Hoe neem je compact een live gig op, audio + video?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.949
Locatie
Streek rond Herentals - België
Heeft er iemand een tip / ervaring met het opnemen van een optreden, audio en video, betrouwbaar, betaalbaar en compact?
Heb weldra een feestje en wil graag de optredens vastleggen. Ik dacht aan iets op n klein statiefje dat audio krijgt van de mixer. Nu hoor ik al 'je telefoon' maar dat ding van me zit direct vol.
We hebben t al snel over kleine 2 uur opname.
 
Iemand zoeken met de juiste apparatuur en kennis van zaken, daar een leuk prijsje mee afspreken. Lekker ontspannen voor jezelf, geen zorgen over de opnamen, geen onnodige afleiding en je volledige aandacht bij het feestje zelf. :mega:
 
Dat is zeker n hele goeie optie, ik wou echter graag de bevriende band onopvallend opnemen om ze er achteraf mee te verrassen. Dus met een 3e partij gaat dat wat opvallen :D
En neen ik had zeker niet de intentie om die opname te misbruiken, ik organiseer t en is privé met vrienden.
Ook fijn als t kan dienen voor mijn eigen studio jams waar ik dan tot ieders horror YT mee kan vervuilen. ;)
 
Laatst gewijzigd:
In dat geval, de telefoon is niet zo'n slecht idee. Als je maar de audio goed kan opnemen, bv. van de mixer. Zorg dat meer mensen meedoen in het "complot", met meerdere telefoons, zodat je vanuit alle hoeken opnamen krijgt. Niemand zal raar opkijken als iemand wat met de telefoon opneemt, het zal niet eens opvallen. Het zal wat werk zijn, en vergt wat voorbereiding. Maar als je zo een boel video tot je beschikking krijgt om daar iets leuks mee te monteren, de audio eronder, ik denk dat je een hele aardige, dynamische registratie krijgt.
 
Telefoon is ellende want: laden en opnemen van audio is met een recente geen optie meer met de adapters die ik heb, het is of laden, of opnemen. En met de oudere telefoon kan t wel, maar die loopt altijd vol, te weinig opslag, zeker voor zo'n lengte van set.
 
Ik zou de audio sowieso apart opnemen, direct vanuit de mixer. Mocht je een camera hebben die ook audio opneemt, kan je dat misschien op een paar leuke plekken inmixen bij het editten. misschien kan je in de buurt een goede camera huren?
 
Back
Top