en in de motu software de rme als clock source genomen, een minuutje gewacht en dan ontkoppeld. Volgens de manual is dat geeneens nodig met dit model. Het werkt ook niet...
 
Hhh dat zuigt.
Als je de clock source veranderd naar slave ( RME als master ) veranderd dan wel de sample rate?
Hoe power je de Motus? Hoop niet met Firewire.
Dan schiet die wellicht niet in de standalone modus.

Kun je niet een ticket bij Motu openen?
 
Nee dat denk ik niet "add 8 mic inputs to another ADAT optical-equipped audio interface, digital mixer or other device."

ik heb verder geen ervaring met ADAT // optical alleen met AES EBU.


"when connected with firewire to your computer it will work as an interface. Providing you with Cuemix option and the ADAT ins and outs (in 44.1 and 48kHz the second ADAT output -SMUX 5/8- is used as and aditional 8 outputs, kinda like a splitter)"
 
Inderdaad, dan heb je eens RTFM gedaan, krijgen we dit lol. Heb een support ticket geopend bij motu, ben eens benieuwd! Best wel goede preamps, zou het erg zonde vinden ze op pensioen te sturen. Maar door te upgraden naar die raydat kan ik mijn mac pro 5,1 upgraden naar Monterey (open core) en die ook nog een rondje laten meegaan. Dat en de stabiliteit van de RME tov firewire drivers van 10 jaar oud...
 
Ik ben Motu support.
Underground Motu support :D

"Fixed an issue where Analog to Optical routing would sometimes fail in Converter mode"


Probeer ff de firmware update.

Ik heb trouwens ook heel lang firewire gebruikt.
Nu thunderbolt en 2 interfaces via AES EBU.
USB sucks
 
Eureka! Ik kon me herinneren dat ik ooit die units hun firmware heb geupdatet naar de laatste versie. Heb dat nu dus nog eens gedaan en wellicht iets gereset want nu krijg ik wel signaal binnen. heb ook mijn adat IO omgewisseld. dacht thans dat ik die drie keer gecontroleerd had...weird. maar nu kan ik dus mijn nieuwe template gaan bouwen in ableton...Dikke merci aan de underground MOTU support hahaha. (die bovengronds hebben nog niet gereageerd)
 
En Motu antwoordt mij warempel binnen de 24u!!! Dat vond ik wel iets om hier te vermelden,...al heeft underground support mij wel op het goede spoor gebracht :walker:.
 
Back
Top