Yamaha PSR SX 700 Dance: ClubMixDJ: Other Worlds

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.243
Locatie
Belgie
Nieuwe akkoordenprogressie, tweetal weken geleden gemaakt, nu video van gemaakt en op website gezet.
De gebruikte stijl is een dance stijl genaamd ClubMixDJ van het Yamaha PSR SX 700 keyboard.
Akkoordenprogressie, fill ins en variations.

De video is gemaakt met royalty free videos van Pexels aan elkaar te editen.


Je kan de audiofile downloaden op:
ClubMixDJ: Other Worlds / Dance / Yamaha PSR SX 700 | Jimmy's World of Music
 
Lekker nummer weer hoor...
Misschien wat vocals of wat synth effecten erdoor...

Niet alleen akkoorden progressie ie goed
ook harmonisch klinkt ie lekker... :okdan:
 
Klinkt goed, ik heb zelf een PSR SX 900, je zou er nog een paar leuke Multipadjes overheen kunnen doen en soms een instrument uitzetten of veranderen dan klinkt die ook iets minder Style achtig. Of idd met iets meer effecten werken :-)
 
en bij plezier hoor geen feedback?
Ik denk dat jullie niet goed begrijpen wat ik doe. Hoe ga je al die dingen nog doen? Ik heb nu al handen te kort. Begrijpen jullie wel dat de akkoorden die ik gebruik ingewikkeld zijn en met twee handen moeten worden gespeeld?
Ik moet nu al aanpassingen doen om op de buttons voor variations and fill ins te drukken en jullie willen dat ik de multi pads ook gebruik?
Jullie snappen duidelijk niet dat ik geen drie handen heb. Ik speel niet akkoord met 1 hand. Mijn akkoorden bestaan op sommige momenten uit 6 noten.
Naar mijn weten bestaan mijn handen uit maar 5 vingers.
?Nu heb ik dan ook maar is feedback gegeven.
 
Je kan ook je multipads onder je voetpedaal zetten (als je die hebt) , en op de PSR SX kan je ook per spoor opnemen als midifile die je weer kunt aanpassen, het klopt allemaal wat je zegt, je hebt maar 2 handen om het live te spelen, en een multipad is even een knopje indrukken of uitdrukken tijdens het spelen wel goed timen maar dat lukt ook met als je 2 handen op je keyboard bezig bent. Kijk maar eens naar "Peter Baartmans" "Michel Voncken" "Marco Riedijk" enz... Het is voor het plezier, maar het is toch ook leuk om iets te doen met de tips die andere geven gewoon een beetje uitvogelen tot het lukt dat maakt een hobby juist leuk, we leren elke dag bij. Veel plezier en succes met spelen. Het de feedback is alleen maar positief hoor, niets negatiefs aan :-).
 
Ik denk dat jullie niet goed begrijpen wat ik doe. Hoe ga je al die dingen nog doen? Ik heb nu al handen te kort. Begrijpen jullie wel dat de akkoorden die ik gebruik ingewikkeld zijn en met twee handen moeten worden gespeeld?
Ik moet nu al aanpassingen doen om op de buttons voor variations and fill ins te drukken en jullie willen dat ik de multi pads ook gebruik?
Jullie snappen duidelijk niet dat ik geen drie handen heb. Ik speel niet akkoord met 1 hand. Mijn akkoorden bestaan op sommige momenten uit 6 noten.
Naar mijn weten bestaan mijn handen uit maar 5 vingers.
?Nu heb ik dan ook maar is feedback gegeven.
Tja, als je hier wat post kan je verwachten dat mensen aangeven hoe je het (nog) beter kan doen. dat is iig waarom de meesten hier wat delen, om wat van te leren.
 
Dat is altijd het probleem. Mensen willen altijd maar kritiek of "feedback" geven en als je het niet aanneemt ben je de slechterik.
Ik mag eigenlijk toch muziek maken hoe ik wil of niet?
Ik snap dat niet. Het lijkt mij soms dat als er niet naar jullie geluisterd word en iemand gewoon zijn ding doet, die altijd slecht bezig is. Niet alleen dit forum heeft dat probleem, het is blijkbaar een probleem onder mensen zoals jullie.
Jullie zijn blijkbaar vergeten waar muziek maken omdraait: plezier maken.
En dan maakt het niet uit hoe iemand muziek maakt. Die mens wilt dat dan gewoon delen.
Stel u dat eens voor: dat ik gewoon mijn muziek wil delen.

Maar dat is duidelijk not done, want al vanaf dat ik produceer moet ik leren luisteren. Tis altijd hetzelfde.

En dan ben ik de klootzak omdat ik niet wil luisteren en mijn ding doe. Bij mij gaat het dan om plezier maken en ik vind het goed zoals het is.
Mag dat eigenlijk nog?
 
Gewoon knopje drukken? Mens gij kent geen akkoorden zeker? Ik heb op een gegeven moment een volledige toonladder onder mijn handen. Ik moet letterlijk akkoorden laten vallen anders kan ik niet op tijd op het "topje" drukken en zeker niet op tijd mijn nieuw akkoord gespeeld hebben.
Jullie denken te hard in daw termen.

Ik doe het met wat het keyboard geeft en probeer daar een melodie in te brengen. En dat lukt, ik maak mooie dingen.
Dus ik ben blij. Stel u voor.

Nee, gewoon knopje indrukken is het niet, de variations moeten ook op de exact goede moment worden ingedrukt alsook de akkoorden, want anders hoor je dat het niet goed in elkaar overvloeit...
Maar laat maar.
 
Een Multipad op Genos, Tyros, Psr is gewoon tijdens het spelen aan uitzetten, meestal kan je dat instellen onder een voetpedaal zoals ik al zei :-) Kijk eens naar Michel Voncken (live gespeeld) Ik speel zelf ook op een Tyros en PSR SX naast alle Synthesizers en DAW's... Wat ik ook wel eens deed is een eigen tussen intro maken die inprogrammeren zodat je wat meer tijd hebt om tijdens het spelen als je geen voetpedaal gebruikt voor de functies op tijd te zijn. :-)

En als het echt niet lukt kan je ook via Stijlcreator de stijl aanpassen zodat je variaties kunt maken in de maten nu speelt die vaak 4 maten maar die kan je ook veranderen naar 8 tot 16 maten zodat er automatisch een verandering komt in de stijl.

Maar doe gewoon lekker je eigen ding met wat je zelf wilt en voelt want muziek moet leuk blijven, en soms is uitproberen wat een ander als Feedback geeft ook leuk om te proberen maar het is zeker geen verplichting hoor,

Heel veel plezier toegewenst met spelen. En het klinkt goed hoor wat je speelt..

Hierbij een filmpje van Michel Voncken.

 
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat je een klootzak gevonden wordt, of slechterik. Volgens mij krijg je gewoon opbouwende goed bedoelde tips. Als je dat niet wilt moet je niet op een forum komen.
 
Bij mij gaat het dan om plezier maken en ik vind het goed zoals het is.
Mag dat eigenlijk nog?
Zeker! Lekker door gaan met wat je doet zou ik zeggen, uiteindelijk gaat het inderdaad om plezier maken :).
 
Gewoon knopje drukken? Mens gij kent geen akkoorden zeker? Ik heb op een gegeven moment een volledige toonladder onder mijn handen. Ik moet letterlijk akkoorden laten vallen anders kan ik niet op tijd op het "topje" drukken en zeker niet op tijd mijn nieuw akkoord gespeeld hebben.
Jullie denken te hard in daw termen.

Ik doe het met wat het keyboard geeft en probeer daar een melodie in te brengen. En dat lukt, ik maak mooie dingen.
Dus ik ben blij. Stel u voor.

Nee, gewoon knopje indrukken is het niet, de variations moeten ook op de exact goede moment worden ingedrukt alsook de akkoorden, want anders hoor je dat het niet goed in elkaar overvloeit...
Maar laat maar.
Helaal niet mijn ding , saai en klinkt als 12 in een dozijn , maar dat ligt meer aan het genre .
Je legt jezelf beperkingen op door de akkoorden live in te spelen , good for you .
Door deze opgelegde beperking duw je jezelf natuurlijk in een hoekje wat betreft variatie en opbouw in je nummer , je moet da niet ook niet verbaasd zijn dat je ( opbouwende ) kritiek krijgt .
Het maakt geen hol uit of je akkoorden complex zijn en live ingespeeld worden , wat telt is het resultaat .
ALs je helemaal geen kritiek kan verdragen , post dan je nummer op youtube en zet de comments uit .
 
Helaal niet mijn ding , saai en klinkt als 12 in een dozijn , maar dat ligt meer aan het genre .
Je legt jezelf beperkingen op door de akkoorden live in te spelen , good for you .
Door deze opgelegde beperking duw je jezelf natuurlijk in een hoekje wat betreft variatie en opbouw in je nummer , je moet da niet ook niet verbaasd zijn dat je ( opbouwende ) kritiek krijgt .
Het maakt geen hol uit of je akkoorden complex zijn en live ingespeeld worden , wat telt is het resultaat .
ALs je helemaal geen kritiek kan verdragen , post dan je nummer op youtube en zet de comments uit .
Sommige mensen vinden het nog leuk en uitdagend om een liedje live te kunnen spelen.
 
Gaan we met woorden beginnen? Gaan we beginnen afbreken? Komt maar op? Ge weet niet wie ge hier voor u hebt staan.
Ja ik daag u beide nu uit: zeg nog maar eens iets en dan zal ik is iets van u zeggen.
 
Dat is het probleem tegenwoordig, teveel zelfverklaarde muzikanten die denken muziek te kunnen maken als ze maar genoeg youtube filmpjes zien. Ga toch weg.
Wat ik maak brengt gevoel. Al gebruik ik verdomme 1 noot.
zoekt maar eens op op youtube: gevoel, ah das niet te vinden? Ja ge hebt dat of ge hebt dat niet eh.
 
Back
Top