[Latin House] Quebra Essa

Heerlijke track! zondag op t strand feesten na een fles wijn, in de zon met wat Chica’s!
bam!
 
Dank voor alle lof, schorseneren en prei waarde medeforummers, doet mij goed te horen dat mijn knutselwerkje in de smaak valt.

@jando kijk hier kan ik iets mee! Bas harder gezet en de hats ook. Ik hoorde zelf al dat er iets rammelde maar kon mijn vinger er niet op leggen. Ik vond de kick te prominent en te los staan, nu is het meer één geheel. Dit is precies de reden waarom ik mijn tracks hier post. Super bedankt!

zelfde linkje
 
Ben alleen nog niet zo overtuigd van de horns.
Ze geven wel dat typische latin tintje maar ik vind vooral de trombone niet zo lekker met de bas meelopen.
Beter als ik de horns eruit haal?
 
Greep spontaan naar de zonnebrand-crème. Lekker hoor.

Niet alle partijen lijken dezelfde shuffle / swing te hebben. Kan het zijn dat de grid van die bassline (nog) heel strak op de 16-en staat? Misschien dat het meer "klikt" met een beetje swing erop - de bassline gaat nu recht door de groovende percussie en hihats heen - dat kan wat meer "samen gaan".
 
@stoter wauw, goed gehoord zeg. Wat ik had gedaan: de bas speelde niet strak op de beat dus heb ik de bas strakker op de beat gezet.
Daardoor klopte de groove met de live drums niet meer. Dat heb ik nu weer ongedaan gemaakt.
Wat ik eigenlijk zou moeten doen is de beat van het grid af zetten maar dat heb ik nog niet gedaan want dat zou een hele operatie zijn en ik weet niet of het nodig is.
 
Laatst gewijzigd:
Ja dat kan soms een puzzel worden. Wat kan helpen (voor zover ik nieuws vertel hoor) - een beat met een swing staat nog steeds strak op de beat (op de tel).. ik had het (indirect) over de "after-beat 16-en", wat op een stepgrid bijv. de 2 4 6 8 enz zouden zijn.. bij een (standaard) swing worden die naar achteren verschoven, en blijven de "on-beat 16-en" (de 1 3 5 7 enz) staan. Een groove (hoe los ook) heeft ankerpunten nodig, en dat zijn dan die 1 3 5 7 enz.
 
@stoter dank voor de tip wederom. Ik heb verschillende swings geprobeerd maar het ging daarvan naar mijn gevoel nog meer rammelen
Ik heb de bas groove aangepast. Hoe vind je hem nu?
 
Ik sta op smalband omdat ik een factuur was vergeten betalen, dus ik kan hem niet luisteren. Deze heb je nog van me tegoed.

Gloomy
 
Het komt niet echt los helaas....daarmee doel ik op de basis elemeneten ...de beat zeg maar...klinkt hakkerig terwijl het een wat smooth vibe swing moet hebben
Sja opties zijn .de beat aanpassen of misschen het tempo wat opschroeven...moeilijk zo tezeggen ...tis zoeken wat past...
Qua productie klinkt het allemaal ook wat dunnetjes ...er is zat ruimte voor een vollere sound!
 
@just a dude ik ben het er helemaal mee eens. Het is een lastige deze.
Ik zal hem nog eens onder de loep moeten nemen.
Eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe ik hem beter kan krijgen of wat nou precies het manko is

Is de kick ook niet te hard?
 
Is de kick ook niet te hard?
De kick is niet tehard....de kick is mijn opinie compleet de verkeerde kick voor deze track....probeer dus wat andere kicks en ook wat kicks met een wat langere tail..:)
Anyway soms heb je van die tracks die heel veel shit opleveren.....been there done that...hoort er nou eenmaal bij...
 
Deze is inderdaad vastgelopen. De kick aanpassen is net zo iets als een ander fundament voor je huis kiezen.
Ik parkeer deze in elk geval even en ga verder met nieuwe track.
Dank voor de inpurt allen!
 
Ik heb de kick vervangen.
Ook de groove is aangepast, met name de bas die soms off-beat speelde wat ik niet om aan te horen vond.
Erg tricky om in live opnamen de groove aan te passen maar ik denk dat ik er in geslaagd ben.
Ik vind het zelf een grote verbetering en ik hoor graag hoe jullie hem nu vinden:
zelfde linkje
 
Back
Top