Defecte synth nogsteeds te koop

Faulty Systems

Nieuwkomer
Lid sinds
3 oktober 2019
Berichten
9
Locatie
Echtenerbrug
Ik heb afgelopen week een uur in de auto gezeten om een tweedehands OP-1 van Teenage Engineering op de kop te tikken.

Nadat de verkoper had toegezegd dat de synth naar behoren werkte hebben we €700 euro afgesproken. Alsnog vrij fors voor een product aangeschaft in 2014, maargoed.

Bij aankomst kwam ik er al vrij snel achter dat de beste man geen enkele kennis had van dat ding. (Dat hij alleen maar in de kast had gelegen was dus ook niet gelogen)

De OP1 (1e revisie) staat er om bekend dat er nogal wat aan kan mankeren, dus daarom ter plekke snel een functie check gedaan om er zeker van te zijn dat ik voor €700 geen kat in zak zou kopen.

En al vrij snel kwam ik erachter dat de ingebouwde microfoon niet werkt. Hij registreert geen enkele input. Ook was het onmogelijk om in het boot menu te komen voor een factory reset of firmware update.

Ik natuurlijk balen, want voor niks in de auto gezeten.

Nu staat dat ding nogsteeds online. Prijs aangepast (50 euro omlaag) maar nog steeds met in de beschrijving "verkeerd in goede staat".

Ik vind het eigenlijk schandalig dat een niet goed werkend product alsnog door de verkoper wordt aangeboden. Ik kan het eigenlijk niet uitstaan. En ik zie nu al dat iemand anders 700 euro heeft geboden.

Hoe zouden jullie met zoiets omgaan? Gewoon laten schieten, geen aandacht meer aangeven?

Melding maken kan volgens mij niet bij marktplaats..
 
Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust het beste is om er geen aandacht meer aan te geven.
Ik zou zelf niet iets kunnen of willen verkopen wat niet in orde is, zonder het erbij te vermelden maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die daar helemaal geen moeite mee hebben.
Ik heb wel eens een advertentie gezien voor een opcode interface waar niet vermeld werd dat het alleen maar werkt met een apple uit 1996 met seriële poort. Ik had er zelf ooit eentje te koop staan toen er iemand belde met interesse. Ik vroeg hem waarmee het wilde gebruiken. Hij wist duidelijk niet van de apple met seriële poort en heb hem verteld dat hij er niets mee zou kunnen maar ik weet dat er mensen zijn die dan zullen zeggen, dat is de verantwoordelijkheid van de koper om dat uit te zoeken. Daar heb ik dan weer mijn bedenkingen bij...
 
ja of rij terug en breng hem terug.
anders gewoon laten zitten en niet meer over nadenken.
 
Vind het goed dat je dit meldt.. ik heb zelf ook dit soort ervaringen. Helaas ooit een S1000KB in Friesland opgehaald, bleek behoorlijk gammel en kapot te ziijn. Ik probeer het vaak te combineren een een uitje... iets te bezoeken wat ik graag zou willen zien... zodat ik niet helemaal voor niks in de auto heb gezeten.... en... koop bijna nog alleen maar via syntforum....
 
ja of rij terug en breng hem terug.
anders gewoon laten zitten en niet meer over nadenken.
Nee ik heb hem dus niet gekocht, omdat ik er ter plekke achter kwam dat hij niet goed was, maar ik zie vervolgens dat hij alsnog gewoon tekoop wordt aangeboden, en dat kan ik niet uitstaan.

en... koop bijna nog alleen maar via syntforum....
Heb nog nooit via synth forum gekocht maar wellicht een stuk betrouwbaarder dan marktplaats.

Je kan bieden met een naam die je zelf kiest.

Is kapot heeft 10.000,- euro geboden.
Goede tip!
 
Ja, maar dan plaats je gewoon weer een nieuw bod, tot je (of hij) het zat is.. :D

Niet dat ik dit doe overigens, maar ik snap je gevoel voor rechtvaardigheid.
 
Back
Top