Iemand enig idee waar ik een defecte Push 2 kan laten reparen?

Dozart

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.105
Locatie
GB
That's the question. :)

Mijn Push 2 vertoont kuren. Bepaalde knoppen doen het niet meer, en ook sommige pads niet. Ook begint ie ineens vanuit het niets vanuit zichzelf op te nemen vaak. Maar ik durf zelf zo'n reparatie niet uit te voeren. Iemand hier die dat kan, of iemand weet?
 
Er is n video op yt waar iemand m open doet. Misschien is reinigen uitblazen open voldoende
 
Ableton zelf vragen... ja, misschien moet ik dat dan maar doen. Heb 'm tweedehands van iemand gekocht. Ben dus in feite gewoon een soort van opgelicht, want hij wilde 'm niet terugnemen. Houdt bij hoog en laag vol dat ie bij hem perfect werkte. Wat natuurlijk zou kunnen. Er zijn best veel mogelijke vreemde oorzaken van zulke defecten bij zo'n apparaat. Maar ja. Nu zit ik ermee, onverkoopbaar zo. Dus ik moet toch wat.. Echt alles al geprobeerd. Rest alleen nog een mogelijke reparateur.
 
Dan is er nog een ander probleem: ik heb één lamgedraaid schroefje die ik er met geen mogelijkheid uitkrijg. :(
 
je kan met superlijm er een ander schroefje of stokje op plakken (bijv. als de kop dol is) en dan linksom draaien en trekken.
 
je kan met superlijm er een ander schroefje of stokje op plakken (bijv. als de kop dol is) en dan linksom draaien en trekken.

Je wil niet weten hoe ik al 3 dagen met die fucking kutschroef ben bezig geweest :D Zelfs geprobeerd wat jij nu noemt (tip van een Hornbach medewerker). Maar het net zojuist bij de Gamma gelukt om er er EINDELIJK uit te krijgen. Had het echt zo ongveer wel opgegeven.

Dat maakt de weg iig nu vrij voor open maken en reparatie.
 
Ik ben ermee aan de slag nu. Hij ligt hier open voor me. Maar wat die kerel in dit filmpje: allemaal doet, durf ik verder echt niet. Dus ff demonteren, blazen en gauw weer dicht dat ding. Anders maar naar een prof reparateur brengen.
 
Operatie klaar. Helaas wederom zonder resultaat. :(

Enig idee hoe ze dat doen bij Ableton? Moet je 'm dan opsturen of zo? En maakt het daarbij uit dat ie tweedehands is, en dus niet officieel geregistreerd en zo?
 
Operatie klaar. Helaas wederom zonder resultaat. :(

Enig idee hoe ze dat doen bij Ableton? Moet je 'm dan opsturen of zo? En maakt het daarbij uit dat ie tweedehands is, en dus niet officieel geregistreerd en zo?

de encoders werken wel?

het zijn alleen knoppen en bepaalde pads? daar zit meestal alleen een laag ik noem het maar folie, geleidend onder.. een nanopad 2 (of 1) werkt ook zo, en kreeg m ook kapot binnen, maar was eenvoudig te reperaren door die folie even los te halen en weer terug te 'plakken', want plakt...

ik moet me er niet mee bemoeien hier, ik weet weinig tot niets over repareren (ja peecees...), en klote overigens, dat je een defekt produkt hebt.

maar wellicht kan het eenvoudig zijn, er zijn genoeg SF leden met handige handjes...
 
de encoders werken wel?

het zijn alleen knoppen en bepaalde pads? daar zit meestal alleen een laag ik noem het maar folie, geleidend onder.. een nanopad 2 (of 1) werkt ook zo, en kreeg m ook kapot binnen, maar was eenvoudig te reperaren door die folie even los te halen en weer terug te 'plakken', want plakt...

ik moet me er niet mee bemoeien hier, ik weet weinig tot niets over repareren (ja peecees...), en klote overigens, dat je een defekt produkt hebt.

maar wellicht kan het eenvoudig zijn, er zijn genoeg SF leden met handige handjes...

Ik heb 'm net dus open gemaakt, ff met lucht erin gespoten en de boel er ook een keer afgehaald en weer op gedaan, maar helaas zonder resultaat.

Een paar pads doen het niet meer idd. en 2 draaiknoppen (encoders worden die genoemd?). Maar the very most annoying thing of all: als ik dat ding aan heb, begint om de haverklop uit zichzelf te recorden. Pfff mennnn wat irritant.

Dus nu wordt toch wel een profi reperateur nog de enige optie. En dan maar hopen dat die er nog wat van kan maken. EN NIET TE DUUR hopelijk. Want deze ellende heeft me al heel wat geld in de sloot laten gooien inmiddels. En ben al zo'n arme sloeber.
 
Een paar pads doen het niet meer idd. en 2 draaiknoppen (encoders worden die genoemd?). Maar the very most annoying thing of all: als ik dat ding aan heb, begint om de haverklop uit zichzelf te recorden. Pfff mennnn wat irritant.

da is inderdaad hartstikke irritant. ik weet niks over de layout binnen in van de Push 2, wat er mis kan zijn.

Dus nu wordt toch wel een profi reperateur nog de enige optie. En dan maar hopen dat die er nog wat van kan maken. EN NIET TE DUUR hopelijk. Want deze ellende heeft me al heel wat geld in de sloot laten gooien inmiddels. En ben al zo'n arme sloeber.

ik vind het zeer triest voor je, ik had deze draad al gezien, voordat ik reageerde. en een Push 2 is niet super goedkoop 2e hands.
 
Contacteer gewoon die @nmnn als je bij Rotterdam zit ... waarschijnlijk goedkoper dan Ableton zelf. Die knoppen aan de zijkant zijn smd tact switches en dat gaat toch niet zomaar opeens stuk, Encoders net hetzelfde. Die pads kunnen misschien met wat oplapwerk zonder héél dat ding te vervangen gered worden ...
 
Nu heb ik even Ableton Live nieuwste trial versie gedownload. En dat vertoont ie niet dat rare opneemgedrag. En als ik héél erg mijn best doe dan krijg ik er wel een toon uit als ik maar lang genoeg op die 'kapotte' pads druk. Dus er zit blijkbaar nog wel iets van een respons of zo.

Probleem met die kapotte pads is dat ik niet weet of dit nu al zo was, óf dat ik dit zelf heb veroorzaakt met m'n geboor om die schroef eruit te krijgen. Pfff wat een gedoe allemaal.
 
Contacteer gewoon die @nmnn als je bij Rotterdam zit ... waarschijnlijk goedkoper dan Ableton zelf. Die knoppen aan de zijkant zijn smd tact switches en dat gaat toch niet zomaar opeens stuk, Encoders net hetzelfde. Die pads kunnen misschien met wat oplapwerk zonder héél dat ding te vervangen gered worden ...
Ik ga eens kijken. Thnx voor de tip.
 
Nou, ik geef het nu toch echt op iig. Dat ding spoort gewoon van geen kant vanaf moment één dat ik 'm hier gebruik. Ik ga eens kijken voor die R'damse @nmnn ;)
 
Back
Top