Waarom is Roland sync met audio over usb niet ok.

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.363
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb een beatje uit de SP404mk2 en die probeer ik op te nemen via usb audio.. loopt echt voor geen meter sync.. zelfde verhaal met die SH-4D.
Volgens mij had ik dit ook met de TR8s en 6s en de MC-707.

Heb het met Ableton maar ook met Bitwig.
Inmiddels een nieuwe Macbook maar net als op ouwe Macbook zelfde probleem.. Rechtstreeks of via heb etc.. maakt allemaal niet uit

Is dit een Roland ding of doe ik iets helemaal verkeerd?

Gewoon met midi en audio in RME of mixer loopt wel goed.
Laagste latency settings die kan.. midi delay van 61 + in Bitwig en - nogwat in Ableton maar blijft loopt uit sync en is een drama
 
Vaak zijn de drivers blijkbaar slecht geschreven. RME krijgt het bijvoorbeeld wel voor mekaar om goede audio interfaces via usb te maken (maar daar was je blijkbaar zelf ook al achter gekomen). Ook Elektron krijgt hun overbridge niet echt goed aan de gang en krijgt er vaak negatieve feedback over.
Mijn besluit was dat (multi) audio (tracks) en midi clock over usb nooit goed werkt.
Hier wordt de usb op de meeste toestellen enkel gebruikt voor os updates of patches downloaden/uploaden.

Ik heb destijds geïnvesteerd in een interface met 24 inputs (3 x adat converter) en een Usamo (clock generator)
 
Ik vind het met de Roland MX1 (waar andere Aira kastjes op aangesloten zijn) juist redelijk strak lopen (lees op de tel starten) vs andere merken (Korg, Elektron MM, MD.. etc.).. maar wellicht omdat ik de MX1 dan als Audiointerface gebruik..

Deze settings in Ableton ook aangepast:
MIDISyncDelay.ded3307d2aca.png


Veelal komt het er bij tracken toch op neer dat ik achteraf alles op de tel sleep.. Dan weet je zeker dat het goed is..
Syncen is altijd een ramp.. De eerste tel is off.. dan versnelt het apparaat de BPM om toch op de tel te komen.. één of twee maanden later.. deze maat heeft dus een fluctuerend BPM.. Ik neem ook standaard meer maten op en pak nooit die eerste maten door de correctie die daar gebeurt..

Als het even kan gebruik ik Ableton link.. ook gewoon een Akai MPC waar je iets aan synced werkt bv stukken strakker.. MPC ONE (de niet rode) had helaas geen wi-fi.. Ik ben mede daardoor ook laatst geupgrade naar 'n MPC X
 
Laatst gewijzigd:
Vaak zijn de drivers blijkbaar slecht geschreven. RME krijgt het bijvoorbeeld wel voor mekaar om goede audio interfaces via usb te maken (maar daar was je blijkbaar zelf ook al achter gekomen). Ook Elektron krijgt hun overbridge niet echt goed aan de gang en krijgt er vaak negatieve feedback over.
Mijn besluit was dat (multi) audio (tracks) en midi clock over usb nooit goed werkt.
Hier wordt de usb op de meeste toestellen enkel gebruikt voor os updates of patches downloaden/uploaden.

Ik heb destijds geïnvesteerd in een interface met 24 inputs (3 x adat converter) en een Usamo (clock generator)
Had het idd met Elektron ook
 
Ik vind het met de Roland MX1 (waar andere Aira kastjes op aangesloten zijn) juist redelijk strak lopen (lees op de tel starten) vs andere merken (Korg, Elektron MM, MD.. etc.).. maar wellicht omdat ik de MX1 dan als Audiointerface gebruik..

Deze settings in Ableton ook aangepast:
MIDISyncDelay.ded3307d2aca.png


Veelal komt het er bij tracken toch op neer dat ik achteraf alles op de tel sleep.. Dan weet je zeker dat het goed is..
Syncen is altijd een ramp.. De eerste tel is off.. dan versnelt het apparaat de BPM om toch op de tel te komen.. één of twee maanden later.. deze maat heeft dus een fluctuerend BPM.. Ik neem ook standaard meer maten op en pak nooit die eerste maten door de correctie die daar gebeurt..

Als het even kan gebruik ik Ableton link.. ook gewoon een Akai MPC waar je iets aan synced werkt bv stukken strakker.. MPC ONE (de niet rode) had helaas geen wi-fi.. Ik ben mede daardoor ook laatst geupgrade naar 'n MPC X
Oo joh.. :Z zie je wel.. het is ook wederom iets wat ik zelf niet goed doe. Midi timecode ipv pattern is echt veel beter. Moet nog wel een paar x opnieuw starten maar loopt echt veel beter. Die Sh4d heb ik niet mee. Zal ik straks eens checken als ik thuis ben.
 
Jeetje wat sneu... mijn topic titel veranderd in

Waarom is Roland sync met audio over usb niet ok ipv KUT​

Synthforum ook een soort deugend wokeaudioslutz ding geworden..

Wat kut
Volgens mij worden titels en posts die niet aansluiten bij de toon van het forum al sinds jaar en dag gemodereerd. Heeft niets met woke of andere hedendaagse trends te maken maar met wat passend taalgebruik is wanneer je een discussie wilt voeren. Ik zou de moderators dus eerder bedanken voor de aanpassing, nu zullen andere leden eerder geneigd zijn je te helpen. :beard:
 
Laatst gewijzigd:
Jeetje wat sneu... mijn topic titel veranderd

Synthforum ook een soort deugend wokeaudioslutz ding geworden..
Het staat gewoon in de forumrichtlijnen:

"Plaats geen berichten die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend, drugsgerelateerd of anderszins in strijd met de wet zijn."

Dus we modereren volgens die richtlijnen.
 
Back
Top